ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر برای زندگی در اولین ملت فضایی

سال گذشته حدود ۲۰۰،۰۰۰ نفر از مردم زمین تصمیم گرفتند که دیگر نمی‌خواهند در این سیاره زندگی کنند و برای شهروندی اولین ملت فضایی با نام Asgardia ثبت نام کردند.

ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر برای زندگی در اولین ملت فضایی

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت کلیک در این پروژه‌ی جاه طلبانه شاهد یک سیستم ماهواره ای خواهیم بود که به دور زمین می‌گردد و افراد در آن زندگی می‌کنند. اکنون رئیس این ملت برنامه‌هایی برای پرتاب اولین ماهواره را اعلام کرده است.

از زمان اعلام برای شهروندی که در اکتبر صورت گرفت، حدود ۵۰۰،۰۰۰ درخواست دریافت شد. گرچه در میان آن‌ها ربات‌ها و درخواست های سرکاری از طریق پروتکل‌های سخت گیرانه حذف شدند. اکنون آسگاردیا حدود ۲۰۰،۰۰۰ نفر متقاضی جدی دارد.

در یک کنفرانش مطبوعاتی دکتر ایگور آشوربیلی، دانشمند رهبر این پروژه اعلام کرد ۱۸ ژوئن روز وحدت ملی آسگاردیا خواهد بود. علاوه بر آن تقویم جدیدی از روز ۰۱ خواهند داشت و ساکنین برای تصویب قانون اساسی این کشور، پرچم، نشان ملی و سرود ملی رای خواهند داد. این قانون در شش ماه گذشته در دست تدوین بوده و سازنده‌ی آن می‌گوید که مخلوطی از جنبه‌های اساسی کشورهای مختلف است.

وی به‌عنوان پایه‌گذار این پروژه خودش را به عنوان رهبر این ملت برای ۵ سال اول اعلام کرده است، تا زمانی که پارلمانی مناسب برای آن انتخاب شود.

در حالی که این آرایه ماهواره ای باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا میلیون ها آسگاردیانی را در خود جای دهد، اما اولین قدم، قدم کوچکی است. این ماهواره بانام آسگاردیا-۱ میزان کمی داده با خود خواهد داشت که به صورت نام و عکس است. اندازه‌ی این ماهواره ۱۰ در ۱۰ در۲۰ سانتی متر(۳٫۹ در ۳٫۹ در ۷٫۹ اینچ) و به وزن ۲٫۸ کیلوگرم خواهد بود. ۱۰۰،۰۰۰ نفر اول که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند ۳۰۰ KB به فضا ارسال کنند، در حالی که ۴۰۰،۰۰۰ نفر بعدی می‌توانند ۲۰۰KB داشته باشند و یک میلیون نفر بعدی نیز ۱۰۰ KB.

گرچه آشوربیلی می‌خواهد که جدی گرفته شود اما سوالاتی هستند باید پاسخ داده شوند. اولین و مهم‌ترین آن جاذبه است: مفاهیم اولیه یک بهشت تخیلی را نشان می‌دهند که افراد در آن راه می‌روند. نکته دیگر عدم تعادل جنسیتی است زیرا تنها ۱۷ درصد از متقاضیان زن هستند.

آسگاردیا-۱ قرار است در آگوست پرتاب شود و پس از آن مانع بعدی به رسمیت شناخته شدن توسط سازمان ملل است. آشوربیلی معتقد است تا سال ۲۰۱۸ این اتفاق خواهد افتاد، گرچه اگر بشنویم ماهواره ی کوچک آسگاردیا-۱ تنها بخشی از آسگاردیا خواهد بود که زمین را ترک کرده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها