یمن با بدترین شکل شیوع وبا روبه رو است

سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد: یمن با بدترین شکل شیوع بیماری وبا روبه‌رو شده است.

یمن با بدترین شکل شیوع وبا روبه رو است

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبر آنلاین، اطلاعیه منتشر شده یونیسف و سازمان بهداشت جهانی می‌گو‌ید: "تعداد افراد مشکوک مبتلا به وبا در کشور جنگ‌زده یمن به بیش از 200 هزار نفر رسیده است."

در عین حال 1300 نفر در یمن بر اثر بیماری وبا جان خود را از دست داده‌اند که یک چهارم از این تعداد کودکان بوده‌اند. همچنین انتظار می‌رود طی روزهای آینده آمار مرگ و میر ناشی از وبا در این کشور بالاتر هم برود. این دو آژانس سازمان ملل متحد می‌گویند آنها هر آنچه که می‌توانند برای جلوگیری از تسریع شیوع این بیماری به کار بسته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: "ما با بدترین نوع شیوع بیماری وبا در دنیا مواجه هستیم. فقط در دو ماه این بیماری تقریبا به هر کدام از استان‌های این کشور جنگ‌زده سرایت کرده است". با این اوصاف تخمین زده می‌شود که کشور یمن با 5 هزار مورد جدید مبتلا به وبا روبه‌رو باشد.

سیستم بهداشت و آب کشور یمن پس از دو سال جنگ بین نیروهای دولتی با پشتیبانی سعودی‌ها و شورشیان حوثی رو به زوال رفته است. بیمارستان‌های مملو از جمعیت در یمن و کمبود غذا مشکلات جدی‌تری ازجمله سوءتغذیه را برای مردم در پی داشته که در این بین بیش از همه بچه‌ها هستند که بابت این مشکلات صدمه می‌خورند و در معرض ابتلا به وبا قرار می‌گیرند.

سازمان ملل متحد می‌گوید در حال اقدام به واکنش‌های سریع از طریق اعزام خانه به خانه تیم‌های امدادی است تا به مردم بگویند و آموزش بدهند که چطور از خودشان در برابر وبا با پاکیزه کردن آب و ذخیره آب تمیز محافظت کنند هر چند دسترسی به آب سالم در این منطقه محدود است.

وبا در واقع نوعی عفونت ادراری حاد محسوب می‌شود که بر اثر مصرف آب یا غذای آلوده به باکتری ویبیریو ایجاد می‌شود. بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است نشانه‌های خاصی نداشته باشند اما وبا اگر تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند ظرف مدت چند ساعت بیمار را از پا در بیاورد.

آنچه که جنگ در یمن بر جای گذاشته است نیاز 18.8 میلیون نفر از 28 میلیون نفر جمعیت یمن به کمک‌های بشر دوستانه است با احتساب 7 میلیون نفری که در آستانه خطر قحطی قرار گرفته‌اند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها