مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

۱۰۵میلیون مترمکعب پساب وارد دریاچه ارومیه شد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: در طول اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه ۱۰۵ میلیون مترمکعب پساب وارد دریاچه ارومیه شده است.

۱۰۵میلیون مترمکعب پساب وارد دریاچه ارومیه شد

رسول اکبری با بیان اینکه این شرکت در راستای انجام مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقال ۱۰۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از ۱۴ شهر حوزه آبریز به پیکره دریاچه انجام داده است افزود: در سالهای گذشته میزان پساب وارده به دریاچه ۳۰ میلیون مترمکعب بوده و اکنون این میزان به ۴۰ میلیون مترمکعب درسال رسیده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح تصفیه خانه گلمان که از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب به پیکره دریاچه وارد می شود عنوان کرد: عمده پساب تحویلی به پیکره دریاچه از ارومیه بوده است.

اکبری با اشاره به احجام انتقالی به دریاچه ارومیه گفت: احداث ۱۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز تصفیه خانه، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و انتقال بعد از احداث تصفیه خانه و احداث ۳۰ ایستگاه پمپاژ در حوضه دریاچه ارومیه از جمله تعهدات شرکت آب و فاضلاب شهری در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

وی گفت: از سال ۷۰ تا ۹۲ ظرفیت تصفیه خانه ای استان ۲۰۰ هزار مترمکعب بود که در ۴ سال گذشته به ۳۰۰ هزار مترمکعب رسیده که نشان از بهبود فعالیت های انجام شده در این حوزه است.

اکبری با بیان اینکه اعتبار مصوب برای اجرای برنامه های این شرکت در راستای احیای دریاچه ۵۰۰ میلیارد تومان است افزود: در سال ۹۳ و ۹۴، ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دریاچه دریافت و این رقم در سال ۹۵ به بیش از۷۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های مهم آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب نقده با ظرفیت ۲۳ هزار مترمکعب به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات موثری در تحویل پساب انجام شده و تاکنون ۱۴۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال اجراشده است افزود: ۳۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه استان اضافه شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی درباره تصفیه خانه های در دست احداث در آذربایجان غربی درراستای احیای دریاچه ارومیه گفت: تصفیه خانه ۶۰ هزار مترمکعبی در ارومیه با پیشرفت فیزیکی۴۲ درصد در دست احداث است که با اتمام این پروژه سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب اب در سال از ارومیه به پیکره دریاچه منتقل می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: برای انتقال مستقیم ۵۲ میلیون مترمکعبی در سال پساب تصفیه شده از ارومیه به پیکره دریاچه پروژه خط انتقال ۱۵ کیلومتری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در دست احداث است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها