گفتگوی خبرفوری با دبیرکل جمعیت آبادگران جوان

آیا شهردار اسبق کاندیدای مجلس یازدهم می‌شود؟ / شایستگی قالیباف برای ریاست مجلس کمتر از بقیه گزینه‌ها نیست

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان معتقد است؛فکر نمی‌کنم شایستگی و تجربیات و سوابق اجرایی آقای قالیباف برای ریاست مجلس کمتر از دیگران که مطرح هستند، باشد.

آیا شهردار اسبق کاندیدای مجلس یازدهم می‌شود؟ / شایستگی قالیباف برای ریاست مجلس کمتر از بقیه گزینه‌ها نیست

اسم محمد باقر قالیباف با انتخابات عجین شده است. با عنوان کاندیدها برای انتخابات ریاست جمهوری در سال های 84 و 92 و 96 و امروز با گمانه زنی ها برای حضور مجدد در عرصه قدرت، ولی این بار برای حضور در ساختمان بهارستان .

شهردار اسبق تهران که شاید مواضع سیاسی‌اش برخی مواقع به اصولگرایان نزدیک باشد، ولی گاهی نیز اگر باد به سمت اصلاح طلبان بوزد خود را در آن سمت تعریف می کند ، هرچند شاید به صراحت خود را در جرگه اصلاح‌طلبی تعریف نکند .

با درخواست قالیباف از جوانان برای کاندیدا شدن برای انتخابات اسفند 98 گمانه زنی ها برای حضور جدی وی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قوت گرفت و برخی حدس زدند که می‌خواهد بر صندلی علی لاریجانی تکیه بزند ، هرچند که برخی نزدیکانش همچون شیران نمانیده مشهد این گمانه زنی ها را فاقد اعتبار میداند و می‌گوید: با قطعیت می‌گویم او کاندیدای مجلس نمی‌شود. بیشتر بخوانید

برای شنیدن نظر یکی از چهر‌ه‌های اصولگرا در مورد حضور احتمالی قالیباف در انتخابات به سراغ حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان و عضو شورای دوم شهر تهران رفتیم .

بیادی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال حضور قالیباف در عرصه انتخابات یازدهم مجلس و اینکه آیا ایشان در قالب وحدت احتمالی اصولگرایان در انتخابات حاضر خواهند شد یا لیست جدا خواهند داد، گفت: جهت پر شور و نشاط شدن انتخابات هرکسی قدمی بردارد کار فوق‌العاده و قابل تقدیری انجام داده است. با توجه به انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری مردم پای صندوقهای رای یکی از خواسته‌های رهبر مغظم انقلاب و هم‌چنین دلسوزان نظام است، بنابراین حضور افرادی همچون آقای دکتر قالیباف در صحنه انتخابات مجلس می‌تواند حرکت پسندیده ایجاد نماید. اگرچه در این راستا موافقان و مخالفانی هم دارند.

ضرر احتمالی اختلاف باندهای سیاسی را مردم متحمل می‌شوند

وی ادامه داد: مطلبی که در انتخابات‌های گوناگون حائز اهمیت است و بسیاری از سیاسیون را از مسیر اصلی منحرف می‌کند، عدم وجود احزاب موثر و فراگیر است که نتیجه این بی توجهی تشکیل باندهای متصل به قدرت و ثروت می‌باشد که بدون توجه به خواسته‌های بحق مردم شایسته سالاری و بعضاً قانون راهم کنار گذاشته و هرکاری را که بخواهند انجام می‌دهند که حاصل آن اوضاع اسفناک و بی خاصیت مدیریتی در سه قوه مخصوصاً محلس شورای اسلامی می‌باش. د با این تفاسیر فرض بگیرید که اختلافی هم مابین باندهای سیاسی برای تصاحب قدرت و ثروت صورت پذیرد باز این مردم نجیب و شریف هستند که باید ضررهای احتمالی این نابرابری را متحمل بشوند.

شایستگی قالیباف برای ریاست مجلس کمتر از بقیه گزینه‌ها نیست

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیل ها مبنی بر این است که آقای قالیباف به دنبال کرسی ریاست مجلس است ، آیا این تحلیل را قبول دارید ؟ گفت: فکر نمی‌کنم شایستگی و تجربیات و سوابق اجرایی ایشان کمتر از دیگران که مطرح هستند، باشد. اما شک ندارم که در صورت مطرح شدن و به یقین بر اینکه قالیباف قصد چنین کاری را دارد برنامه عملیاتی تخریب آغاز خواهد گردید، اگرچه شاید به ایشان انتقادهایی هم وارد باشد.

بیادی در پاسخ به این سوال که نزدیکان ایشان اعلام کردند که قطعا کاندیدای مجلس نمی شود و احتمال حضور اقای جلیلی هست چقدر این حدسیات را منطبق بر واقعیت می‌دانید؟ گفت: در این زمینه هرکسی می‌تواند ادعا داشته باشد ولی ظاهراً اینطور جا افتاده که ریاست مجلس انتصابی است در حالی که انتخابی می باشد و قبل از شروع بکار مجلس و چگونگی چینش سیاسی نمایندگان در مجلس طرح چنین این موضوعاتی توهمی بیش نخواهد بود.

امکان شکل گیری جریان سوم در کشور وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقای قالیباف توانایی هدایت جریان سوم در کشور را دارند و آیا قائل به امکان شکل‌گیری جریان سوم در کشور هستید؟ گفت: هرکاری نیاز به برنامه و تعیین استراتژی برای رسیدن به اهداف را دارد، یکبار در مصاحبه‌های قبلی گفته‌ام در کسان دیگری مانند آقای احمدی‌نژادهم این ظرفیت وجود دارد ، چنانچه این افراد خارج از حیطه واقعی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکست خورده باهم به وحدت برسند، احتمال شکل‌گیری چنین حرکتی وجود دارد.

بیادی تصریح کرد: مسئله مهم دیگری در این زمینه وجود دارد که اکثر دوستان ما از آن غافل شده‌اند این است که در سپهر سیاسی اکثر جناحها و یا به قولی باندهای سیاسی مردم دیگر جایگاه و نقشی ندارند و اینان فقط بخاطر ماندگاری خود و چندنفر افراد شاخص برسره سفره قدرت و ثروت تلاش می‌کنند در این صورت دیگر فرقی نمی کند که چه جناحی بر سرکار باشد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • تهرانی
    0

    راست میگه خوب . ایشان در زمان شهرداری در واگذاری املاک تهران به دوستان و بستگان و اجرای پروژه های بی حاصل که فقط برای منفعت برخی اجرا میشد و بسیاری خلاف های دیگر چیزی از بقیه نمایندگان فعلی کم ندارند .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      در این کشور کسی کاری انجام دهد باید به یکصورت ترور فیزیکی وشخصیتی شود.

  • رضا
    0

    پس تکلیف قضیه واگذاری املاک شهرداری زیر قیمت واقعی و بعضی دیگر از تخلفاتی که در زمان قالیباف توسط نجفی رسانه ایی شد چی میشه؟ والله ما می‌بینیم توی اروپا با یه تخلف کوچک که طرف سالها قبل مرتکب شده نابود میشه و از صحنه سیاسی حذف میشه ولی اینجا نمیدونم چرا از این خبرا نیست. کسی میدونه چرا؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درایران حذف شدن مدیر یکی ازمهالاته شما نماینده هاشو ببین تاقرن 8ساله شون سرمیره میفرستندشون جایی که بشه ریس دستش درازتربشه کاری کردن شده قومگرایی بنده خدا

  • علی
    0

    قالیباف شایسته در هر پست و مقام هر کجا قدم بگذارد کارش مثبت است

  • علی
    0

    برادرها چرا تهمت می زنید قالیباف کار خلافی انجام نداده است و نمی دهد این مرد شریف ۱۲ سال شهردار تهران بود و شهر را گلستان کرد هیچ شهرداری مانند ایشان پیدا نمی شود

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    همه این حکومتیان لامذهب مقدس معاب ثروت اندوز اشرافی گر سرتا پا ی کرباسند اصول گرا واصلاح طلب همه عین هم هستن همه فکر پست ومقام وثروت اندوزی هستن وبه فکر آسایش وآرامش مردم نیستن 40ساله جز دزدی بی عدالتی نابرابری کاخ نشینی اختلاس وبدبخت تر شدن مردم چی نصیب ملت نجیب شده خدا ریشه ظلمشون را بخشکانه .

  • ناشناس
    0

    درامدنماینده حطما بیشتره که قالیباف را به تمع انداخته شغلهای قبلیش کم دارمدبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها