بازتاب گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران در بین صهیونیست‌ها؛

قهر احتمالی ترامپ و صهیونیست‌ها بر سر برجام / چرا اسرائیل از ایران وحشت کرده است؟

المانیتور به نقل از برخی مخالفان ایران در اسرائیل می‌گوید که برخی نظامیان تندرو صهیونیست معتقدند اسرائیل باید اکنون راه خود را از آمریکا جدا کند و مستقلا به تجهیزات دفاعی و نظامی خود بپردازد.

قهر احتمالی ترامپ و صهیونیست‌ها بر سر برجام / چرا اسرائیل از ایران وحشت کرده است؟

به گزارش خبر فوری ، اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران باعث ترس بسیاری از حکومت‌ها و دول متخاصم خارجی شد. در این میان، رژیم صهیونیستی بیش از پیش احساس ترس و وحشت کرده است. اخیرا وبگاه المانیتور طی مقاله‌ای به واکنش صهیونیست‌ها در برابر گام چهارم ایران در برجام پرداخت و وحشت آنها از این حادثه را تشریح کرد.

ترامپ بی‌وفا و خروج از برجام، علت سردرد اسرائیلی

المانیتور اشاره دارد که بسیاری از سیاسیون و ماموران امنیتی اسرائیل، آمریکای ترامپ را مسئول چنین اتفاقی می‌دانند. اگرچه ایران بارها اعلام کرده که دستیابی به تسلیحات اتمی ممنوع است اما المانیتور مدعی است ماموران امنیتی اسرائیل به آمریکا هشدار داده بودند که اگر این کشور از برجام بیرون رود ایران به زودی می‌تواند سطح غنی سازی خود را بالا برده و به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

از نظر این سایت، این دقیقا چیزی است که اسرائیل بیش از هر چیزی از آن می‌ترسد. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی اخیرش هم برای امنیت اسرائیل احساس نگرانی کرده و گفته آمریکا نباید اجازه دهد که چنین چیزی وقوع یابد.

اما المانیتور تاکید دارد که این حرفهای پومپئو هیچ کس را در اسرائیل قانع نمی‌کند. هم اکنون همه وحشت زده شده اند. لایه های امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از گذشته از آمریکا ناامید شده اند. این وبگاه خبری در گزارش خود از یکی از ماموران ارشد امنیتی اسرائیل نقل می‌کند که گفته متاسفانه وعده ها و حرفهای ترامپ به هیچ وجه به عمل تبدیل نشد. این مامور می‌گوید: "شاید ما مجبور باشیم راهی جدا و مستقل از آمریکا پیش بگیریم. ایران به دنبال این است که اسرائیل را از روی نقشه پاک کند. به همین خاطر اسرائیل در خطر است اما آمریکا هیچ توجهی ندارد."

المانیتور مدعی است که سازمان اطلاعات اسرائیل معتقد است وقایع بعد از می 2018 و خروج آمریکا از برجام بیش از پیش به ضرر اسرائیل بوده است. در همان زمان یکی از ماموران اطلاعات صهیونیست که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفتگویی با المانیتور از این گفت که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به صورت آنی از برجام خارج نمی‌شود؛ بلکه در چند مرحله و به صورت گام به گام خارج می‌شود تا دنیا نسبت به آن واکنشی نشان ندهد. این مامور در آن زمان گفته بود که ایران ابتدا سطح غنی‌سازی را از 3.5 درصد بالاتر می‌برد و بعد در گام‌های بعدی سانتریفیوژها را فعال‌تر می‌کند و در آخر هم به طور کامل فعالیت هسته‌ای قبل از برجام را از سر می‌گیرد.

اسرائیلی‌ها از این وحشت کرده اند که ایران علم و تجربه کار با سانتریفیوژها را دارد و به راحتی می‌تواند شرایط را به نفع خود کرده و با سرعت به فعالیت هسته‌ای پیشابرجام برگردد.

اسرائیل باید راهش را از آمریکا جدا کند

انتقاد صهیونیست‌ها به بنیامین نتانیاهو هم در این زمان اوج گرفته. بسیاری درون رژیم صهیونیستی معتقدند که نخست وزیر پیشین اسرائیل به علت روابط شخصی در قمار ترامپ شرکت کرد اما نتوانست او را مجاب کند که در مقابل ایران بایستد. برای اولین بار، برخی کارشناسان تندرو صهیونیست به المانیتور گفته اند که آمریکا متحد مطمئنی نیست و نمی‌توان به دیپلماسی او و ترامپ در منطقه دلخوش بود. ترامپ اسرائیل را دوست دارد اما در حرف و وقتی پای عمل می‌رسد حاضر نیست از متحد خود یعنی نتانیاهو دفاع کند.

المانیتور به نقل از برخی مخالفان ایران در اسرائیل می‌گوید که برخی نظامیان تندرو صهیونیست معتقدند اسرائیل باید اکنون راه خود را از آمریکا جدا کند و مستقلا به تجهیزات دفاعی و نظامی خود بپردازد. یکی از این نظامیان می‌گوید که اسرائیل در طول این سالها بیش از 10 میلیارد دلار برای مقابله با ایران سرمایه گذاری کرده اما قادر نیست به علت مسائل سیاسی آن را به کار گیرد.

موشکهای دوربرد و بلاتکلیفی سیاسی؛ چرا اسرائیل وحشت کرده است؟

طبق تحلیل المانیتور و سایر رسانه‌های خارجی اسرائیل بیشتر از این وحشت زده است که موشکهای بالستیک ایران به تسلیحات هسته ای تجهیز شوند چرا که در این صورت به این دلیل که برد موشکهای ایران به اسرائیل می‌رسد، اسرائیل به نوعی در مقابل ایران کیش و مات می‌شود.

المانیتور تاکید دارد که نداشتن نخست وزیر و بلاتکلیفی سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی بیشتر باعث ترس و ضعف اسرائیل شده و این کشور را در مقابل ایران ناتوان‌تر می‌کند. این چیزی است که از مدتی پیش رسانه‌های اسرائیلی به آن پرداخته و بر آن تاکید دارند.

برخی رسانه‌های اسرائیل از جنگ نظامی اسرائیل و ایران دچار یاس شده و ترجیح می‌دهند اسرائیل به نوعی سطح تنشها را کم کند. مدتی پیش یک وبگاه صهیونیست به نام "وای نت نیوز" در گزارشی از قدرت روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس گفت و تاکید کرد که اگر اسرائیل با همین سیاست تند در مقابل ایران قرار بگیرد شکستش حتمی است( اینجا بخوانید).

از طرف دیگر، برخی سایتها و خبرگزاری‌‎های صهیونیست مانند "واچ جروزالیم" طی مقالاتی به تجهیزات نظامی ایران پرداخته و با ایجاد ترس در دل نمایندگان مجلس اسرائیل (کنست) سعی دارند به نوعی تشکیل دولت در این منطقه را تسریع ببخشند.( اینجا بخوانید).

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • بینام
    0

    بایدایران هسته ایی شودوبه موشک هسته ایی دست یابدوگرنه پشیمان میشودمثل زمان انقلاب که امام فرمودکه هواپیماهای جنگی امریکارابه خودشان برگردانیدوبعدکه عراق به ایران حمله کردهواپیماهالازم شد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اون امام نبود اقای رفسنجانی بود داداش

    • محمدرضا
      0

      سلام مرحوم بازرگان بودند

    • ممد
      0

      نه بازرگان بود نه امام من بودم از سره عصبانیت بود.

  • محمد
    0

    خوش به حالمان انشالاه بعد از نابودی اسراییل چهل سال دیگه کار میکنم شاید تونستم خانه بخرم وبعد از هشتاد سال دیگه مستاجر نباشم انسان به امید. زنده است اخه درایران امید به زندگی صد سال رد کرده

    نظرات شما -
    • ص.ت
      0

      آقا محمد خیلی بانمکی .کلی خندیدم

    • فدایی رهبر
      0

      عزیزم اینا مهم نیست مهم میز و صندلی حاکمان ماست نه خود مردم ایران

  • کاربر ناشناس
    0

    دانش هسته ایی حق ایران اسلامی است . اگه فتوی رهبری نبود داشتن موشک هسته ایی هم حق ایران در مقابل دشمنان ایران است .

    نظرات شما -
    • reza
      0

      ايران اسلامي بايد بايد قدرتمندترين کشور باشد ما همه سرباز توييم خامنه اي اي کاش رهبر عزيز اجازه هسته اي بودن موشک هايمان را ميداد تا کشورهاي ياغي جلوي ايران زانو بزند. به اميد هسته اي شدن موشک هايمان... فداي رهبر عزيز

  • مریم
    0

    اینقدر امریکا ‌اسراییل را نلرزانید،رحم کنین بهشون

  • ناشناس
    0

    اسرائیل بایدازصفحه ی روزگارمحوشود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند

  • ناشناس
    0

    من کاری ندارم چه کسی درایران حکومت میکنه حرف من اینه نیروی مسلح ایران یعنی تمام ملت وقتی به نیروی مسلح ایران درخاک کشورخودمون حمله میشه من حاضرم گرسنه بمونم ولی متجاوزبه اشدمجازات تنبیه بشه.چنان بزنین که صداش درتمام سرزمین غرب به گوششون برسه ودرس بگیرن .التماس میکنم بهشون رحم نکنید.

  • ناشناس
    0

    ونظرمن درمورد.ساخت بمب اتم .بدون شک بله است .بایدساخت تاکسی مثل این حرومزاده نتانیاهو دیگه بخودش اجازه نده پاشوازگلیمش درازتربکنه.لعنت به اسرائیل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها