کمبودی در عرضه گوشت نداریم/حداکثر قیمت هر کیلو دام زنده ۴۰ هزار تومان

پوریان گفت:با توجه به شرایط مساعد عرضه و تولید دام پاییز انتظار می‌رود که قیمت گوشت به نرخ منطقی خود در بازار برسد.

کمبودی در عرضه گوشت نداریم/حداکثر قیمت هر کیلو دام زنده ۴۰ هزار تومان

منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر آنکه انباشتگی دام در کشور صحت ندارد، اظهار کرد: اگرچه برخی مسئولان ترافیک دام در دامداری‌ها را بهانه‌ای برای صادرات می‌دانند، اما آمار سازمان دامپزشکی بیانگر این واقعیت است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی بار‌ها اعلام کرده است که با انباشت دام به ویژه در بخش سنگین روبرو هستیم، ضمن آنکه دامداران اکثر استان‌ها با معاونت امور دام نامه نگاری کردند که با حجم انبوهی از دام در واحد‌های خود روبرو هستند.

پوریان ادامه داد: با توجه به افزایش حجم تولید و انبوه دام در دامداری ها، قیمت گوشت با روند نزولی در بازار روبروست.

این مقام مسئول شرایط فعلی بازار دام زنده را مساعد دانست و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سبک زنده با وزن پایین ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان و وزن بالا ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است.

به گفته وی، با توجه به مرتع‌های مناسب و شرایط خوب زایش، جمعیت دام سبک روبه افزایش است که برای جلوگیری از بیماری و تلفات، صادرات دام با مدیریت باید به بازار‌های هدف صورت گیرد.

پوریان قیمت هر کیلو گوساله بسته به وزن سبک و سنگین را ۲۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو دام سنگین در مقایسه با ابتدای سال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افت داشته است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان در واکنش به قیمت بالای گوشت در برخی خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به افت محسوس قیمت دام، حداکثر هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۵ هزار تومان باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد عرضه و تولید دام پاییز انتظار می‌رود که قیمت گوشت به نرخ منطقی خود در بازار برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها