‌خرید تجهیزات ترمینال‌۳ بندر شهید رجایی/‌ احداث ۳ اسکله نفتی ۱۰۰هزارتنی توسط قرارگاه خاتم

‌خرید تجهیزات ترمینال‌۳ بندر شهید رجایی/‌ احداث ۳ اسکله نفتی ۱۰۰هزارتنی توسط قرارگاه خاتم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ۳ اسکله نفتی ۱۰۰هزارتنی توسط قرارگاه خاتم در بنادر، گفت: در آینده نزدیک قرارداد خرید تجهیزات ترمینال شماره ۳ مجتمع بندری شهید رجایی با بخش خصوصی به امضا می‌رسد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت بنادر کشور تا چهار سال آینده به 250 میلیون تن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: ‌‌در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی با محوریت بندهای 10و 11، سه پروژه مهم شامل تجهیز ترمینال شماره 2، احداث ترمینال شماره سه و ساخت اسکله‌های نفتی در مجتمع بندری شهید رجایی تعریف شد‌ که‌ شاهد آغاز عملیات احداث اسکله‌های نفتی بودیم.

وی افزود: ماده 10و 11 اقتصاد مقاومتی به حمایت از صادرات و ترانزیت کالا از بنادر کشور و فراهم کردن تسهیلات لازم برای صادرات کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.

سعیدنژاد با اشاره به طرح‌های توسعه ای وزارت نفت در بنادر بیان کرد: به منظور صادرات فرآورده‌های نفتی تولیدی نیازمند ایجاد ظرفی‌های جدیدی در بنادر کشور با محوریت مجتمع بندری شهید رجایی هستیم.

سعیدنژاد از قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا به عنوان پیمانکار احداث سه اسکله نفتی 100هزارتنی نام برد و گفت: تا سال 1398 شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌ بنادر کشور در زمینه ایجاد تاسیسات، امکانات و اسکله‌های صادراتی نفتی مورد توجه جدی قرار گرفته که ازجمله می‌توان پروژه دردست اقدام نصب تجهیزات ترمینال 2 بندر شهید رجایی اشاره کرد که با بهره‌برداری از آن ظرفیت صادراتی نیز توسعه پیدا می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به عملیات ساخت ترمینال شماره 3 مجتمع بندری شهید رجایی بیان داشت: با تکمیل آن در آینده نزدیک قرارداد خرید تجهیزات آن نیز با بخش خصوصی به امضا می‌رسد.

سعیدنژاد از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان نزدیک‌ترین بندر به آسیای میانه نام برد که دارای راه‌های مختلف دسترسی به ویژه راه‌آهن دو خطه است.

وی از توسعه فعالیت‌های ترانزیت و ترانشیپ کالا به عنوان یک گام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: به همین منظور محوطه‌ای به وسعت دو هزار و 400 هکتار در نظر گرفته‌شده که به تصویب دولت نیز رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تردد زیاد کشتی‌ها در تنگه هرمز را به عنوان یک فرصت مهم اقتصاد دریایی دانست و افزود: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که می‌تواند در افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ نقش داشته باشد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها