صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در بحرین از سال ۲۰۱۸ تاکنون

مرکز «دموکراسی و حقوق بشر خلیج» روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه بحرین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می سال جاری میلادی، ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندان این کشور صادر کرده است.

صدور ۲۷۱ حکم حبس ابد در بحرین از سال ۲۰۱۸ تاکنون

بر اساس گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج که وضعیت حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را رصد می کند، رژیم آل خلیفه دراین مدت، ماهانه حدود ۱۰ حکم حبس ابد علیه شهروندان بحرینی صادر کرده که بالاترین آمار مربوط به ماه می ۲۰۱۸ با ۴۳ حکم ابد است.

این گزارش می افزاید، در سال جاری میلادی صدور احکام حبس ابد برای شهروندان بحرینی به صورت چشمگیری افزایش یافته به طوری که در ماه آوریل رژیم آل خلیفه ۶۳ حکم حبس ابد علیه آن ها صادر کرد.

بنابراین گزارش، برای همه کسانی که در سال ۲۰۱۹ احکام حبس ابد صادر شده، مجازات سلب تابعیت نیز در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر «یحیی الحدید» رئیس مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج گفت: افزایش صدور احکام ظالمانه و سختگیرانه با اتهام های سیاسی نشان می دهد که مقام های بحرینی تمایلی به کاهش تنش و به وجود آوردن فضایی مثبت و مناسب برای گفت وگوی ملی ندارند و بحران های حقوق بشری و سیاسی را در این کشور عمیق تر کردند.

وی افزود: ما از مقام های بحرینی می خواهیم که هرچه سریعتر همه کسانی که به اتهام های سیاسی در بند هستند را آزاد کنند، به کسانی که شکنجه شدند غرامت پرداخت کنند و آن هایی که در نقض حقوق این زندانیان دست داشتند محاکمه و جازات شوند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه رنج می برد. این رژیم با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها