توقف چند کیلومتری کامیون‌ها در مرز دوغارون!

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به توقف چند کیلومتری کامیون‌ها در مرز دوغارون گفت: مساله این است که با توجه به افزایش حجم کالای ترانزیتی و صادراتی به مقصد افغانستان از یک سو و بروز برخی مشکلات در دو سوی این مرز این مسایل به وجود آمده است.

توقف چند کیلومتری کامیون‌ها در مرز دوغارون!

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، احمد زمانیان عنوان کرد: در واقع امکانات لازم برای ترخیص کامیون‌ها در مرزها نبوده و افغانستان نیز از ساعت 14 به بعد فعالیت خود را تعطیل می‌کند. در داخل نیز باید نیروی انسانی در مرز افزایش یابد و ساعات کار طوری باشد که پذیرش کامیون‌ها بهتر صورت گیرد. همچنین مسایل اداره گذرنامه باعث شده توقفات طولانی در مرز دوغارون ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بیش از 1000 دستگاه در این جاده متوقف است، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به عید فطر این افزایش تردد و عبور و مرور زیاد شده و باید قضیه به صورت فوری در دو طرف حل شود. باید دو طرف راهکاری برای این امر پیدا کنند و این کامیون‌ها را ترخیص کنند. با توجه به تعطیلات پیش رو و ادامه ارسال بار به مرز دوغارون این حجم توقف‌ها قطعا در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان ضرری که از این توقفات متوجه شرکت‌های حمل و نقل شده، در درجه اول این است که در مبدا بارگیری در بندرعباس با کمبود ناوگان و کامیون مواجه هستیم و این امر کرایه‌های حمل بار را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: برخی کانتینرها نیز مشمول انبارداری می‌شوند که این امر نیز هزینه‌بردار است و از سوی دیگر صاحبان کالاها با توجه به اینکه محوصلاتشان به موقع به بازار نمی‌رسد، مطالبت شرکت‌های حمل و نقل را نمی‌پردازند.

زمانیان تاکید کرد: این امر ضرر زیادی را متوجه شرکت‌های حمل و نقل خواهد کرد و به اقتصاد کشور نیز ضربه‌زننده است. پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه این رخدادها مداوما در مرز دوغارون رخ می‌دهد، حداقل دولت‌های دوطرف مساله را برای یکدیگر مشخص و هماهنگ کنند که روزی چند پذیرش در آن مرز صورت می‌گیرد تا ما نیز بتوانیم از این سو به همان تعداد خروج داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی بیان کرد: بر همین اساس دولت ایران هم می‌تواند همان تعداد کامیون به مرز بفرستند. پیشنهاد دیگر ما افزایش نیروهای اسنانی در مرز است. همچنین باید بازرسی‌ها و بازدیدهایی که هر ارگانی انجام می‌دهد، هماهنگ شود و همه این بازرسی‌ها تحت یک پنجره واحد صورت گیرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها