معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرفوری:

تا این مرحله 300 خانوار ثروتمند شناسایی شدند / قرار نیست یارانه‌ها را حذف کنیم

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ عنوان به دنبال قطع کامل یارانه از سبد خانوار نیستیم، بلکه قصد داریم یارانه را هدفمند کنیم.

تا این مرحله 300 خانوار ثروتمند شناسایی شدند / قرار نیست یارانه‌ها را حذف کنیم

حجت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص روند حذف یارانه ‌ها اظهار داشت: وزارت کار در قالب چارچوب تکالیف قانونی که برایش تعیین شده، دهک‌های پردرآمد جامعه را شناسایی می‌کند.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه در پروژه حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از یارانه خروجی‌های مثبت زیادی داشتیم، اما عده‌ای کل این پروژه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این که دهک ده جامعه تنها 3درصد از مالیات کشور را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر مالیات کشور برعهده قشر کارگر و کارمند و امثالهم است.

میرزایی با اعلام اینکه در این پروژه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد حدود 300خانوار ثروتمند را شناسایی کردیم که پروفایل مالیاتی نداشتند، گفت: به هیچ عنوان به دنبال قطع کامل یارانه از سبد خانوار نیستیم؛ بلکه قصد داریم یارانه را هدفمند کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در طی دو مرحله حذف اقشار پردرآمد بیش از یک میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شدند.

معاون وزیر رفاه با بیان این که در مرحله گذشته تنها 9درصد در زمینه حذف یارانه اقشارپردرآمد اعتراض داشتیم، افزود: نزدیک به 80 درصد اعتراضات صورت گرفته اصلا وارد نبود.

وی عنوان کرد: به این معنا که از کل جامعه حذف شده دریافت یارانه تنها 1.8 درصد نیاز به راستی آزمایی مجدد داشتند.

میرزایی خاطر نشان ساخت: بنا داریم کل جامعه خانوارهای ایرانی را هر شش ماه یکبار از نظر سطح درآمد پایش کنیم تا بانک اطلاعاتی کاملی در خصوص اقشار کم درآمد، پردرآمد و افراد مستحق دریافت یارانه را در دست داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا ثبت نام مجدد جامانده‌های یارانه‌ها اعلام می‌شود یا خیر؟" اظهار داشت: نقش وزارت کار در یارانه‌ها طبق آیین‌نامه اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها شناسایی دهک‌های بالای جامعه است و این سازمان هدفمندی یارانه‌هاست که باید در قبال بقیه جامعه که یارانه بگیر هستند اقدام کنند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • حقگو
    0

    من میخام ازاین آقابپرسم مگه نفت روآقای مصدق خدارحمتش کنه ملی نکرد مگه آقای احمدی نژاد به همه یارانه نداد چی شد روحانی داره حذف می کنه چرایقه یقه سفیدهایی که با رانت ووام وکلاهبرداری یک شبه مولتی میلیاردر شدن نمی گیره چشمش به همین ۴۵تومان مردم افتاده گداصفت جماعت مسولین هروقت کم میارن دست توجیب مردم میزارن هروقت آبروشون میره پشت مردم قایم میشن

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      باور کنید پرداخت نقدی یارانه برای همه 80 میلیون نفر اشتباه بود. بهترین حالت آن پرداخت یارانه به دهک های ضعیف شامل بی سرپرست و بیکار و کسانی که زیر پوشش نهاد های حمایتی قرار دارند و هزینه مبلغ یارانه در کار های زیر بنایی مثل بهداشت و صنایع مادر.... که در اینصورت در میان مدت با رونق اقتصادی از یک طرف نرخ بیکاری پایین می‌رود و از طرفی با بالا رفتن ارزش پول ملی تورم و گرانی کنترل و کم می‌شود و همان افرادی هم که واقعا روزی محتاج گرفتن یارانه نقدی بودند خود دارای شغل و مسکن و خانواده خواهند شد و نیازی به مبلغ یارانه هم نخواهند داشت

  • رضا
    0

    به نظرم دولت و مجلسیان با توجه به پایین آمدن بی سابقه ارزش ریال و بالطبع آن بی ارزش شدن 45 هزار تومان یارانه هر چه سریع تر تمام کسانی که در اصناف مختلف و کارمندان دولتی که درآمد مشخص دارند و این مقدار یارانه واقعا در زندگی شان بی تاثیر است را قطع به‌جز کسانی که بیکار یا بی سرپرست یا تحت پوشش نهاد های حمایتی مثل بهزیستی و... هستند و پول یارانه حاصل در زیر ساخت‌های بهداشتی و امور زیر بنایی هزینه شود کاری که خیلی از کشور ها با سرمایه های خود انجام می‌دهند مثل کشور نروژ و این در میان مدت و بلند مدت قطعا باعث شکوفایی مملکت خواهد شد.

    نظرات شما -
    • کارمند بازنشسته
      0

      چرا در این مملکت یک بام ودو هواست من یک کارمند اداره هستم که باز نشست شدم از همه حقوقم کمتر است ودر آمد دیگری ندارم یارانه ام این ماه قطع شده ولی همکارانم همگی با داشتن سه دستگاه خودرو وچهار باب خانه هنوز یارانه اشان برقرار است اگر لازمه تا کد ملی اش را اعلام کنم تا بد ونید که خیلی بی انصاف هستید با این کارتان جهنم را برای خودتان خریده اید

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا که مشخص شد ثروتمندان همه از خودتان هستند و بیشتر نگران قطع یارانه!!!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اره دست ازپادرازترخودشونند چنان سیاستی دارن خدامیدونو بس براسه قاض یارانه اول براخودشون دلشون برامردم فقیرسیستان بلوچستان نسوخته حالابایدیارانه شون 20برابرباشه کل مرزنشینها واقعا فقیرن

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام عدالت که ندارید من یک کارمند بیشتر نیستم مالیات از حقوقم کن می کنید در ماه‌های اول سال وام گرفته بودم که از خود اداره بوده ویک وام هم که خانوادگی می‌گذارند به نام در آمد پولش با حسابم بود تا قرض ها دادم حالا یارانه قطع کردند که گردش مالی داشتی چه گردش مالی دارم حقوقی که میگیرم میشه گردش مالی داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها