قطع 26 اصله درخت بوستان وکیل آباد به دلیل آفت‌زدگی

مدیر بوستان وکیل‌آباد مشهد از قطع 26 اصله درخت این بوستان به دلیل آفت‌زدگی و خشک‌شدگی خبر داد.

قطع 26 اصله درخت بوستان وکیل آباد به دلیل آفت‌زدگی

به گزارش مشهد فوری ، در روزهای اخیر عکس‌هایی از درختان قطع‌شده در بوستان وکیل‌آباد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد در مساحت قابل‌توجهی، عملیات قطع درختان صورت گرفته است. هم‌زمانی این اتفاق با احداث غرفه‌ها در پارک ملت مشهد، این شائبه را در ذهن برخی شهروندان و فعالان محیط زیست ایجاد کرده که گویا تغییر ماهیتی پارک ملت از مکانی تفرجی به مکانی تجاری، مسری است و قرار است اتفاقات مشابهی در بوستان وکیل‌آباد مشهد رخ دهد و در آن‌جا نیز شاهد برپایی غرفه‌های بیش‌تری باشیم. در همین راستا از مدیر بوستان وکیل‌آباد مشهد، دلیل قطع درختان را جویا شدیم.

رضا داوطلب در خصوص قطع درختان بوستان وکیل‌آباد، عنوان کرد: تعدادی از درختان بوستان وکیل‌آباد که کاملا خشک و آفت‌زده بوده است را با مجوز قطع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه «حدود 26 اصله درخت کاملاً خشک‌شده را با مجوز قطع کرده‌ایم»، تصریح کرد: این درختان کاملاً آفت‌زده بوده و با همکاران گیاه‌پزشکی بازدیدها در این خصوص انجام شده بود.

مدیر بوستان وکیل‌آباد، مطرح کرد: با توجه به قارچی که این درختان زیر پوست داشته‌اند هماهنگی‌ها انجام شده و دستور داده‌اند تا سریعاً درختان جمع شود تا آفتی به بقیه درختان سرایت نکند.

داوطلب با بیان اینکه «کل مساحت پارک 70 هکتار است»، خاطرنشان کرد: درختان قطع‌شده، حدود یک هکتار را شامل می‌شدند. چندین‌بار این درختان را آزمایش کرده‌ایم و حدود چهار سال است که خشک شده‌اند و مجوز قطع را از حوزه معاونت بهبود محیط‌زیست شهری گرفته‌ایم که گرفتن مجوز برای قطع این درختان بیشتر از یک ماه طول کشیده است.

مدیر بوستان وکیل‌آباد با بیان اینکه «مسؤولان فضای سبز و ارزیاب تمام نظارت‌ها و بازدیدها را انجام داده‌اند»، اظهار کرد: مجوز خاک‌شناسی هم انجام شده و هیچ‌کدام از این درختان یک شاخه تازه هم نداشته‌اند. واحد گیاه پزشکی هم برای بازدید حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این درختان بازکاشت می‌شوند و پس از جمع‌آوری ریشه‌ها جایگزین کاشته خواهد شد. در سال جاری، در فصل درختکاری، کاشت این درختان شروع می‌شود و تعداد درختان جایگزین از تعداد درختان قطع‌شده بیشتر خواهد بود.

مدیر بوستان وکیل‌آباد با بیان اینکه «سعی ما کاشتن گونه‌های بهتری است»، اظهار کرد: درختانی مانند چنار و افراپلت (افرای شبه‌چناری) جایگزین درختان قطع‌شده خواهند شد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها