قاچاق کالا و ارز در کشور ۱۲.۵ میلیارد دلار کاهش داشت

استاندار سمنان بابیان اینکه دولت روحانی توانست میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵میلیارد دلار کاهش دهد، گفت:با تلاش های افزون تراین رقم می تواند به صفر برسد.

قاچاق کالا و ارز در کشور ۱۲.۵ میلیارد دلار کاهش داشت

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، محمدرضا خباز پیش از ظهرصبح شنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توانست میزان قاچاق کالا و ارز را به نصف کاهش دهد، ابراز داشت: یکی از مواردی که به اقتصاد ضربه وارد می کند قاچاق کالا است که برای مبارزه با این پدیده باید همه اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرای همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از اقدامات زود بازده که می توان در حوزه قاچاق کالا و ارز انجام داد استفاده از ظرفیت مدارس است چرا که تجربه نشان داد با آموزش در سن کودکی می توان این فرهنگ سازی را به درون خانواده ها منتقل کرد لذا باید آموزش دانش آموزان پیرامون این حوزه در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید راه کارهای خود را در زمینه کاهش قاچاق کالا مطرح کنند، ابراز داشت: بی شک در استان دانشگاهی مانند سمنان نخبگان و مغزهای متفکر بی شماری وجود دارد که باید مسئولان دستگاه های اجرایی با حمایت از افراد اندیشمند ایده ها را در راه کاهش مبارزه با قاچاق کالا به کار گیرند.

خباز در ادامه تصریح کرد: هنرمندان و نویسندگان و اصحاب رسانه افرادی هستند که می توانند بیشترین کمک را در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهند لذا از همه آحاد مختلف مردم تقاضا داریم به هر طریقی که می توانند در آگاهی بخشی جامعه نقش مهم ایفا کنند.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا عدالت اجتماعی را در جامعه ارتقا می دهد و باید توجه داشت زمانی از کالای ایرانی حمایت کنیم اشتغال زایی در جامعه افزون تر خواهد شد لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا همه افراد پیش قدم شوند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها