آبرسانی به 5 شهر یزد توسط آب و فاضلاب روستایی/15 درصد جمعیت روستایی یزد فاقد شبکه آبرسانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اعلام کرد: 85.08 درصد جمعیت روستایی استان یزد با جمعیتی قریب 233 هزار نفر زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند .

آبرسانی به 5 شهر یزد توسط آب و فاضلاب روستایی/15 درصد جمعیت روستایی یزد فاقد شبکه آبرسانی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «محمد فاتحی» اظهار کرد: پنج شهر و 567 روستا از مجموع یک‌هزار و 189 روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد هستند که از این تعداد 402 روستا، بالای 20 خانوار هستند و اولویت تامین آب این شرکت نیز با روستاهای بالای 20 خانوار تعریف شده است .

وی افزود: علاوه بر شمار روستاهای یاد شده 5 شهر استان یزد نیز با توسعه از روستا به شهر، باید از زیرمجموعه شرکت آبفار استان خارج شوند ولی با این وجود هنوز آب شرب مورد نیاز آنها توسط این شرکت تامین می‌شود .

فاتحی مجموع شمار حال حاضر مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را 105 هزار و 606 مشترک اعلام کرد.

وی همچنین بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد یک‌هزار و 637 کیلومتر خط انتقال و 405.4 کیلومتر شبکه توزیع آب دارد که از این میزان حدود 45 درصد آن فرسوده بوده و باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرد .

وی با بیان این که مخازن در مدار شبکه آبرسانی روستایی استان 98 هزار و 927 مترمکعب است، افزود: در این شبکه 81 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت روزانه 547.78 مترمکعب در روز، کار پمپاژ آب را انجام می‌دهند .

این مسئول در ارتباط با بازدیدهای خود از تاسیسات آبرسانی شهرستان‌ها نیز گفت: در این بازدیدها نقاط بحرانی حوزه آبرسانی شهرستان‌ها با حضور مدیران شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته است .

وی ادامه داد: عمده هدف بازدید از تاسیسات آبرسانی شهرستان‌ها به حداقل رساندن مشکل کم آبی مشترکان برای فصول کم آب سال به ویژه تابستان است .

فاتحی همچنین گفت: در این راستا با حضور کارشناسان و با بهره‌وری لازم تلاش می‌شود که با راهکارهایی که ارائه می‌شود، میزان پایداری در تامین آب مصرفی مشترکان در فصول کم آب را افزایش دهیم .

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: مشترکان نیز با مصرف بهینه آب می‌توانند نقش چشمگیری در تامین پایداری آب مصرفی مورد نیاز خود داشته باشند .

وی یادآور شد: برای حل مشکل کمبود آب شرب در استان تعریف طرح‌های ملی در حوزه بازسازی و مرمت خطوط و تاسیسات آبرسانی و تعریف طرح‌های جدید یک ضرورت است .

فاتحی اضافه کرد: در این راستا محقق شدن به موقع کل بودجه‌های مصوب نیز یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به مدیریت در حوزه آب‌رسانی شبکه روستایی استان یزد کمک شایانی کند .

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها