کارشناس سعودی: هدف حل اختلافات تهران-ریاض است نه نابودی یک طرف

پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خلیج فارس می‌گوید که هدف کنونی حل اختلافات سیاسی ایران و عربستان است نه نابودی یک طرف بین المللی.

کارشناس سعودی: هدف حل اختلافات تهران-ریاض است نه نابودی یک طرف

به گزارش خبر فوری ، هشام الغنام، پژوهشگر ارشد "مرکز مطالعات خلیج" و کارشناس روابط بین الملل و مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اکنون هدف نابودی یک طرف منطقه‌ای نیست بلکه هدف مطلوب حل اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان است.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با این خبرگزاری روسی گفت: در مرحله کنونی تحقق این مساله و حل اختلافات با ایران امری بعید است و سیاست منطقه ای و بین المللی در حال حاضر منزوی کردن ایران است.

الغنام با اشاره به اینکه سیاست سعودی ها در رابطه با ایران تغییری نکرده است افزود: عربستان با همکاری و هماهنگی هم پیمانان بین المللی خود به تلاش برای مقابله با نفوذ ایران ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان اخیرا پیامی مبنی بر ایجاد صلح و امنیت از طریق کویت به عربستان و بحرین فرستاد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص این نامه و واکنش‌ها به آن، گفت: رئیس‌جمهور محترم نامه‌هایی را ارسال کرده‌اند و اساس این نامه‌ها صلح و ثبات منطقه است. معتقد هستیم دوجانبه‌های متعددی می‌تواند در منطقه شکل بگیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری کشورهای خاورمیانه از هم شود. اگر منافع آمریکا ایجاب نکند حتی مردم کرد را به کار گرفته و بعد رها می‌کند اما ما در این منطقه هستیم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها