جنجال بزرگ در تورنمنت کشتی کچ عربستان

ماجرای گروگانگیری کشتی‌گیرها توسط بن سلمان

ماجرای به گروگان گرفته شدن موقت کشتی‌گیران کچ که برای اجرای یک برنامه به عربستان سعودی رفته بودند بسیار خبرساز شده است.

ماجرای گروگانگیری کشتی‌گیرها توسط بن سلمان

انتشار خبری مبنی بر اینکه گروهی از ورزشکاران کشتی کچ که برای اجرای یک برنامه به عربستان سعودی رفته بودند، در بازگشت از این کشور به دلیل اختلاف مالی بین محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و وینس مک‌موهان مالک سازمان WWE که برگزارکننده این برنامه بود، نتوانستند عربستان سعودی را ترک کنند و عملا در این کشور به گروگان گرفته شده بودند، عربستان و ولیعهد این کشور را با موجی از انتقادهای تند مواجه کرده است.

در این ماجرا، ورزشکاران کشتی‌کچ بعد از اجرای برنامه خود به مدت 24 ساعت در عربستان نگه داشته شده و قادر به ترک این کشور نبودند. بسیاری از آنها با رو آوردن به شبکه‌های اجتماعی از عصبانیت خود بابت این اتفاق گفته و متذکر شدند که دیگر هرگز پایشان را به عربستان نخواهند گذاشت.

با اینکه سازمان WWE اعلام کرد که تاخیر در خروج ورزشکارانش از عربستان سعودی صرفا به دلیل مشکل در پرواز هواپیماها بوده، چیزی از حجم انتقادها علیه عربستان کاسته نشده است. منتقدین در این روزها به مسائل دیگری از جمله قتل خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف سعودی، ممنوعیت دسته زنان WWE توسط این کشور و ممنوعیت حضور سامی زین، ورزشکار کشتی‌کچ حرفه‌ای سوریه‌ای‌الاصل در این کشور اشاره کرده و عربستان را به خاطر آنچه بی‌اخلاقی سیاسی می‌نامند مورد شماتت قرار داده‌اند.

وارد شدن مسائل جنجالی خاورمیانه به دنیای کشتی کچ پیش از این نیز سابقه داشته است. در سال 2004 یک ورزشکار حرفه‌ای کشتی کچ ایتالیایی- آمریکایی به نام مارک کوپانی با نام مستعار محمد حسن در رقابتهای این ورزش شرکت کرد. شخصیت داستانی او در برنامه‌ها از شهروندان و سربازان آمریکایی به دلیل کلیشه‌هایی که بعد از 11 سپتامبر علیه مردم خاور میانه بوجود آورده بودند تنفر داشت. اما در یک مسابقه نمایشی، زمانی که یک کشتی‌کچ‌کار مشهور به نام آندرتیکر، دستیار حسن به نام دایواری را به راحتی شکست داد، او روی زانو نشست و در حالتی شبیه به دعا مشغول زمزمه شد. بعد از آن بود که گروهی مردان نقاب‌دار از راه رسیده و آندرتیکر را مورد ضرب و شتم قراردادند و سپس دایواری را مثل مراسم تشییع جنازه در منطقه خاور میانه روی دست گرفتند. فیلم این برنامه درست در روز یک حمله تروریستی در لندن منتشر شد و اعتراضات شدیدی علیه WWE برانگیخت. مک‌موهان رئیس WWE در میانه اعتراضات، کوپانی را محکوم کرده و قراردادش را فسخ کرد و او به ناچار از کشتی کچ بازنشسته شد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها