خبر فوری گزارش می‌دهد؛

قالیباف از تهران کاندیدا می‌شود؟ / شهردار اسبق سودای سردمداری جریان اصولگرا را در سر دارد/ آیا نو اصولگرایی جایگزین اصولگرایی سنتی است ؟

خیلی از تحلیلگران معتقد بودند که قالیباف میخواهد طیف های سابقه دار اصولگرا را رد کند و خود سردمدار جریان اصولگرا شود، این شاید به این معنی باشد که احتمالا وی به دنبال لیدری جریان اصولگرا است.

قالیباف از تهران کاندیدا می‌شود؟ / شهردار اسبق سودای سردمداری جریان اصولگرا را در سر دارد/ آیا نو اصولگرایی جایگزین اصولگرایی سنتی است ؟

محمد‌باقر قالیباف از جمله چهره‌های سیاسی است که حضورش در عرصه‌های مختف قدرت با حواشی همراه است فردی که 12 سال پشت میز بهشت تهران تکیه زده بود . سه بار در سالهای 84 -92 و 96 برای انتخابات ریاست جمهوری خود را در معرض رای مردم قرار داد ، ولی نتوانست به ساختمان سفید پاستور راه یابد.

قالیباف به دنبال چیست ؟

قالیباف این روزها روزها سخت در مشهد مشغول فعالیت‌هایی است که هرکس از الفبای سیاست چیزی بداند خواهد فهمید که این فعالیت‌ها با چه هدفی انجام می‌گیرد . از حضور مکرر در مشهد تا حضور در جلسات سخنرانی به مناسبت های مختلف و شرکت در مراسم عزاداری ها آن هم در شهر محل تولد خود.

اواسط تابستان بود که محمد باقر قالیباف در پیامی ویدئویی با تاکید بر "نو اصول گرایی" از جوانان همفکرش خواست تا در انتخابات پیش روی مجلس به میدان بیایند و خود را در معرض رقابت قرار دهند. او با معرفی پایگاه اینترنتی "جهاد" از همفکرانش خواسته افراد شناخته شده را به انتخابات دعوت کنند.

قالیباف احتمالا از تهران کاندیدا خواهد شد

امروز- جمعه - نیز در خبرها آمد که دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با تأکید بر حضور و تأثیر قطعی قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم گفت که قالیباف احتمالاً از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت خواهد کرد. بیشتر بخوانید

این در حالی است که چند روز پیش شیران نماینده مشهد و از نزدیکان محمد باقر قالیباف میگوید که وی قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارد بیشتر بخوانید

ماجرای نواصولگرایی جناب شهردار اسبق

اولین بار محمدباقر قالیباف پس از انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری موضوع نو اصولگرایی را مطرح کرد و در نامه‌ای با اشاره به اینکه به این باور رسیدم که "تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی" یکی از مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مؤمن و دلسوزِ انقلاب و کشور است، تأکید کرد که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، حرکت در راستایِ «نواصولگرایی» را هرچه زودتر آغاز کند.

با این اعلام از سوی محمد باقر قالیباف خیلی از تحلیلگران معتقد بودند کهپ وی می‌خواهد طیف های سابقه دار اصولگرا را رد کند و خود سردمدار جریان اصولگرا شود .این شاید به این معنی باشد که احتمالا وی به دنبال لیدری جریان اصولگرا یا حداقل بخشی از این جریان است.

مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی که از احزاب ریشه دار اصولگرا است در این ارتباط می گوید؛ اگر مقصود آقای قالیباف از نواصولگرایی تغییر در اصول باشد، مطلقاً آن را قبول ندارم. من کلمه نواصولگرایی را نه به کار برده‌ام نه قبول دارم. این اصطلاحی است که آقای قالیباف به کار برده‌است. البته لابد تعریفی از این موضوع دارند اما من تحول در اصولگرایی را در اصول یک موضوع غیراصولگرایانه می‌دانم ، اما تحول در روش‌ها را لازم تلقی می‌کنم .

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و از نزدیکان محمد باقر قالیباف درباره شکل و نحوه حضور جریان نواصول‌گرایی در انتخابات پیش روی مجلس و اینکه در صورت شکل نگرفتن توافق این جریان با شورای وحدت اصول‌گرا آیا لیست جداگانه‌ای خواهند داد، اظهار کرد: حضور قدرتمند جریان نواصولگرا و جمعیت پیشرفت و عدالت در انتخابات مجلس قطعی است، ما برای انتخابات مجلس برنامه داریم، چرا که برای خود مجلس و تقویت و اصلاح روند تقنین و نظارت کشور برنامه داریم. ما در انتخابات آتی، هم رویکردهای جدید و هم چهره‌های جدیدی را به جامعه معرفی خواهیم کرد

هرچند که برخی دیگر از فعالین اصولگرا معتقدند که وی برای ریاست مجلس چیزی از بقیه افرادی که مطرح میشوند ندارد همان طور که حسن بیادی دبیر کل حزب آبادگران جوان به خبر فوری میگوید. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیل ها مبنی بر این است که آقای قالیباف به دنبال کرسی ریاست مجلس است ، آیا این تحلیل را قبول دارید ؟ گفت: فکر نمی‌کنم شایستگی و تجربیات و سوابق اجرایی ایشان کمتر از دیگران که مطرح هستند، باشد. اما شک ندارم که در صورت مطرح شدن و به یقین بر اینکه قالیباف قصد چنین کاری را دارد برنامه عملیاتی تخریب آغاز خواهد گردید، اگرچه شاید به ایشان انتقادهایی هم وارد باشد. بیشتر بخوانید

ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین از دیگر احزاب اصولگرا است در این خصوص به خبر فوری میگوید ؛ حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس با توجه به اظهاراتشان نسبت به فراخوان جوانان و توجه به این مهم در انتخابات پیش‌رو، دور از ذهن نیست و در واقع امری بدیهی و به اعتقاد من قطعی است، اما اینکه خودشان بخواهند نامزد مجلس شوند را بعید می‌دانم. لذا فکر می‌کنم کار در نهایت به دادن یک فهرست مشترک با اصولگرایان نینجامد. بیشتر بخوانید

به هر تقدیر باید منتظر ماند و دید که مناسبات سیاسی تا اسفند ما چگونه رقم می‌خورد و کدامیک از جریان اصولگرا و اصلاح طلب و یا حتی جریان احتمالی سوم در کشورتا چه میزان قادر است کرسی های مجلس را از آن خود کند .

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • گفتمان انقلابی
    0

    مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب: بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری طیف سنتی اصول گرایی (شامل امثال باهنر ، حداد عادل، و ….) که امتحان خود را در ادوار گذشته مجلس همچون طیف به اصطلاح اعتدال گرا و اصلاح طلب لاریجانی - مطهری و امثالهم و …در طول ۱۰دوره گذشته مجلس و طی ۴۰ سال پس داده و بی حسی ،بی انگیزگی و ناتوانی آنان در ایجاد تحول اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، اجرای اصلاحات ساختاری مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد و شبکه پولی و بانکی رانتی کشور، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند.

  • رضا
    0

    میخواهم از هموطتم گفتمان انقلابی بپرسم به واقع مجلسی با این مکانیسم انتخاب و فیلتر شورای نگهبان و سیستم اجرایی و نظارتی انتخابات آیا به واقع می‌تواند در راس امور باشد؟ اهداف و انتظاراتی که از مجلس آینده دارید آرزوی هر وطن‌پرستی است ولی آیا به واقع نمایندگان در این چند دهه توانستند آرمان‌هایی که برشمردید محقق کنند قطعا جوآب آن منفی و علت آن هم صد در صد به قسمت اول عرایضم برمی‌گردد.

    نظرات شما -
    • reza
      0

      40 ساله که اين خانه ملت شده دزدي از ملت اي مردم ايران زمين کي ميخواييد از خواب بيدار شيد ديگه جز بدبختي چي برامون مونده ديگه چي ميخواد بشه که بفهميد

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    تواین 40سال هم اصولگرایان وهم اصلاح طلبان به اندازه هم در مجلس حضور داشتند خدا وکیلی تابحال این نمایندگان ملت چه گلی به سر مردم بدبخت ریختن جز به فکر پست ومقام وثروت برای خودشون چکار کردند نماینده ای که طی دو دوره باهمکاری برادر پولدارش که جفتشونم مثلا پاسدار هستن با نوزیع تریلی تریلی روغن وبرنج وپول نفد تو روستا رای گرفتن ونماینده شد که دوریال هم سواد نداره چکار برای مردم کردند پس این مجلس سکوی پرواز برای نمایندگان از نظر مالی است که اینقدر مشتاق نماینده شدن هستن بعضی ها والا آدم به کی اعنماد کنه نماینده دیگر شهر ما ی دبیر عربی بود خداشاهده مردم میگفتن این واقعا فکر مردم چون سیده خداراشاهد میگیرم یه ماشین داشت بچه ها تو مدرسه باهل روشنش میکردند الان بنز آخرین مدل داره ی شرکت زد تو ساوه توشهر خودمون نیاورد که مردم نفهمند دکه پیراهنش را تا بیخ گلوش مینداخت خدا لعنت کنه مقدس معابهای لامذهب عالم متحتک وجاهل متنسک را که آبروی نظام را ریختن .بچه های جهادی ومخلص دیرفتن زیر خاک ی مشت دزد مفت خور ثروت اندوز اشرافی گر که رنج انقلاب وزجر جنگ را نچشیده ونکشیده دارند خون مردم را میمکند منم 45ماه جبهه بودم بدون هیچ چشمداشتی برا وطنم ناموسم مملکتم رفتم .مردم تورا خدا به افراد شایسته باسواد غیر جناحی مسولیت پذیر رای بدهید بریزد به زبانه دان تاریخ این بواهوسان مال اندوز دزد را

  • حقگو
    0

    آقای قالیباف بهتره از بازنشستگی خودش لذت ببره مردم دنبال اسم جدید وکسیکه جان خودرافدای مملکت می کنه هستن نه دنبال امتیازن

  • علی
    0

    بنظر عملکرد نسبتا خوبی داشته

  • ناشناس
    0

    زنده بادقالیباف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها