معاون سازمان میراث فرهنگی :

احیای دولت‌خانه صفوی اصفهان به توسعه گردشگری کمک می‌کند

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: احیای دولت‌خانه صفویه برای گردشگران جذاب است زیرا عناصری هستند که به اصل خود برمی‌گردند و با توجه به اصالتی که دارند تاثیر گذاری زیادی در گردشگری دارد.

احیای دولت‌خانه صفوی اصفهان به توسعه گردشگری کمک می‌کند

محمد حسن طالبیان در اصفهان با اشاره به احیای دولت‌خانه صفویه اظهار داشت: برای احیای دولت‌خانه صفویه تعداد زیادی پروژه و برنامه تعریف شده است که این برنامه‌ها شامل چهارباغ، جهان نما و حمام خسرو آقا است.

وی افزود: احیای دولت‌خانه صفویه تاثیر زیادی در گردشگری و حفظ میراث فرهنگی دارد و خود به عنوان یک سرمایه مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: احیای دولت‌خانه صفویه برای گردشگران جذاب است زیرا عناصری هستند که به اصل خود برمی‌گردند و با توجه به اصالتی که دارند تاثیر گذاری زیادی در گردشگری دارد.

به گزارش تسنیم، دولتخانه صفوی حد فاصل میدان امام (ره) تا محور چهار باغ بوده و یکی از نقاط کنونی محور تاریخی فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود در زمان قدیم هجوم افغانان و قتل و غارت آنان برخی از این ابنیه تاریخی را تخریب کرد و در دوران افشاریه و زندیه جز مرمت‌های اندک تغییراتی صورت نگرفت.

سرانجام با انتقال حکومت از زندیه به قاجاریه و انتقال پایتخت از اصفهان به تهران تغییراتی در کاربرد ابنیه‌ای به مانند عالی قاپو، چهل ستون، سعادت آباد، هشت بهشت و فرح آباد مشاهده می‌شود.

با اجرای طرح دولتخانه صفوی، طرح وضعیت موجود این محدوده بر اساس مدارک تاریخی با حال و هوای اصفهان قدیم ساماندهی می‌شود.

دولتخانه صفوی به همراه میدان نقش جهان و اتصالش به بازار میدان امام علی(ع)، قلب تاریخی اصفهان را تشکیل می‌دهند، کاربری ساختمان‌های این محدوده عموما فرهنگی، آموزشی و گردشگری می‌شود.

مجموعه دولتخانه صفوی یک باغ موزه و شهرموزه می‌شود تا تصویر روشنی از دولتخانه صفوی در برابر دید شهروندان و گردشگران قرار داده شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها