خبر فوری بررسی می‌کند؛

یک سر و چهار همسر! / چرا برخی با آمار جعلی به دنبال ترویج تعدد زوجات هستند و تلویزیون هم حمایت می‌کند؟

آیا چند همسری دوای درد افزایش تجرد در جامعه است که برخی در حال تبلیغ برای این امر هستند و صداوسیما هم آنها را حمایت می‌کند؟

یک سر و چهار همسر! / چرا برخی با آمار جعلی به دنبال ترویج تعدد زوجات هستند و تلویزیون هم حمایت می‌کند؟

به گزارش خبر فوری ، اقدامات موسسه حیات حسنی در شهر قم چند روزی است که حسابی سرو صدا به پا کرده است. اقداماتی که مدافعان جدی دارد و با پشتیبانی صدا و سیما سعی دارد اهداف خود را دنبال کند.

ماجرا از کجا شروع شد؟

روز گذشته بود که بنر فراخوان کارگاه مهارت‌های چندهمسری در تهران در فضای مجازی منتشر شد و حواشی آن نیز به وجود آمد؛ کارگاهی رایگان که قرار است الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری آموزش دهد و البته ظاهرا پنجمین کارگاه است که با این موضوع برگزار می‌شود.

**برای شرکت کنندگان سورپرایز داریم !!

اما این موسسه گویا یک سورپرایز هم برای مردان متاهل مشتاق به چندهمسری دارد؛ بر اساس گفته برگزارکنندگان این کارگاه‌ها، در آخر این کارگاه‌ها اساتید برای مردان متاهلی که شرایط و زمینه را داشته باشند برای اختیارکردن همسر دوم وساطت خواهند کرد!

البته متولی امر می‌گویند که بنا دارند که همسر اول رضایت داشته باشد ولی در خصوص اینکه چطور متوجه این رضایت می‌شوند، می‌ گوید؛ ما که خدمات پس از فروش نداریم!

آنطور که ایرنا گزارش می‌دهد ؛ یکی دیگر از متولیان این کارگاه‌ها می‌گوید: ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده‌اند.

حجت‌الاسلام عسگری معتقد است مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!

سیده راضیه حسینی از دیگر مسوولین این پروژه "فرهنگی" در توئیتی به طرح این مضوع با تیتر " چرا فعالان مطالعات زنان، مشکلات بخشی از جامعه زنان را نادیده می گیرند؟" می‌پردازد:


صدا و سیما هم حمایت می‌کند!

حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین قاسمیان مدیر حوزه علمیه‌ مشکات و مسئول قرارگاه جهادی امام رضا که معروف به روحانی خوش صدا است در برنامه " بدون توقف " در شبکه سه استارت این موضوع را می‌زند و البته معتقد است که قصد ترویج این مسئله را ندارد! وی که عضو بنیاد ملی خانواده نیز هست، می‌گوید: به ازدواج مجدد خیانت نگوییم، بلکه این مسوولیت پذیری است!

وی معتقد است؛ اگر زنان همسرچندم را با «پیردختران ازدواج‌نکرده» مقایسه کنیم، رضایت زنان همسرچندم بیشتر است.

تعدد زوجات از منظر قرآن

ازدواج و تولید نسل امری کاملا طبیعی و حقی است که خداوند برای بندگان خود در نظر گرفته تا به کمال رسیده و انسانیت آنها تمام گردد. از جمله مسائل عمده‌ای که اسلام آن را تأیید کرده، مسأله ازدواج مکرر و چند همسری است، البته مسأله تعدد زوجات ابتکار اسلام نیست، بلکه در بین اعراب جاهلی و ملل مختلف غیر عرب به شکل حرمسرا وجود داشته است، به طوری که بعضی بت‌پرستان هنگامی که گرایش به اسلام یافتند، بیش از ده زن در خانه داشتند، اسلام تنها آن را محدود کرده و شرایطی را برای آن تعیین نموده است.

یکی از مواردی که قرآن کریم تعدد زوجات را تجویز کرده است آیهٔ 3 سوره نساء می‌باشد که چنین می‌فرماید: و ان خفتم الا تقسطوا فی الیتامی فانحکوا ماطاب لکم من النساء مثنی و ثلاث و رباع… در آیه مذکور دو نکته مهم نهفته است؛ یکی اینکه تعدد زوجات مشروط به توانایی می‌باشد و دیگری اینکه اجازهٔ چنین امری مربوط به مواقع غیرعادی است که به طرفین زن و شوهر عارض می‌شود مانند:جنگ، مرض، فلج اعضاء، شدت مصائب، قتل و غارت، سرپرستی خانواده‌های ایتام، تجارت و بازرگانی، مسافرت ممتد و غیره که رخصت چنین حقی را می‌دهد و گرنه سعادت در وحدت و یک زنی است، چراکه سعادت و اساس زناشویی بر اساس عدالت است که جامعهٔ آفرینش بدان بسته است و آن هم با یک زن کافی است و گسترش عدالت در بیش از یک زن برای هر کس ممکن نیست. از طرفی حوادث اجتماعی و سوانح فکری بشر گاهی او را دست خوش مشکلاتی می‌نماید که ثانیاً و بالعرش مجبور به تجدید فراش می‌شود و گرنه اصلاً همان یک زن کافی است.

آسیب‌های روانی چند همسری

آثار روانی چند زنی برای زنان معمولا بسیار شدید بوده و تا جایی پیش می رود که ممکن است باعث ایجاد اختلالات روانی از قبیل افسردگی و اختلالات اضطرابی شود.

** چند زنی اصولا عامل از هم پاشیدگی خانواده ها و طلاق می‌شود.

** احتمال انتقال بیماری های مقاربتی و ایدز در خانواده های چند همسری بالاست. کافی است یک نفر در چنین خانواده ای مبتلا به بیماری باشد و این بیماری از طریق مرد به سایر همسران منتقل می شود.

** چندزنی باعث می شود به زن احساس بی کفایتی و احساسات مرتبط با نادیده گرفته شدن دست دهد .

**خشونت های خانگی و ایجاد حسادت و رقابت میان زنان اصولا شایع می باشد.

**در مواردی که زنان چند همسر دارند، مسائل مرتبط با حسادت جنسی و احساس مالکیت بر زن دیده می شود. این حسادت ها چالش، دعوا و تعارض ایجاد می کنند و آرامش خانواده را برهم می زنند.

**آمار خودکشی در زنانِ خانواده های چند همسری بالاتر می باشد.

**علاوه بر تاثیرات گفته شده، رقابت های همسران و تنش ها و اضطراب هایی که زنان تحمل می کنند بر رفاه و آسایش کودکان تاثیر می گذارد. کودکان نیز ممکن است درگیر رقابت های مادران خود شوند، اضطراب و افسردگی در کودکان این خانواده نشان دیده می‌شود.

واکنش طیبه سیاووشی؛ مشمئز کننده است

طیبه سیاوشی نیزدراین زمینه با بیان اینکه گفتن برخی از حرف‌ها مشمئز کننده است، به «ایران» می‌گوید: بعضی‌ها دنبال دردسر‌های جدید هستند، چند همسری درعرف و فرهنگ ایرانی جایی ندارد و نمی‌دانم این کار و حرکت، توطئه چه کسانی است؟

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌افزاید: چندهمسری نه دستور اسلام است و نه درآن تجویز شده، نه در شرع چنین حکمی آمده است و نه در فرهنگ ما جایی دارد. وی درادامه اظهار می‌دارد: طرح بحث چند همسری در جامعه موجب نگرانی مادران و همچنین خانواده را با بحران هایی مواجه می کند که هزینه اجتماعی زیادی را به جامعه تحمیل می کند به نظر من برنامه‌های ما باید درجهت تحکیم بنیان خانواده و تقویت پیوند بین افراد باشد نه در جهت تهدید خانواده.

البته طرح این موضوع برای بار اول نیست که مطرح می‌شود و به دفعات در برهه‌های مختلف مطرح شده است . شاید برای آنکه سیاستگذاران این رویه بازخورد جامعه را ببنند تا بتوانند برای اهداف خود برنامه ریزی کنند.

علما بر استحباب اکتفاء به یک همسر اجماع کرده‌اند

سال 97 از دیگر دفعاتی بود که این موضوع مطرح شد؛ در همان سال نیز مروجین این دیدگاه در پی این بودند که اثبات کنند که این مسئله با شرایط امروز مطابقت دارد و مثل موارد مشابه سعی کردند که از دیدگاههای مقام معظم رهبری استفاده خود را ببرند. این در حالی بود که در همان سال یعنی فروردین 97 آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این ارتباط گفت: نظر آیت‌الله خامنه‌ای ‌این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد. وی ادامه داد: این نظر دارای پشتوانه قوی فقهی میان متقدمین و برخی معاصرین است. براین نظر و بر استحباب اکتفاء به یک همسر، شیخ طوسی ادعای اجماع کرده است. بیشتر بخوانید

** آمارها مروجین چندهمسری مطرح می شود، صحت ندارد

سایت جماران نیز در یادداشتی که از یک جامعه شناس منتشر کرده، آورده است؛ واقعیت آمار نشان می دهد تعداد زنان مجرد نیازمند شوهر که از سوی برخی مروجین چندهمسری مطرح می شود صحت ندارد.

** جایی که مرد پنجاه ساله مطلقه ازدواج با دختر مجرد ۳۷ ساله را رد می‌کند، سخن گفتن از ترویج چندهمسری بیجاست

فاطمه موسوی ویایه نوشته است: هرچند وقت یکبار سایت های ترویج چندهمسری آماری منتشر می کنند که مدعی است تعداد زنان مجرد و بی شوهر دو برابر مردان مجرد است و راه حلی نیست جز اینکه زنان فاقد شوهر، همسر دوم مردان باشند. نگاهی به آمار رسمی جمعیت و نتایج سرشماری های عمومی نشان می دهد این ادعا بی اساس است. وی معتقد است ؛ جایی که مرد پنجاه ساله مطلقه ازدواج با دختر مجرد ۳۷ ساله را رد می کند سخن گفتن از ترویج چندهمسری بیجاست.

این جامعه شناس معتقد است: راه حل مساله اجتماعی زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست افزایش حمایت های اجتماعی دولتی و توانمندسازی این زنان است نه تلاش برای شوهر دادن آنها به مردانی که برای ازدواج دوم و سوم خود هم به سراغ زنان جوان تر و مجرد می روند نه بیوه ای با چند فرزند.

مسئله مهم در این ارتباط این است که در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی در اجرای احکام ثانویه همواره یکی از افتخارات فقه شیعه بوده است و اینکه امروز در این شرایط اقتصادی برخی به جای ارائه راهکار عملی برای حل مشکل زنان سرپرست خانوار و یا دختران مجرد به فکر این افتاده اند که برای آنها شوهر پیدا کنند، نه تنها مشکلی از مشکلات جامعه حل نمی‌کند، بلکه به معضلات فرهنگی و اجتماعی و حتی روانی جامعه دامن می‌زند و فقط بی مبالاتی را دامن‌گیر روابط اجتماعی خواهد کرد.

نظر شما در این ارتباط چیست با ما در میان بگذارید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 105
  • دلباز یاسوج
    0

    همین تفکر اقتصاد، محیط زیست،آموزش، پرورش،سیاست را به سرانجام رساند حالا نوبت حل بحران های اجتماعی با موضوع ازدواج هست. احسنت با این تفکر و تبارک اله با این روش!!!!! وای بر ملت ما که همچین کسانی میخواهند ناجی آنها در بحران ها باشند.

  • کاربر ناشناس
    0

    س . لام اگر‌توانایی‌داری‌ازهرلحاظ‌چند‌همسری‌بد‌نیست

    نظرات شما -
    • جمال
      0

      احسنت،اتفاقا‌ثواب‌واجرکبیری‌دارد

    • هستی امینی
      0

      از هر لحاظ بد نیست !!!! از همه لحاظ بدِ افتاد

    • کاربر ناشناس
      0

      اگه کسی توانایی مالی داره به خانواده های بی سرپرست و دختران دم بخت کمک مالی کنه چرا خانواده ی خودشو متلاشی کنه و بچه های خودشو فرزند طلاق کنه، کدوم زنی این قضیه رو قبول میکنه، اونایی که مطرح میکنن خودشون دنبال هوسبازی هستند اگه اسلام اجازه داده با شرایط خیلی خاص و در زمانی که مردان عرب 10 تا زن یا بیشتر داشتن اسلام آنها را محدود کرد. و این در فرهنگ ما جایی ندارد به جای اینکه مشکلات اقتصادی حل شود یک مشکل به مشکلات اضافه میکنن و آنهم متلاشی کردن خانواده هاست

  • ناشناس
    0

    اصلابه صلاح جامعه نیست وباعث فروپاشی خانواده هامیشود.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      باعث فروپاشی؟ باید دید اصلا اون خانواده چجور خانواده ای هست چه معیار و منظر و نگاهی به این دنیا یا اون دنیا داره این ها مسائل ریزی هست که وجود داره این جملات کلی و بدون کارشناسی دردی از ملت ما دوا نمیکند

  • جمال
    1

    خیلی‌خوب‌وکسایی‌که‌توانایی‌دارن‌چراحمایت‌ نمیکنن‌ من‌الان‌ دوهمسردارم‌ وخیلی‌خوب‌ وعالی‌ امیدوارم‌ که‌حمایت‌بشه‌

    نظرات شما -
    • هستی امینی
      0

      شما که. دیگه نیاز به حمایت نداری بیچاره جوون های طفلکی که نمیتونن ازدواج کنن باید حمایت بشن

    • سحر شجاه
      0

      مطمئنا همسران شما از روی اجبار با شما مانده آمد وگرنه هیچ زنی تای تحمل هوو را ندارد.

    • ههههه
      0

      با این اعتماد به نفس شما، معلومه که چقدر همسرانشون راضی هستند!!!شما از دل خانمت، خجالتی که بچه هات می کشن خبر داری؟میدونی زندگی چند نفر رو خراب کردی بخاطر هوس خودت؟؟؟؟

    • سید امیر
      0

      احسنت به شما... به نظر بنده هم با رعایت شرایط و حقوق مربوطه، این کار می تواند مفید و رافع خیلی از مشکلات فردی و اجتماعی، به ویژه در حوزه بانوان شود... بنده هم آقایانی را سراغ دارم که با دو یا سه همسر خوش و خرم در کنار هم زندگی می کنند. والسلام علی من اتبع الهدی

    • کاربر ناشناس
      0

      امیدوارم مردان بلهوس یروزی فلج شن بعد همان ۳یا۴ زنانشان جلوی چشمشان زن یکی دیگه بشه چی میشه مثل قانون چنگل وقتی نری از قدرت میفته نر دیگه جاشو میگیره وگله رو پیش میبره مردان هواس باز نقش حیواناتو تو ذهنشون دارن

  • رسول علیخانی
    0

    درست نیست با این کارها اینقدر دل خانمها رو خالی کنیم و مدام بحث چند همسری رو بکشیم وسط باید به آنها احترام گذاشت ، چند همسری مشکلات خیلی زیادی داره حتی برای میلیاردرها، البته در گذشته خان های زیادی چند همسر داشتند که مشکلاتشان را خوندیم و شنیدیم. برای پیشرفت جامعه مشکل چند همسری نیست بلکه احترام به حقوق همسر که نتیجه آن تحویل فرزندان سالم ، باسواد و مودب به جامعه هستش .

  • آواره از وطن
    0

    باید جایزه نوبل به این آقایان داده شود خیلی راحت جوانان را که مشکل ازدواج داشته حذف کرده و باعث نفاق و فروپاشی ازدواج هم میگردد . اینها ساخته و پرداخته ذهن آدمهایی که حریص جنسی هستند و سیری ناپذیرند و چیزی جز لذت جنسی در مخیله اشان نمی گنجد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به نظرم می تونن ادعای پیامبری کنن، مکتیشونم چند همسری هست. معجزشونم رعایت عدالت بین چند همسر!!!!

  • کاربر مهمان
    0

    متاسفانه عده ای درحال نابود کردن خانواده های ایرانی ان در واقع گرگ هستند درلباس میش آیا این پدران حاضرند دامادهایشان برسر دخترانشان هوو بیاورند ؟اگر میلیاردر هستند زمینه ازدواج جوانان رافراهم کنند این افکار از کجا نشات گرفته خدا به خانواده های یرانی رحم کند

  • رضا
    0

    سلام شما اهدافتون چی به ما هم بگید؟ اگر معیارتون قرآن بر مبناش عمل کن قوانینشم همونی که در قرآن گفته این گفته اون گفته مهم نیست اونجا ملاک قرآن اگر معیارتون سیاست و اسلام نیست بگید معیارمون این هست بالاخره هر معیاری داره با ذکر منبع و سند بیانش کن یک بحث بندازیم ببینیم مردم چه واکنشی نشون میدن که نشد کار ، باید ببینی هدفت چی چیکار میخوای کنی بله با دیدگاه سیاست معاشانه 100% تک همسری چیزی که درست فقط و لا غیر و اجماع میکنند سیاست مدارا باهم اکثرشون باید دید منظر و نگاهی که به قضیه دارید چی هست اگر میگی قرآن آیه بیار دلیل بیار اگر نیست حرفارو نباید چسباند به قرآن و دین اسلام ، خلاصه هرکاری میکنید روشن باشه و از نام کسی و چیزی هم سوء استفاده نشود

  • .
    0

    اخه چه حرف مزخرفی میزنن .ی سری ازجوانان مارا معتاد ی سری بیکار .ی سری روکه جز جوانان خوب وسرمایه ملتن ومیفرستن لب تیغ (شهیدان).ی سری هم که سرشون توکارخودشونه رو بااین حرفا منحرف میکنند. اخه امار غلتی میدن دیگه چون دختران یا همان پیر دختران بعد ی سنی دیگه علاقه ای به ازدواج ندارن این مردان بلحوس واسه ننشونو خودشو این نقشه هارو میکشن .پیرزن بیوه شوهرو سر پیری میخواد چیکار . پس باز با سرنوشت ملت بازی نکنین اگه کمی هم امنیت هست اونو به باد ندین

  • موسوی.اراک
    0

    ب جای رواج چند همسری برای مردانی ک متاهلند ب فکر جوانان سی سال وبیشتر باشید ک هنوز نتوانسته اند ازدواج کنند لازم نیست مردان بالای 50سال ب فکر دختران مجرد بیست ساله و کمتر باشند.چطور شرایط ازدواج برای جوانها فراهم نمیکنید ک نیاز روحی و جسمی دارند؟ولی ب فکر رفع نیاز تنوع طلبی مردان هستید؟چطور ب فکر رفع نیاز عاطفی و مادی خانم ها نیستید.خب این هزینه رو برای ازدواج اولی ها قرار بدید.متفکرین عزیز،معلوم میشه ک هدف شما رفع مشکل حامعه نیست

  • محسن
    0

    شما که این خبر و گذاشتی یعنی نمی دونی که این پوستر جعلی هست و از ترکیب چند عکس درست شده؟ ضمنا من که تا حالا ندیدم صداوسیما تبلیغ چند همسری کنه تازه تمام سعی شون تقویت بنیان خانواده هست لطفا کمی انصاف داشته باشید و تهمت نزنید.

  • رضا
    0

    به‌نظر‌من‌خیلی‌هم‌خوب‌است‌.زنهای‌شوهر‌مرده‌ پیر‌دختران‌فرصت‌ازدواج‌پیدا‌می‌کنند

  • رضا
    0

    بهتر نیس مرد میلیاردی که تمکن مالی برای گردوندن چنننند خانواده داره بیاد با پولاش هزینه ازدواج چن تا جوون بده تا برن سر زندگی شون نه اینکه خودش چنننند همسر بگیره !!؟؟؟؟؟به نظرتون کدوم عاقلانه تره !؟؟؟ اینو هر احمقی میدونه .ولی نمیدونم چرا یه عده ای دنبال جنجال و هیاهو هستن . بهتره تبلیغ ازدواج آسان بکنین نههههههه چکانند همسری

  • حسن هوشمندی
    0

    با سلام بنده به عنوان کسی که تجربه یک بار جدایی و تشکیل مجدد خانواده رو دارم و در حدی هستم که بتونم خرج دو خانواده رو بدم ولی به هیچ وجه با چند همسری موافق نیستم چون هر جور حساب میکنم نمیشه عدالت رو برقرار کرد و هر جور که بگید بالاخره مرد یکی از زنها رو بیشتر دوست خواهد داشت و اینکه این حس همیشه با همسر اول همراه خواهد بود که کمبود داشته که همسرش رفته سراغ زن دوم و این بزرگترین زمینه افسردگی میشه

  • ناشناس
    0

    این عکس فتوشاپ هست شمایی که این مطلب رو گذاشتی خوب این موضوع رو میدونی در واقع خود شما داری تبلیغ چند همسری میکنی . شاید میخوای حواس جامعه رو پرت کنی و موضوعی رو با پرداختن به این خبر مخفی کنی !

  • رنجبر
    0

    باسلام ....آقایان دزدان.محتکران.جقوق بگیران نجومی نجس.گرگان مال مردمجور.تفاله های ازنسل شاه. تخم ترکه های یزید و...بااموالیکه باپاگذاشتن روی خون شهدا ومکیدن خون مردم برست آوردند حالا بفکر هوسبازی افتادند.آیا دختر وخواهر ومادرخودشان رامیدن مرد متاهل ؟؟؟؟؟ هرچند اینگونه افراد ناموس ندارن کم کم باترفند جمهوری اسلامی رااین آقاها وطوله هاشان بهلجن مکشن پس مراجع چکار میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟

  • م.ز
    0

    خدایا به خودت پناه میبریم.آنچنان عرصه اقتصادی را بر جوانان تنگ کرده اند که هیچ جوری نمیتوانند تشکیل خانواده بدهند،آنوقت احمقانه ترین راه حلها هم از مخهای معیوب کارشناسانشان تراوش میکند!!! شیرین عقلها مگر چند درصد جامعه ما میلیاردرند؟!!اصلا بر فرض که هر میلیاردر هم چند زن اختیار کند،تکلیف جوانان مجرد چه میشود؟!!!لابد یکی چندتا چندتا، یکی هم یکه و تنها... خدا ما را از شر این مشکل گشا نماهای مشکل تراش خلاص کند.‌.. به همین شیوه های احمقانه در همه حوزه ها آسیب شناسی و مشکل گشایی کنند تا چند وقت دیگه از یک ملت عصبانی به یک ملت دیوانه شهره جهان میشویم...

  • زیبا
    0

    من یک روان شناسم و کارم حل مشکلات زوجها و خانواده هاست مناسفانه آن چیزی که امروزه مکل عمده خانواده هاشده و داره خانواده ایرانی را ویران میکنه بحث خیانته حالا این افراد معلوم الحال و بوالهوس بدون هیچ معیار علمی کارگاه چند همسری دایر می کنند که کلا بقیایای خانواده را با خاک یکسان کنند .جامعه ایرانی فرهنگ تک همسری دارد که هرگز پذیرای فرهنگ عربی چند همسری نیست آمار افسردگی و اضطراب گویای مشکلات عمده ایست که این نادانان روز به روز بیشترش می کنند .اسم تنوع طلبی خود را مسئولیت پذیری می نهند تا ازین طریق به امیالشان راحت تر دست پیدا کنند .ما که ازینان امید بریدیم اما درخواستم از مردان غیور ایرانی اینست که کانون خانواده خود را با این اراجیف خراب نکنند

  • فهيمه
    0

    خيلي اشكال توي متن داريد مثلا خانم حسيني رو از مسولين اين پروژه معرفي كرديد بعد توئيت نشون مخالفت با اينكاره يا نوشتيد در مواردي كه زنان چند همسر دارن ...اول متن رو بخونيد و ويرايش كنيد بعد بذاريد

  • مصطفی
    0

    شما چرا دردتون گرفته... اگه کسی توانایی و نیاز داره چه اشکالی داره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس منم نیاز به پول دارم برم دزدی کنم؟؟ اینم شد منطق؟

    • اقات
      0

      خب پس اوضاع خانواده شما کاملا مشخصه .نیازی به بحث نیست

    • جمال
      0

      احسنت....نمیدونم‌اینها‌که‌اجباری‌نیست‌کسیست‌ که‌عدالت‌ برقرار‌کنه‌طبق‌قران

    • کاربر ناشناس
      0

      اونایی که چند همسری رو دوست دارن .یعنی ننشونو میدن زن چندم بشه فقط سواله؟

  • فهيمه
    0

    و اينكه بايد اطلاعات سپاه روي تك تك اين ها نظارت بكنه صد درصد اينها ايادي وهابيت هستن يه قمه زدن رو ممنوع كردن چون وهن تشيع هست بعد روي اين مسائل كسي جز وهابيت نميتونه سرمايه گذاري كنه اينهمه پسر و دختر مجرد كارگاه بذاريد كه چطور سوپرميلياردها رو تشويق به كمك ازدواج مجردها كنن وگرنه سوپرميلياردر بخواد زن صدم هم بگيره نياز به كمك كسي نداره

  • امیرحسین بشیری
    0

    هیچ زنی راضی نمیشه شوهرش به زنی نگاه کنه چه برسه زن بگیره اون وقت حس مسولیت خانه فرزند خانه اصلا عقل نمیگنجه مرد زن دیگه بگیره شمام پی این اخبار رو نگیرین مساله رو بزرگ نشون ندیدن چند تا بی مغز فکر و ایده خودشونو نمیتونن به مردم تحمیل کنن مسایل کشور بحران طلاق و گرانی تجرد جوان ها رو رسیدن مونده زن گرفتن مرد متاهل

  • رقیه ح
    0

    قطعا چند همسری برای مردی که شایستگی داشته باشد پدیده ای موجه و مورد تایید اسلام و روایات است؛ اگر مرد مسوولیت پذیر و با تقوا نباشد در حالت تک همسری هم ظلم خواهد کرد؛ آیات قرآن را تحریف معنایی نکنید؛ روایات متعدد درین زمینه را انکار نکنید؛ به امید روزی که اسلام و حق جای هوا و باطل بنشیند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روایت از اسمش مشخصه سینه به سینه چرخیده، قرآن نیست که بگیم کلام خداست و نمیشه تحریفش کرد.

    • حسین
      0

      عالی

  • S.R.H
    0

    این اصلاح طلب های کاردرست هرچی گند میخواستن به کشور مالیدن، حالا اذهان رو میخوان ببرند به سمت اتفاقات واهی، این کار پشتش فکر کثیفیه، نشون دادن یک مرد با ۴ زن چادری، شما توی کشور بگردید چند مذهبی چند همسری پیدا کنید؟ اونوقت چند صدهزار آدمای متمایل به اصلاح طلبها پیدا میکنید که روابط آزاد جنسی دارند و به آن حتی افتخار میکنند!! ........‌‌‌‌... اگه الگوی ما امام و رهبری و علمایی که سرشان به تنشان می ارزه ببینید، همشون تک همسری بوده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      می تونی منبع آماراتو ارائه بدی؟ نه اصلاح طلب نه اصولگرا هیچکدامشون برای این مملکت کاری نکردن. اونایی که تفکرات انقلاب اسلامی داشتن و به خاطرش ۸ سال جنگیدن یا همان اوایل مردن یا الان هیچ مسئولیت اجرایی ندارن. اینایی که اومدن برای مملکت تصمیم گیری می کنن همون حاجی گرینوفای دهنمکی هستن.

  • Rabinhood
    0

    چرا وقتی به هوس های نابه جامیرسه اسم قرآن وخدارومیکشین وسط مدیریت درست کنین بیچاره زنان ایرانی

    نظرات شما -
    • هووی مادرت
      0

      نگران چند شوهری نباشید . علم پیشرفت کرده زمان قدیم که نیست با آزمایش مشخص میشه بچه مال کدوم شوهره ؟ اگر خیلی دلتون برای زنان میسوزه چند شوهری را ترویج بدهید اگز چند مرد زیر بال و پر یک زن را بگیرند اون زن واقعا خوشبخت میشه ؟ مثل مردها که با چند همسر خیلی خوشبخت میشن

  • سوال
    0

    اگر برای مردها چند همسری جایز است چرا برای زنها نباشد؟ چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.

    نظرات شما -
    • میلاد
      0

      کلیدی که ده قفل را باز کند شاه کلید است...قفلی که با ده کلید باز شود خراب است

    • ناصر
      0

      اگه مرد 4زن بگیرد ازهرکدام بچه دار شود معلوم است که بچه خودشه. حالا اگه زن 2شوهر داشته باشد ازکجامعلوم بچه به دنیا آمده مال کدوم مرد است

    • پونه
      0

      به نظر من چند شوهری ترویج بشه بهتره ؟ فکر کنید تو این وضعیت اقتصادی 4 نفرمرد نفر باید خرج یک زن را بدهند . زن واقعا خوشیخت میشه . بچه ها هم با آزمایش بابای واقعی شون پیدا میکنن اما متاسفانه مردهای حالا شاه کلید شدند

    • کاربر ناشناس
      0

      ببخشید اقایان محترم اگر قفل خوب واصل باشه مثل گاو صندو ق هر کلیدی بهش نمیخوره شاه کلیدها مال دزدان وخلاف کاران است

  • زاددان
    0

    اولا یک مرد هستم. این زالو ها برده داری جنسی به روش داعش رو دارن ترویج میکنن اون هم توسط موسسات مذهبی با هزینه و بودجه های میلیاردی از جیب ملت و بیت المال . اگه صداقت دارن که هرگز نداشته و ندارن اول دختر خودشونو زن چهارم یه پیرمرد کنن بعد بیان برا ملت نسخه بپیچن. شما میلیاردها دلار هزینه های عراق و لبنان و یمن و افغانستان و پاکستان و سوریه و .. رو صرف آموزش و پرورش و اشتغال و تسهیلات ازدواج کن که جوان ها بتونن همون ازدواج اول رو انجام بدن

  • مجید نیک پور
    0

    تو این مملکت اگه پول دار باشی اجازه داری صد تا زن بگیری و جایز ولی اگه پول نداشته باشی میشه الکلی کراکی خلاصه سر تو بزار زمین بمیریم تا کسی که دوستش داری بره با ادمی ریشه داره عروسی که کن ولی به ریشه نیست به ریشه است ادما دو دست هست اونایی که ریش هاشونو تیغ میزنن بدبخت. اونایی که با ریشاشون مردم تیغ میزنن خوشبخت و صد زنه

  • ناشناس
    0

    حاضرم قسم بخورم توطئه ست نیت خوبی پشتش نیست ؛ حال روز خانواده حال و روزی خوشی نیست یه عده با ترویج بی بند و باری تیشه به ریشه خانواده و ازدواج میزنن و یه عده هم مثل این مذهبی نماها میخوان خانواده هایی که دارن سالم و بی دردسر زندگی میکنن به آشوب و دلسردی و بدبختی بکشونن . یه مورد دیگه هم هست اینکه سیاست کثیفیه مثل بحث ورزشگاه رفتن زنها و ... واسه مشغول کردن اخبار به امور بی اهمیت تا اون بالاییها راحت دزدی کنن.

  • سیدمحمد واعظ
    0

    این عکس با مونتاژ عکس های طراحی شده توسط یک طراح صاحب سبک تهیه شده ممکن است خیلی ها فکر کنند طراح اصلی، این تصویر را کشیده... پس شما با گذاشتن این عکس فتوشاپی و از بین بردن آبروی طراح اصلی، کاملاً غیر حرفه‌ای عمل می کنید... این کار مصداق بارز نشر دروغ هستش.

  • س. ق
    0

    چند همسری تاثیر منفی بر کانون خانواده دارد، بهتر است مردان هوس ران بجای سو استفاده از امار زنان بی همسر امکان ازدواج مردان و زنان مجرد را فراحم کنند

  • بهزاد
    0

    چند تازن گرفتن شاید برای بعضی ها آسان باشد اما بدانید که نگهداشتن خیلی سخت است بدانید که کار خوبی نیست

  • امیر
    0

    هیچ مردی نمیتونه عدالت رو رعایت کنه بین چندهمسرش مردای ایرانی یه زن روبه سختی اداره میکنن حالا چندهمسری روترویج میدین؟ مشکلات کشور کمه اضافه کنید ثواب داره!!!!!

  • م
    0

    واقعا متاسفم .اینا پیش خودشون چی فکر کردن کلا میخوان تیشه به ریشه ی خانوادها بزنن .نمیخواد اونا بفکر خانوما باشن تجربه نشون داده که هر جا رو خواستن درست کنند دقیقا نابودش کردن.حالا همه ی مشکلات جامعه حل شده فقط مونده همین یکی.برید اول توی خانواده های خودتون امتحان کنید ببینید چقدر خوبه .حاضرید دخترتون سه تا هوو داشته باشه .اول از خودتون شروع کنید بعد سر مردم بیچاره امتحان کنید

  • ترابی
    0

    این اقایون که توصیه چند همسری می دن حتما تو چین که جمعیت مردا از زنان بیشتره می خان توصیه چند شوهری بدن!!!!

  • ناشناس
    0

    برای چپاول گران دزدها ریا کاران نان به نرخ روز خورها آقاها ی همه فن حریف آقازاده ها خانم زاده ها وداماد زاده ها هر چند دوست دارند زن بگیرند مشکلی ندارد هم پول دارند هم زور دارند هم قدرت دارند هم می توانند توجیه شرعی وغیر شرعی انجام دهند .بدبخت به کسانی حتی خواب یک زن گرفتن هم نمی توانند تصور کنند. حقوق نجومی پست نجومی رانت نجومی استخدام نجومی وسفارشی هر چند دوست دارند مقدور است. خدای فرجی حتی زن گرفتن هم فاصله طبقاتی نمایان است.

  • آنا
    0

    آمار طلاق توی کشور خیلی زیاد شده بیشترش به خاطر اصطلاحی به نام خیانت هست. من با چند همسری موافق نیستم چون فرهنگ ایران این رو نمیپذیره. متاسفانه زنان ایرانی مردان رو به جای شوهر خدای خودشون میدونن واسه همینه که وقتی کوچکترین خطایی از همسرشون میبینن میخوان از خدای خودشون طلاق بگیرن و خدای دیگه ای انتخاب کنن. در فرهنگ عرب مرد به عنوان یک نان اور و حمال و نوکر زن هست که وظیفه زن رو تربیت فرزندان و انجام امور خانه میدونه در مقابل اختیارات بیرونی زن رو کاهش داده، توی فرهنگ ایران مردها توقع دارن همسرشون نان آور باشد بچه تربیت کند کارهای منزل رو هم انجام بده که این مردهای ایرانی رو زیادی پررو کرده از طرفی خیانت هم میکنن فراوون. زنان عرب چند همسری رو میپذیرن چون مردها رو خدای خودشون نمیدونن ولی زنان ایران نمیپذیرن چون مردها رو خدای خودشون میدونن. چند همسری جایگاه مرد ذو متزلزل میکند و اون رو از معشوق به حمال تبدیل میکنه هر مردی اینو دوست داره بسم اله

    نظرات شما -
    • جمال
      0

      بروباکلام‌زشت‌وبدخلقی‌طبق‌قران‌وکسی‌که‌میتونه‌عدالت‌برقرارکنه‌ شماایرانیها‌مرد‌را‌گربه‌فراخوندید‌ وازبیحجابی‌ دادمیکنید‌ وکثافت‌بپاکردید‌ بعدمیگید‌مرداخداخود‌میدونی‌ ولله‌داریم‌میبینم‌ حتی‌ گربه‌خودهم‌حساب‌نمیکنید

    • جمال
      0

      بروباکلام‌زشت‌وبدخلقی‌طبق‌قران‌وکسی‌که‌میتونه‌عدالت‌برقرارکنه‌ شماایرانیها‌مرد‌را‌گربه‌فراخوندید‌ وازبیحجابی‌ دادمیکنید‌ وکثافت‌بپاکردید‌ بعدمیگید‌مرداخداخود‌میدونی‌ ولله‌داریم‌میبینم‌ حتی‌ گربه‌خودهم‌حساب‌نمیکنید

    • کاربر ناشناس
      0

      اقا جمال همنطور که شما گیر زن بد افتادید ممکن زن هم گیر ادم بد بیفته

  • یک رعیت بدبخت گول خورده انقلاب
    0

    باز نزدیک انتخابات مجلس شد و یک مشت خدا زده بی سواد که لب و لوچه شون آب افتاده برای نشستن برکرسی و چاپیدن بیت المال غربی گری هاشونو شروع کردن...دیروز هم که حضرت آثارو تو تلویزیون نشون میداد درجمع جوانان صحبت میکرد در آخرکلام مبارکش خطاب به جوانها کرد و گفت خدا انشاالله شمارا برای کشور حفظ کند و در پایان هم خندید... البته گمان کنم به ریش جوانان خندید...

  • نسرین
    0

    اصلا کلا دین و مذهب و اعتقاد و دنیا و آخرت و حیات و ممات و نان و آب مان افتاده دست چند تا مشنگ کچل زشت بد ترکیب چاقالو.. و اختیار ازمون سلب شده...اصلا معلوم نیست تو این مملکت یه عده مقعد ناشور دارن چیکار میکنن؟؟عجیبه که این مردم همه جا از گرانی و بیحجابی و تورم و اختلاس و تبعیض طبقاتی حرف میزنن اما در راهپیمایی و انتخابات همیشه در صف اول هستن و شعارمیدن...یعنی هرچیزی رو انقدر شکرشو در ایران در میارن که شوریش دیگه بوی فاضلاب میگیره یعنی تورم رو این شیخ بیسواد اونقدر شورشو در آورده که آدم وقتی قیمتهارو میبینه دستشویی اش میگیره و حالش بهم میخوره...

  • صدرا سینوی
    0

    والا نظر تخصصی رو باید اهلش بدن اما همین الان در جامعه ما چند همسری به شکل غیر رسمی جریان داره. رسمیت پیدا کردن این پدیده به ایجاد مسئولیت برای طرف رابطه کمک میکنه و باعث میشه کسی که این کار رو میکنه صادقانه عواقب و مسئولیت هاش رو هم به عهده بگیره. البته میشه خیلی سطحی و با ژست اخلاقی چند همسری رسمی رو انکار کرد و به رابطه های نامشروع و بدون پشتوانه اخلاقی رضایت داد. اختیار با خودمونه

  • ایران میرزازاده
    0

    باسلام ، عزیزانم خیلی خیلی دیراقدام کردید، بسیار کارصحیحی است درچهار چوب قوانین قرآنی وعرف اجتماعمان . زنان بی سرپرست نابود شدند . خیلی دیرشده.خیلی .

    نظرات شما -
    • جمال
      0

      احسنت‌اولیت‌بایدبازنانبیوه‌وبیسرپرست باشد

    • قاسم
      0

      اگه درست فکر کنیم ما باید برگردیم به فرهنگ و اصالت خودمون قبل از ورود اسلام مشکلات اینچنینی در زمان کورش کبیر پدر بزرگوار ایران ۲۵۰۰ سال پیش با تاسیس نهادهای حمایتی مثل تامین اجتماعی ان موقع عقلانی و شرافتمندانه حل شده بود بله مشکل از چند فرهنگی الان ایران ماست باید فرهنگ منحوس عربیت با این همه اشکالات حتی امروزه از فرهنگ ما جدا بشه اون وقت میبینید ایرانی واقعا لایق سروری دنیاست

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایش ما هنوز همون یکی رونگرفتیم چه برسه به چندمیش

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خوب مگه بعد بابا چهارتا بگیره عوضش ننه چهارتا میشه مشگل جامعه حل میشه این بیشور ها اینو میخوان بعد هم میگن ماداریم به سوی پیری میریم چون جونای ما ازدواج نکنن بچه دار نشن عوضش پداران وعموهایشان چهارتا زن بگیرن به جاش تعداد زن عمو زن دای ها و ننه ها زیاد میشه

  • وحید
    0

    این جماعت ماموریت دارن ایران وفرهنگ ایرانی وبنیان خانواده و نابود کنن و دیگه به هدف نزدیک شدن داره همه چی باهم نابود میشه...

  • aman
    0

    ازاین مسئله مهمتر داریم

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      تمام مشکلات مملکت حل شده الحمدالله فقط مونده شهوت اضافه بر سازمان آقایان که باید ساماندهی بشه .

  • حسین
    0

    فرزندان چند همسری را مورد مطالعه قرار بدهید به‌ بینید چند نفر دو قطبی هستند در قرآن آمده است انما عیالکم و اولادکم عدولکم یعنی زن و فرزندان شما دشمنان شما هستند بنابراين مردان باید حد اقل دشمن را داشته باشند یک زن و یک فرزند و لا غیر.

  • اااا
    0

    به نظر من هم الان مشکل جامعه ما تعدادی خانم دهه شصت مجرد مانده نیست!خیلی از اونها خودشون درامد دارند و اینقدر گشنه مرده شوهر نیستند، الان مشکل ما اعتیاد، حقوق کم و .... این چیز هاست، خیلی میخوان کمک کنن،فرهنگ ازدواج با زن بزرگتر از خود رو راه بندازید، مگه زندگی یک روز و دو روزه که از این نسخه های آب دوغ خیاری می پیچن، اینجوری شاید یک عده ازدواج کنن، ولی آمار طلاق هم بالا میره، تعداد زنان مطلقه،بچه های طلاق و مشکل دار بیشتر میشه، واقعا متاسفم با این نظریاتشون

  • منتظر
    0

    درسته که چندهمسری در قوانین اسلام هست ولی تاکیدی روی آن از جهت استحباب وثواب نیست وفقط به جهت جلو گیری از روابط نامشروع در زمان اضطراره نه ازسر خوشگذرونی وغیره.اتفاقا در آیه شریفه قرآن تاکید کرده اگر ازاجرای عدالت می ترسیدبه یک‌همسر اکتفا کنید. ویه سؤال آیا واقعا کسانیکه این موضوعات رو مطرح می کنن آیا عامل به تک تک احکام قرآن هستند یا گزینشی هرچی که به نفعشونه؟

  • ناصر
    0

    بله بنافرموده الله متعال در سوره نساءایه سه این امر برای مردانی که به این آیه شریفه عمل کنند جائز است که می‌فرماید (و اگر ترسیدید که در حق دختران یتیم نتوانید عدالت را رعایت کنید، (از ازدواج با آنها صرف نظر کنید و) با زنانی (دیگر) که مورد پسند شماست دو دو، و سه سه ، چهار چهار، ازدواج کنید. پس اگر بیم دارید که نتوانید عدالت کنید، به یک (زن) یا به آنچه (از کنیزان) که مالک آنهایید (اکتفاء نمایید) این (کار) نزدیکتر است به اینکه ستم نکنید (و عیالمند نشوید).امروزه متاسفانه خانوم ها راضی اند که همسرشان خارج از خانه با زنی دیگر ارتباط نامشروع داشته باشد ولی همسر دوم نداشته باشد...

    نظرات شما -
    • .
      0

      حتما دوست داری پدرت با مادرت اینکارو کنه..... حتما دوس داری که خرد شدن مامانتو ببینی

  • م هستم
    0

    به نظرمن دارندباابن حرفا خانواده هاراازهم میپاشند

  • محسن
    0

    من کاملا با چند همسری مخالفم.اصلا معنی نمیده یه مرد چنتا زن بگیره.کسی میتونه قبول کنه زن چنتا شوهر داشته باشه؟اون زن اول چه گناهی داره که زندگیش بهم بریزه؟به جای اینکه این پدیده مزخرفو ازبین ببرن تبلیغ میکنن که کسترش بدن البته اینا کارشون اذیت کردنه مردمه.من یه دهه شستی هستم ازدواج نکردم چون شغل ندارم به جای این کارا مارو توانمند کنن تا مجردا بتونن ازدواج کنن نه اینکه تبلیغ حرمسرا کنن

  • م.صالحی
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      میپسندم

  • بهرام گلشاهی
    0

    متعصفانه بعلت عدم تصمیم گیری درست و وارد شدن علما و اندیشمندان باید شاهد با شیم کوتولها برای جامعه اسلامی تصمیم بگیرند باید گفت بعضا دوستان میترسن برای این مسایل حتی فکر کن

  • طاهره شهرانی
    0

    جای تاسف است که دوباره یک عده مسلمان نما به جای حل مساله صورت مساله را پاک میکنند و اسمش را دین و شریعت میگذارند و مثل تکه های پاره یک روزنامه تکه هایی از دین را کنار هم میچینند و اسمش را هم دستور دین میگذارند،مسلما راه این معضل بزرگ چند همسری نیست،خود این مساله دوباره به آمار طلاق اضافه میکند!!!!!!هیچ زنی نمی پذیرد که شریک زندگیش را با دیگری تقسیم کند!!!نتیجه چنین تصمیمی از هم پاشیدگی خانواده و افزودن دوباره طلاق است!!!چقدر این افراد اندیشمندن واقعاااا!!!!!اندیشمند کی بودین شما،دارین حیف میشین برین کشورهای عربی که چند همسری دارن از این پتانسیلتون استفاده کنن،تو ایران حروم میشید!!!!!!!!!!!!!

  • الهه
    0

    قشنگ با این کارتون فاتحه مملکتو بخونین بِره...

  • فاطمه محمدی
    0

    لطفا به فکر جامعه باشید بیشترازاین به فکرفسادوفحشا کشت

  • محمد عالی حسینی
    0

    باید دید این کسی که چند همسری رو تبلیغ می کنه چه نفعی بهش می رسه و چه جریانی پشتشه . به جای اینکه به پسران مجرد کمک کنند که جوانها ازدواج کنن، ترویج چند همسرم ی کنن بیایید مشگلاندجامعه رو حل کنید گند نزنید تو زندگی نردم اگهذخودتون ذلتون می خواد چند همسر داسته باشید خب برید بگیرید دیگه چرا پای ملت و وسط می کشی مردم تو همین یه دونه زنسون موندن

  • saba
    0

    از دیروز با این خبرا دیگه حوصله شوهرمو ندارم.... فک کنم با کارای اینا امار طلاق تا چند وقت دیگه حسابی بره بالا

  • امیر
    0

    بااین کاراشون ادم میگه سرموبکوبم به دیوار چه وضعیه به خدا..متاسفم!!!

  • س.س
    0

    چند سال پیش شوهرم با داشتن زندگی خوب و بچه‌ها ی سالم تازه مشکلات مالی پشت سر گذاشته بودیم میخواستم طعم زندگی و بچشم که شوهرم بهم خیانت کرد ،به نظر من قاتل خیلی با شرف تر از مرد خیانتکار ه،شوهرم کلا دور منو بچه‌ها رو خط کشید ،سال ها من با بچه‌ها تنها موندیم،خودم که از نظر روحی آسیب دیدم هیچ ،بچه‌ها م کلا افسرده ،پرخاشگر،عصبی ،نامید،تنها خواسته شون از خدا مرگم آینده مملکت ما این فرم بچه‌ها هستن که نتیجه بال و پر دادن به آقایون برای ازدواج مجدد ه ،تورو خدا بسه ،کاش اشک ها و درد های بچه‌ها ی منو ببینید،بیدارشید ببینید که مردهای بی وجدان و بیغیرت با علم کردن شریعت چه ظلم ها که نمیکنند

    نظرات شما -
    • زینب
      0

      خواهر عزیزم درک میکنم چی میکشید چون من خودم بچه طلاق بر اثر خیانت هستم خدا لعنت کنه این فاحشه های خانه خراب کن را که با عشوه گری و فاحشگی شوهر مردمو از راه بدر میکنن

  • مهندس ژیلا موحد شریعت پناهی
    0

    قرآن کریم در مورد چند همسری در سه مرحله، از تعداد نامحدود به تک همسری تبدیل کرده است، در مرحله اول در ابتدای آیه سوم از سوره شریفه نساء، تعداد نامحدود را به چهار محدود می کند ، سپس در انتهای همین آیه شریفه، در گام دوم، می فرماید که اگر مردی ترسید که نتواند عدالت کند، باید که به یک همسر اکتفا کند، و در گام سوم، در آیه 129 از همین سوره شریفه، تشخیص توانایی یا عدم توانایی بر اجرای عدالت را از مرد گرفته و فتوا را منحصر به خدا کرده و می فرماید : و لن تسطیعوا ان تعدلوا بین النسا ولو حرصتم = و شما مردان هرگز استطاعت اجرای عدالت بین زنان را ندارید بنابراین پس از نزول این آیه شریفه، خداوند حکیم نظر خود را مبنی بر تک‌ همسری رسماً اعلام می دارد آمارهای مبنی بر بیش تر بودن تعداد دختران از پسران هم دروغ و ناشی از اینست که تعداد زنان و دختران آماده به ازدواج را از نه سالگی حساب می کنند و تعداد مردان و پسران آماده به ازدواج را از پانزده سالگی حساب می کنند ولی در هنگام تولد در همه جای دنیا تعداد پسران حدود سه درصد بیشتر از دختران است ولی به علت مرگ و میر بیشتر پسران در سنین ازدواج تعداد دختران و پسران مساوی می شود، یعنی خدا و قوانین الهی طبیعت کارشان درست است

    نظرات شما -
    • لیندا
      0

      احسنت به شما .دقیقا همین طور هست

  • علیرضا
    0

    آهایی اونایی که دلیلتون برا رواج چند همسری اینه که تعداد دختران مجرد زیاد شده! یه سوال؛ اگه یه وقتی چرخ روزگار برگشت و وضع جامعه ما جوری شد که تعداد پسران مجرد زیاد شد آیا باید هر دختری چهار تا شوهر بکنه؟؟؟؟!!!! برید خجالت بکشید با این افکار هوسگرانتون که نه با قرآن سازگاره نه با فرهنگ جامعه ایران!

  • am.br
    0

    ببینید حرف اون بنده خدا که اومده بود تلوزیون این بود که چند همسری باید تبیین بشه. بعدش هم چند همسری چیز واضحیه. ببینید جمعیت زنان معمولا از جمعیت مردان بیشتره ، پس طبیعتا زنانی که تمایل به ازدواج دارند بیشتره ، پس اگه برای این عده که با اولین ازدواج مردان همچنان مجرد موندن امکان ازدواج نباشه باید به روابط دوستی با مردان متاهل یا مجرد روی بیارند که نه تعهدی داره نه چیزی و عامل فساد هم میشه. در ضمن نمیدونم این مضرات چند همسری رو از کجا آوردید انصافا؟ اینا نتیجه کدوم تحقیقه؟ از کدوم منبع؟

    نظرات شما -
    • واقیعت
      0

      امار خیالیت ارزونی خودت امار واقعی هر ۱۰۰ پسر در مقابل۹۹ دختر هستش در اصل خلقت پسر ها بیشتر هستن ، میدونی چرا زنان تهدی به ازدواج ندارند چون حس میکنن مردا خیانت کارند بخاطر اینکه تعدادی از خیانت مردارو دیدن این حس رو دار ند و فکر میکنن اوناهم باید خیانت کنن تا مردا بفهمن خیانت چه حسی داره تا اینکارو انجام ندن حالا اگه تعدد زوجات بشه که دیگه زن وفادار کلا منقرض میشه این مرجع روانشناسی معتبر که میخواستی تازه مرجع نمیخواد که تجربه شخصی هستش من خودم کسی رو میشناختم که بخاطر اینکه وضع مالی خوبی داشت یه زن دیگه گرفت از زن اولش یه پسر هم داره من وقتی با اون حرف میزنم دلم میخواد روزی هزار بار اون دختره پول پرست و اون اقای هیز رو نفرین کنم یعنی باید نسل بعدی نسل سوخته باشه تا تو نادون بفهمی چند زنی به زن و بچه و پسرهای مجرد اسیب میزنه گاگول این وسط فقط دخترای کثیف پول پرست و پسرای هیز بی خوار مادر سود میکنن و بقیه هم تباه میشن وسلام

  • Rabinhood
    0

    خیلی خوبه ازاین طرف مهریه دیگه زندان نداره ازطرف دیگه مرداآزادن چندتازن بگیرن خدابه دادزنهابرسه

  • زهرا
    0

    بنظر من باید فاحشه های اینستا گرامی و خاله ها و فاحشه هایی که خیابان ها را به لجن کشیده اند و با بدحجابی و ریختن اندامشان در معرض عموم شوهرانه مردم را به انحراف کشیده اند خداوکیلی صادر کنند به کشورهای عربی که خریدار این بی عفتی ها هستند اینها لیاقت همسری هیچ مردی را ندارند فقط زندگیه زنان عفیف و پاکدامنه جامعرا خراب کرده و اینده کودکان را سیاه میکنند اینها یادگرفته اند با یک مرد سر نکنند شما ده بار هم اینها را شوهر بدهید باز خیانت میکنند و فساد بیشتر بجای این فکرهای کودکانه لانه ها ی فساد خانه های فحشا و خاله را جمع کنید خدا خیرتان دهد.

  • دریا
    0

    فقط هوی وهوس و خواسته های غیر متعارف!!! همینه روراست باشیم مرد 30 ساله ای که با دختر 10 ساله ازدواج میکنه یا مردی که داعما به دنبال زنان دیگه است این موارد جز هوی وهوس نشون گر چیزی نیست قداست خانواده و پاکی وصداقت رو از بین میبره!

  • م صفا
    0

    هیچ عقل سلیمی این مساله رو قبول نمیکنه اگرنه چرا به فکر دادن تسهیلات ازدواج به جوونا نیستن تا انقدر تو فلاکت زندگی ننکن جامعه پر شده از دختر پسرای معتاد همش از بی کاری وبی پولیه وگرنه مرد متاهل که مشکلی نداره داره خیلی راحت زندگی میکنه لطفا به جای حل مشکل دردسر درست نکنید وگرنه شاهد خواهید بود که در جامعه امروزی زن متاهل زیر بار حرف زور نمیره که هیچ و اگر حقی از او ضایع بشه و حق قانونی نیز نداشته باشه استغفرالله برای تلافی زمینه خیانت فراهم میشه پس نتیجه میگیریم نه تنها فساد کم نمیشه بلکه باعث فروپاشی خانواده ها نیز میشه زمینه طلاق فراهم میشه بچه های طلاق زیاد میشن فقط به خاطر اینکه یه عده به اهداف سود جویانه برسن لطفا چشم وگوش ها باز باشه تو این مملکت از نقطه ضعف مردم بالاخص مردها دارن سواستفاده میکنن

  • .
    0

    یه مشت ادم هوس باز اینو تبلیغ میکنن در واقع فحشای شرعی! این داستانا بدرد عمتون میخوره. حمتا شما هایی که اینارو میگین دوس دارین پدرتون با مادرتون اینکارارو کنه حتما دوس دارین خورد شدن مامانتونو ببینین! پس دوس دارین که مشوق هوسبازی هستین. این همه میگین عدالت عدالت کو عدالت؟!کو برابری زن و مرد؟!این همه میگین خدا میگه از هوی هوس دور باشین پس کجاس؟! فقط زر میزنین اصلا به اون زن بدبخت و بچه هاش فکرم نمیکنین. مردا چطوریه خیانت رو بد میدونین به غیرتتون بر میخوره و غرورتون لگد مال میشه ولی یه زن غرور و عیرت نداره؟! تازه احساسات یه زن بیشتر از مرده بیشتر نابود میشه یکم فک کنین بعد زر بزنین. به جای اینا انسانیت و ترویج بدین.... جهان سومی بودن واقعا حقتونه تازه یه چیزی بدتر از اونین.

  • نامی
    0

    چرابه فکرازدواج جوانان نیستندمایکیش هم برامون آرزوی دست نیافتنی شده اماآخوندها پنج وشش زن ودخترباکره صیغه ای دارند

  • زینب بختیاری
    0

    اگه دولت وام دادن برای شغلهای خانگی وکلاکشوربه سمت تولیدوهنرپیش بره زنان مشکل مالی پیدانمیکنندبیکارنیستندکه اگه شوهرچندزن براشون اوردبسوزن وبسازن زن بایدخوداتکاباشه دستش به زانوی خودش بگیره همت داشته باشه تاملعبه نشه

  • مرسده
    0

    اسلام دین تک همسری هست.کسانی که بخشی از آیات رو قایم میکنن و به مردم نشون نمیدن بهتر میدونن.که در ادامه ایه اومده که شما نخواهید توانست عدالت رو رعایت کنید.اسلام بهترین دینه.انقد هوس های خودتون رو به اسم اسلام به خورد مردم ندید ‌.و مردم رو از اسلام زده نکنید.من خودم بی حجابم.ولی اسلام رو خیلی دوست دارم .چون دین عدالت هست .اگر قرآن رو دقیق بخوانید میبینید که ارزش زن و مرد یکسان هست .هیچ کس برتری بر دیگری ندارد .مگر اینکه با تقوا تر باشد.و هیچ کس حق چند همسر داشتن ندارد چه زن باشد چه مرد.

  • امیر
    0

    سلام.عرض ادب.اکتفا به یک همسر بسیار کار زیبا و پسندیده ای هست.اصلا قرآن هم همین رو میگه.ولی جسارتا کجا قرآن کریم مهریه رو کی داده و کی گرفته نوشته.مهریه باید در حدی باسه که سر سفره عقد پرداخت بشه.برای بانوان هرجا میصرفه اونجا خدا و پیامبر و مراجع عزیز میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها