بررسی خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی امروز در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی در جلسه امروز کمیته آموزش‌وپرورش خبر داد.

بررسی خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی امروز در مجلس

دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان معتقدند که در امتحانات خرداد 96 سوالات امتحانات نهایی توسط کانال‌های تلگرامی به فروش می‌رفت و در همین رابطه کانال‌های مختلفی در بحث فروش سوالات امتحانی فعالیت می‌کردند که سوالات با قیمت 100 تا 180 هزار تومان به فروش می‌رسید.

طبق گفته دانش‌آموزان، سوالات یک ساعت مانده به آغاز امتحانات نهایی در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شد و در اغلب دروس این اتفاق رخ داده است. همین مسئله منجر به اعتراض دانش‌آموزان و تجمع آنها در مقابل وزارت آموزش و پرورش نیز شد.

این در حالی است که مسئولان آموزش‌وپرورش معتقدند مستندات قابل اطمینانی در رابطه با فروش سوالات امتحانات نهایی در دست نیست.

حمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بررسی شائبه‌های مطرح در رابطه با فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی گفت: در جلسه امروز کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی این موضوع با حضور مسئولان آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

وی افزود: هنوز مدارک مستندی در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در اختیار ما قرار ندارد به همین دلیل به آسانی نمی‌توان در رابطه با لو رفتن سوالات قضاوت کرد و در جلسه امروز، مسئولان آموزش و پرورش در این رابطه توضیح خواهند داد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی وضعیت نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سایر مسائلی است که در این جلسه بررسی می‌شود.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تسریع در رسیدگی به مسئله استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با یک فوریت رسیدگی به طرحی در این خصوص موافقت کرده‌اند و این طرح برای بحث و بررسی درخصوص کلیات و جزئیات آن به کمیسیون آموزش ارائه شده است که نهایتاً پس از طی مراحل قانونی به منظور تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی ارائه خواهد شد.

بر این اساس در صورت موافقت مجلس با جزئیات این طرح دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت یک‌سال تمام نیروهای حق‌التدریسی مشمول این قانون را و همچنین معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآورد. در این مصوبه جدید مجلس که چند روز قبل اعلام کرد بحث استخدام قطعی آموزش دهندگان مطرح شده است و ماده 17 دولت را موظف کرده افراد با طی دوره آموزشی 6 ماهه بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدام شوند.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها