هادی غفاری: با ۹ متر عمامه گفتند مسلمان نیستی!

هادی غفاری گفت: کسی را که فساد بَیِن دارد و روحیه دزدی و بی‌اخلاقی‌اش به تایید چهار دستگاه قطعی برسد باید رد صلاحیت کنند، نه اینکه بنده را با ۹ متر عمامه متهم به عدم التزام عملی به اسلام کنند.

هادی غفاری: با ۹ متر عمامه گفتند مسلمان نیستی!

هادی غفاری که یکی از نمایندگان اولین دوره مجلس شورای اسلامی بوده، درباره کیفیت اولین دوره مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در انتخابات مجلس اول بحث نظارت به شکلی بود که قرار شد کسانی که نظام را قبول ندارند کاندیدا نشوند که البته تعدادشان زیاد نبود و حتی مسعود رجوی که کاندیدا شده بود هم رأی نیاورد اما اعضای نهضت‌آزادی رأی‌ بالایی آوردند که الحق‌ و الانصاف حقشان هم بود. به هر حال آنها برای ایران و کشور از سال‌های پیش از انقلاب مجاهدت‌های زیادی کردند.

این چهره اصلاح‌طلب یادآور شد: حتی مرحوم آقای بازرگان به همراه‌‌ آقای طالقانی و مرحوم دکتر یدالله سحابی و پسرش مهندس سحابی سال‌های سال در رژیم طاغوت زندانی شدند. البته آن روزها با آنها اختلاف فکری و سلیقه‌ای داشتیم که نه تنها بد نبود، بلکه تضارب رأی باعث رشد و شکوفایی مجلس اول شد. چون به هیچ‌وجه کینه‌توزی و لج‌بازی نداشتیم و اگر حرفی داشتیم، جدی مطرح می‌‌کردیم و فیلم بازی نمی‌کردیم.

غفاری ادامه داد: آن رفتار باعث شد مجلسی‌ها به نخست‌وزیری چهره‌ای چون شهید رجایی رأی بدهند و آقای میرحسین موسوی را به عنوان وزیر خارجه انتخاب کنند. همان مجلس به‌ آقای رفسنجانی به عنوان رئیس و شیخ محمد یزدی به عنوان نایب‌رئیس مجلس رأی داد.

وی با اشاره به سخنان اخیر روحانی گفت: من به سخنان آقای روحانی با دقت گوش کردم. ایشان اصلاً نگفته نظارت بیخود است. ایشان گفته است قانون باید عوض شود. من هم می‌گویم هیچ قانونی وحی منزل نیست و در صورت لزوم باید تغییر کند. مگر ولی‌ فقیه و امام هم نگفته‌اند با تشخیص مصلحت می‌توان قوانین شرعی را بالا و پایین کرد؟ در واقع باید گفت هیچ قانونی تغییرناپذیر نیست، الا قانون خدا. پس اینکه عده‌ای تلاش برای تغییر قانون را خطاکاری می‌دانند، رفتاری بسیار اشتباه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کسی را که فساد بَیِن دارد و روحیه دزدی و بی‌اخلاقی‌اش به تایید چهار دستگاه قطعی برسد رد صلاحیت کنند، نه اینکه بنده را با ۹ متر عمامه متهم به عدم التزام عملی به اسلام کنند. وای بر من و زن و بچه‌ام که بعد از ۴۰ سال امامت نماز مسجد و سالیان سال مبارزه مرا بی‌دین معرفی می‌کنند و می‌گویند مسلمان نیستم.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد
    0

    آقای غفاری متاسفانه این روش مزدوران داخل است که خودشان را حق و هر مخالفی را بی دین و نامسلمان معرفی کنند ..از زمانی که بجای شعار مرگ بر منافق ،در شعارها افراد نامبرده شدند و پرده دری حیا واخلاق شدو در جلوی چشم میلیونها نفر عکس ناموس دیگران را آوردندوبزرگان انقلاب مثل مرحوم هاشمی را هم صدا با اسرائیلی ها در مناظر ه چپاول گر معرفی کردند بعد دعای عجل لولیک الفرج گفتند !!! این باب باز شد

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      احسنت.واقعیت تلخ که سالهاست گریبان گیر این سرزمین شده همین است .متاسفانه این افراد انگشت شمار مغرور وخودخواه که همه را به چوب تکفیر میگیرند واز دایره مدیریت واداره مملکت بیرون وجاهلانی چون خود را بر سرنوشت مردم حاکم میکنند غافل از اینکه کسانی که به اتهام حق خواهی مردم از دایره حکومت رانده میشوند با استقبال مردم وبر قلب های جماعت حاکم میشوند و.......

  • پیمان
    0

    هادی غفاری واقعا مسلمان نیستی اگرصدمترعمامه داشته باشی یادت هست ۴یتیم روستایی که از خیریه الحادی چندرغاز می دادی وقتی فهمیدی معرف آنها اصلاح طلب نیست آن چندرغاز را قطع کردی پس مسلمانی تو مثل مسلمانی طلع وزبیر است

  • اکبر
    0

    حتما نیستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟