چه کنیم تا از وسوسه خرید در امان باشیم!

خیلی سخت است که در مقابل قفسه های رنگارنگ فروشگاه ها وسوسه نشویم و اختیارمان را از دست ندهیم. البته فروشگاه داران از ترفندهای بازاریابی هوشمندانه ای استفاده می کنند که بیشتر اوقات هم جواب می دهد!

چه کنیم تا از وسوسه خرید در امان باشیم!

به گزارش خبر فوری و به نقل از سایت بیتوته، فروشگاه داران از شیوه های تبلیغاتی خیلی خوبی برای جلب توجه مشتری ها استفاده می کنند، این مسئله را به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا بعضی فروشگاه ها در همان نگاه اول تاثیر خوبی روی شما می گذارند و بعضی ها فضای خسته کننده و دکوراسیون جالبی ندارند.

اگر هر بار که به مراکز خرید می روید بیشتر از حد نیاز خرید می کنید این مطلب را از دست ندهید. به شما نشان می دهیم که چه طور گول تبلیغات وسوسه کننده را نخورید :

1- چرخ های خرید بزرگ

سبدهای خرید بزرگتر باعث می شوند که تا 37 درصد بیشتر خرید کنید، سعی کنید به جای چرخ های سبد از سبدهای خرید قابل حمل استفاده کنید، وقتی وزن سبد را حمل می کنید کمتر خرید می کنید. وقتی از سبد استفاده می کنید بلافاصله که احساس سنگینی را حس کنید یادتان می آید که قرار بوده وسوسه نشوید !

2- آهنگ های شاد

اگر توجه کنید تو کراکز خرید هیچوقت آهنگ های آرام و یا غم انگیز پخش نمی شود، می دونید چرا ؟! چون وقتی شما آهنگ های شاد گوش می کنید تا 17 درصد تمایل بیشتر برای خرید دارید. اگر فکر می کنید که آهنگ ها روی شما هم تاثیر می گذارند هندزفری را فراموش نکنید.

3- آینه های وسوسه برانگیز

چند بار تا حالا شده که لباسی را در فروشگاه بپوشید و احساس کنید که خیلی به شما می آید ولی وقتی تو خانه می پوشید تازه عیب هایش را می بینید؟! اگر این اتفاق برایتان افتاده، خودتان را شرزنش نکنید این یکی دیگه از ترفندهای بازاریابی است! فروشگاه های لباس معمولا از آینه هایی استفاده می کنند که شما را کشیده تر نشان بدهد و لباس بیشتر به تنتان بشیند! و واضح است که وقتی خودتان را زیباتر ببینید به مقدار بیشتری خرید می کنید! سعی کنید اگر چند آینه در لباس فروشی هست خودتان را در همه آن ها ورانداز کنید!

4- نمونه ها

حتما تا حالا با غرفه هایی که نمونه غذاهایی را به شما تعارف می کنند برخورد داشتید و شاید هم تست کرده باشید، تحقیقات نشان داده 40 درصد از افرادی که خوراکی ها را تست می کنند بدون این که به آن ها نیازی داشته باشند آن ها را می خرند! سعی کنید به غرفه هایی که به آن ها نیازی ندارید نزدیک نشوید و گرنه مبارزه سختی در پیش رو دارید!

سعی کنید به غرفه هایی که به آن ها نیازی ندارید نزدیک نشوید

5- تخفیف ها

همه ما این تجربه را داشتیم که وقتی درصدهای تخفیفی را دیدیم بدون فکر خرید کردیم. این اتفاق معمولا به این صورت هست که اجناس با تعداد زیاد با درصد تخفیف قابل توجهی فروخته می شوند، و با اینکه شاید مقدار خرید بیشتر از نیاز یک سال هم باشد به سراغشان می رویم! داشتن لیست خرید همراه با تعداد مورد نیاز می تواند شما را از این حقه هم در امان نگه دارد!

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها