رازی که بازگو کردنش جسارت می‌خواهد / چالش بازی در «تالاب هشیلان»

اتابک نادری بازیگر نمایش «تالاب هشیلان» درباره تجربه ۲۰ سال حضورش روی صحنه و ایفای نقش در این اثر نمایشی سخن گفت.

رازی که بازگو کردنش جسارت می‌خواهد / چالش بازی در «تالاب هشیلان»

اتابک نادری که این روزها به‌عنوان بازیگر در نمایش «تالاب هشیلان» روی صحنه است، درباره چگونگی پذیرش نقش یوسف گفت: نمی‌دانم دیدگاهی که نسبت به بازیگری دارم چقدر صحیح است اما بنا به عقیده‌ام بازیگر باید تجربه کسب کند، نمی‌توان گفت ۲۰ سال سابقه بازیگری دارم و به همان سابقه اتکا کنم، زیرا نقش جدید بازی نو می‌طلبد.

وی افزود: تجربه و انتخاب نقش پس از ۲۰ سال سابقه، برای من تازگی روز اول را دارد. پس از سال‌ها بازیگری مشتاق بازی کردن نقش‌هایی هستم که تاکنون بازی نکرده‌ام، اگر نمایش «دپدات»، «من خیال تو نیستم»، «مغازه خودکشی»، «بازرس» و حتی نمایش کنونی و نمایشی را که آبان‌ماه بازی خواهم کرد، بررسی کنید متوجه تفاوت کاراکتر در نمایش‌ها خواهید شد.

رازی که بازگو کردنش جسارت می‌خواهد / چالش بازی در «تالاب هشیلان» نادری با اشاره به اینکه فضای کاری متفاوت نیازمند بازی متفاوتی است، توضیح داد: کم و زیاد بودن نقش به ویژه در صحنه تئاتر برایم مهم نیست زیرا بنا به دیدگاهم بازیگر زمانی که قدم روی صحنه می‌گذارد سلطان صحنه است و باید حضورش را به تماشاگر نشان دهد. همانطور که در نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» تنها پنج دقیقه روی صحنه حضور داشتم اما ابعاد بازی برایم بسیار جذاب بود.

بازیگر سریال «در پناه تو» درباره ویژگی‌هایی که باعث خروجی خوب نمایش می‌شود، بیان کرد: پس از دعوت به این نمایش از سوی خانم تبریزی مساله مهم برای حضورم در این نمایش، ساختار متن، هدف آن برای ارائه و اعضا گروه نمایش بود زیرا متن خوب به همراه گروه بازیگران حرفه ای و هماهنگ با هم می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر این ۲ در یک راستا نباشند خروجی مناسبی به دست نمی‌آید. با متن ارتباط خوبی برقرار کردم و بیش از همه شیفته قصه شدم و رازی که بازگو کردنش جرئت و جسارت می‌خواهد.

وی اظهار کرد: زندگی به طور معمول ادامه دارد و روزها از پی هم می‌گذرد اما چیزی که به آن رنگ و اهمیت می‌بخشد انتخاب است و آنچه به ما شخصیت می‌دهد انتخاب راه درست در مواجه با چند راهی‌هاست. این موضوع را در این نمایش هم خواهید دید که انتخاب و تفکر کاراکترهای ‌«تالاب هشیلان» بستر تراژدی نمایش را رقم زده است.

نادری درباره ویژگی‌های شخصیت یوسف در این نمایش تصریح کرد: در این نمایش شاهد عدم بخشش از سوی کاراکتر یوسف در رابطه با اتفاقی که رخ داده، هستیم که این مساله به دلیل بی اطلاعی اش در این زمینه است. همچنین این معضل با افکار سنتی که از بدو تولد با آن پرورش یافته مغایرت دارد. یوسف حس افراد خیانت دیده را دارد زیرا مسئله اصلی از او کتمان شده است. او کاراکتر بد داستان نیست بلکه آدم منطقی اجتماع کنونی است.

کارگردان نمایش تلویزیونی «نیرنگ» در پایان با اشاره به ایجاز در روایت نمایش گفت: داستان به نوعی رئالیستی است و ایجازها به قدری کافی و گویا هستند که تاکنون افرادی که نمایش را دیده‌اند، به اندازه بودن همه چیز در نمایش اذعان داشتند. کدها به گونه‌ای درست انتخاب شده که نیازی به بست دادن نیست، فقط بازیگر باید کارکتر را پیدا کرده و رنگش را به مخاطب نشان دهد. نمایشنامه نوشین تبریزی در راستای شاخصه اصلی جایگاه زن در جامعه بوده که در اجرا به آن رسیده است.

«تالاب هشیلان» از ۱۸ مهرماه تا ۲۸ آبان ماه ساعت ۲۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاکرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر، آیه کیانپور، اتابک نادری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها