پیش‌بینی کاهش ۲۵ درصدی برداشت گندم دیم در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۱۰ هزارتن گندم در سال گذشته در لرستان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ درصد کاهش برداشت گندم دیم در لرستان داشته‌ باشیم.

پیش‌بینی کاهش ۲۵ درصدی برداشت گندم دیم در لرستان

عبدالرضا بازدار شامگاه یکشنبه در جلسه ستادتسهیل و رفع موانع تولید در ارتباط با تولیدات گلخانه‌ای در لرستان اظهار داشت: محصولاتی که درگلخانه‌ها تولید می‌شود، بیشتر براساس ذائقه مردم تولید شده و به فروش می‌رسد.

وی با موضوع اشتغال در گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: از مجموع 19 گلخانه‌ دیناروند در حال حاضر 11 گلخانه فعال هستند و در هر گلخانه‌ برای 3 نفر شغل ایجاد شده‌است.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان به تولید گندم در طی سال زراعی 95-96 اشاره کرد و گفت: در 57 هزارهکتار در استان 197 تن گندم دیم تولید داشته‌ایم.

بازدار اعنوان کرد: کمبود بارندگی در فصل زراعی سبب شد کاهش تولید گندم دیم در سال زراعی جاری شد و در بعضی شهرستان‌ها نیز که استعداد کشت گندم دیم را داشتند، امسال کاهش تولید داشتیم.

وی اظهار داشت: 510 هزارتن گندم در سال گذشته در لرستان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بیش از 25 درصد کاهش برداشت گندم دیم در لرستان داشته‌ باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به صادرات دام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به علت بیماری تب کنگو صادرات دام ممنوع است ولی برای آینده تصمیمات خوبی در این زمینه داریم.

بازدار افزود: با توجه به نابه‌سامانی قیمت گوشت، در حال حاضر قیمت دام افزایش داشته ولی بازار داخلی دام مناسب است و فعلا تولید مازاد نداریم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها