کشف 42 شیء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کشف 42 شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی در یاسوج مرکز این استان خبر داد.

کشف 42 شیء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در یاسوج

محمود باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این محموله قاچاق اشیاء عتیقه یکی از بزرگ‌ترین کشفیات این اداره‌کل در سه ماهه نخست امسال است، گفت: با تیزهوشی کارشناسان و مأمورین یگان حفاظت این اداره‌کل و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی این محموله بزرگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این محموله هشت انگشتر زرین، یک گردنبند، چهار گوشواره، یک مهر عقیق با روکش طلا، تعدادی دستبند نقره‌ای و طلایی کشف و ضبط و به موزه یاسوج انتقال داده شد.

باقری با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در دستگیری سودجویان اشیاء عتیقه نیروی انتظامی و دستگاه قضا و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی همکاری خوبی را با این اداره‌کل به عمل آوردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، حفاظت و نگهداری از میراث تاریخی را یک وظیفه ملی دانست و خاطرنشان کرد: برای پاسداشت میراث کهن این سرزمین همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

باقری اضافه کرد: به صورت شبانه‌روزی گشت‌های یگان حفاظت ما در همه شهرستان‌های استان در حال حفاظت از بناها و آثار تاریخی به جا مانده از جامعه گذشتگان هستند و با هر سودجویی که بخواهد به این هویت تاریخی مردم دست درازی کند برخورد جدی می‌کنیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها