بررسی سه روزنامه دلواپس: حمله به روحانی برای اظهارات «بی‌اهمیت» و «دوگانه کاذب»

دلواپس‌ها تمام ظرفیت رسانه‌ای‌شان را به کار بسته‌اند تا ثابت کنند حرف روحانی برای مراجعه به رفراندوم بی‌اهمیت و دوگانه کاذب است. البته خوب است دفتر رییس جمهور از آنها تشکر کند که چنین پژواک سخن روحانی شده‌اند.

بررسی سه روزنامه دلواپس: حمله به روحانی برای اظهارات «بی‌اهمیت» و «دوگانه کاذب»

در روزگاری بدنه اجتماعی دولت از حال و هوای سال ۹۲ و حتی ۹۶ فاصله گرفته دلواپسان تلاش می‌کنند تنور دوقطبی را داغ نگه دارند.

دلواپسان و توصیه‌شان به بی‌اهمیت دانستن سخن روحانی در عین حال که آن را تیتر یک و عکس یک کرده‌اند حکایت این بیت است که گفته: «از قضا سرکنگبین صفرا فزود/ روغن بادام خشکی می‌نمود»

امروز یک نمونه دیگر از آدرس غلط دادن‌های کیهان را مرور می‌کنیم. حسن روحانی از تعامل با دنیا و رجوع به آرای عمومی مردم برای چگونگی سیاست خارجی ایران گفت. اما کیهان نوشته:«سخنان رئیس‌جمهور درباره تعامل با دنیا در حالی است که ایران با همه کشورهای دنیا جز آمریکا در تعامل است و در نتیجه از این سخنان تنها می‌توان مذاکره و تعامل با آمریکا را برداشت کرد.»

اتفاقاً خوب است کیهان به سرمقاله‌ها و مطالب متعدد خودش رجوع کند که درباره فرانسه، انگلیس، آلمان، ژاپن و ... چه چیزها که ننوشته. بارها به دولت و وزارت خارجه برای مذاکره با همین اروپا توهین کرده‌ و حالا می‌گویند منظور روحانی فقط آمریکاست. دلیل هم دارد. چون می‌خواهند استناد کنند به حرف‌های روحانی که گفته بود مگر کشورها دیوانه‌اند که با آمریکا مذاکره کنند؟ از این استدلال نتجه می‌گیرند رییس‌جمهور می‌خواهد یک دیوانگی را به رأی عموم بگذارد: «سؤال اینجاست که از ۷ آبان ۹۶ تا‌کنون چه اتفاق تازه‌ای رخ داده است که آقای روحانی پیشنهاد می‌کند آنچه را «دیوانگی» می‌دانسته، به رفراندوم گذاشته شود؟!»

حال بد دلواپسان

پیشنهاد رفراندوم به مذاق دلواپسان خوش نیامده و همسو با کیهان، جوان هم به روحانی تاخته است: «پرداختن به حاشیه‌ها و عبور از متن مشکلات کشور و مردم گویی به رفتار ثابت رؤسای دولت‌ها طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. آن‌ها با درک این واقعیت که دیگر قرار نیست در معرض رأی ملت قرار گیرند و از سویی پاسخی برای عملکرد غیرقابل دفاع خود مقابل ملت ندارند، کوتاه‌ترین راه ممکن را برای فرار از ناکارآمدی‌های اجرایی انتخاب می‌کنند؛ «حاشیه‌پردازی برای مشغول سازی و تصویر دوقطبی‌های کاذب». کاری که دکتر روحانی روز گذشته برای چندمین‌بار تکرار کرد و در نشستی که شاید خالی‌ترین سالن دانشجویی طی ۴۰ سال گذشته بود، مقابل صندلی‌های خالی پیشنهاد رفراندوم مطرح کرد.»

البته یک نکته ساده مطرح است: شما که به زعم خود می‌دانید روحانی می‌خواهد دو قطبی بیهوده بسازد چرا خود در این دام گرفتار می‌شوید و تمام هم و غم خود را بر اثبات غلط بودن سخنش می‌گذارید؟

حرف روحانی بی‌ربط بود؟

رویکرد فرهیختگان به حرف‌های دیروز روحانی جالب است :«در 6 سال گذشته مردم و رسانه‌ها عادت کرده‌اند از جناب رئیس‌جمهور سخنانی را بشوند که نه‌تنها هیچ ربطی به فضای اجتماعی- سیاسی- اقتصادی کشور ندارد بلکه در هرکدام‌شان چالشی با یکی از دستگاه‌ها و نهادهای کشور نهفته است، یک‌بار شورای نگهبان، مرتبه بعدی سپاه، یک‌بار دیگر قوه قضائیه، دفعه بعد صداوسیما و خلاصه اینکه هرچند وقت یک‌بار حسن روحانی به‌جای سخن گفتن از عملکرد دولت و ارائه گزارش‌هایی درباره اینکه دولت توانسته کدام‌یک از گره‌‌های زندگی مردم را برطرف کند، دشمنی فرضی می‌سازد و چند روزی افکارعمومی و رسانه‌ها را درگیر این فضا می‌کند.»
سؤالی که از جوان پرسیدیم را خوب است دوستان فرهیختگان هم پاسخ دهند.

منبع: امتداد

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    چرا دلواپسان‌ میگویید؟مگه سیاست خارجی دولت درس عبرت نشد؟بخدا روحانی میخواد از حقیقت فرار کند حقیقت اینه مردم را بدبخت کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها