راز کیت میدلتون؛ چگونه این زن توانست محبوب‌ترین شخصیت انگلیس شود؟

اکسپرس مدعی است کیت میدلتون این تصویر را در ذهن مردم به وجود آورده که فرزندان خاندان سلطنتی مانند دیگران بوده و مانند فرزندان کارگران، کارمندان و سایر شهروندان معمولی انگلیس بزرگ می‌شوند.

راز کیت میدلتون؛ چگونه این زن توانست محبوب‌ترین شخصیت انگلیس شود؟

به گزارش خبر فوری ، کیت میدلتون(همسرشاهزاده ویلیام، دوک کمبریج و نوه ملکه انگلیس) احتمالا ملکه آینده بریتانیا شود. میدلتون با اینکه جوان است تاکنون توانسته به سرعت به یکی از بانوان محبوب انگلیس تبدیل شود. گزارشها حاکی از این است که مردم بریتانیا سبک و منش او را بسیار دوست داشته و اغلب او را ستایش می‌کنند.

اکسپرس انگلیس در گزارشی که اخیرا در رابطه با میدلتون منتشر کرده تاکید دارد که میدلتون با به کار گیری یک نقشه و متد زیرکانه توانسته خود را در دل مردم جا کند. متدی که احتمالا او از مادرشوهر فوت شده اش یعنی شاهزاده دایانا یاد گرفته است.

این رسانه به نقل از یک کارشناس تاکید دارد که دایانا( که در اوج محبوبیت درگذشت) در مناظر عمومی و رسانه‌ها و پاپاراتزی‌های حساس و جنجالی انگلیس توانست چهره ای مقبول از فرزندان و خانواده خود به نمایش بگذارد. او با حضور خود و فرزندانش در رسانه‌ها به مردم این پیغام را رساند که فرزندان او یعنی شاهزاده ویلیامز و هری مانند فرزندان معمولی خانواده‌های انگلیسی بزرگ می‌شوند.

در طول اقامت دایانا در لندن دائما تصاویری از او پخش می‌شد که به همراه فرزندانش به پارک یا رستوران مک دونالد رفته است. این تصویر این پیغام را به مردم می‌داد که اعضای خانواده ملکه به آنها نزدیک هستند و در قید و بند آداب سفت و سخت معمول خاندان سلطنتی قرار نمی‌گیرند.

اکسپرس معتقد است کیت میدلتون دقیقا این درس را از پرنسس دایانا گرفت و آن را به کار بست و توانست به سرعت خود را محبوب انگلیسی‌های سخت‌پسند نماید. پاپاراتزی‌های انگلیس دائما تصاویری از کیت میدلتون و سه فرزندش( جرج، شارلوت و لوئیز) منتشر می‌کنند که با هم به تفریح مشغول بوده و به پارک و رستوران و جاهای دیگر می‌روند. میدلتون در چند نمونه فرزندان خود را در بین کودکان معمولی قرار داده و شاهزاده ها را مجاب کرده که با کودکان بازی کنند. او در جشنهایی مثل هالووین فعال بوده و لباسهای سنتی و جالبی بر تن فرزندانش می‌کند. همچنین کیت میدلتون تا کنون چند بار کودکانش را برای دیدن مسابقات فوتبال به استادیوم برده که در نوعی خود کم سابقه است.

مدرن‌سازی خاندان سلطنتی توسط یک بانوی جوان

شاید باورش سخت باشد اما این اتفاقات در مورد خاندان سلطنتی انگلیس معمولا رخ نمی‌دهد. خانواده ملکه یا شاه انگلیس علی رغم برخی باورهای نسبتا غلط، به شدت نگاهی برتری جوبانه داشته و با رعایت برخی آداب و دستورالعملها سعی دارند خود را از دیگران جدا کرده و به نوعی متفاوت نشان دهند.

اعضای خاندان سلطنتی حق ندارند به جز مراسم عزاداری لباس سیاه بپوشند. آنها نباید به طرفدارانشان امضا بدهند؛ حق ندارند در کاخ باکینگهام سیر بخورند؛ نمی‌توانند دست در جیب کرده یا غوز کنند و حتی جایز نیست که غذای حاضری یا بسته بندی استفاده کنند. این قوانین به خوبی نشان می‌دهد که زندگی در کاخ یا خانواده سلطنتی چه وضع و شرایطی دارد.

حالا میدلتون توانسته با الگوبرداری از دایانا این سنت را تا حدی تغییر دهد. اکسپرس تاکید دارد که با تغییر شرایط زندگی در انگلیس و آمدن نسلی نو در این کشور، این اتفاق و سبک میدلتون باعث شده خاندان سلطنتی به نوعی خود را با شرایط جدید آپدیت کند و همین اتفاق منجر به این شده که پذیرش خاندان سلطنتی در جامعه ای که مجبوبیت حزب کارگر در آن مجددا بالا رفته، بیشتر شود. بر همین اساس اکسپرس از واژه "مدرن سازی خاندان سلطنتی" توسط کیت میدلتون استفاده می‌کند.

این رسانه انگلیسی تاکید دارد میدلتون با این روش این تصویر را در ذهن مردم به وجود آورده که فرزندان خاندان سلطنتی مانند دیگران بوده و مانند فرزندان کارگران، کارمندان و سایر شهروندان معمولی انگلیس بزرگ می‌شوند.

چرا میدلتون آری و دایانا نه؟

نکته جالب این است که بانوی آینده بریتانیا بر عکس مادرشوهر متوفایش با اقدامات خود به شدت مقبول شده(توسط خود خاندان سلطنتی) و رفتارهای او نوعی دهن کجی به سنت‌های خاندان سلطنتی انگلستان تعبیر نشده است. شواهد نشان گر این است که ملکه انگلیس بر عکس دایانا با میدلتون رابطه خوبی دارد و از او راضی است. دو علت را می‌توان در این رابطه در نظر گرفت: اول اینکه، ملکه نسبت به دهه 90 بسیار پیرتر شده و دیگر قادر نیست اقتدار خود را بر همه جزئیات و مسائل خاندان سلطنتی اعمال کند. به جز این، می‌توان تفاوت رفتار شخصی میدلتون و دایانا را هم در این امر موثر دانست. کیت میدلتون نسبت به دایانا کمی محتاط‌تر یا به عبارتی با سیاست تر رفتار کرده و سعی کرده مانع از این شود که تصویر یک یاغی از او در ذهن ملکه بماند؛ رفتاری که دایانا از بروز آن تا حدی خودداری کرد(در رابطه با پرنس دایانا و سرانجامش اینجا را بخوانید).

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها