برای سفر کدام گزینه به صرفه تر است؟ هواپیما یا قطار+جدول

ما در این مطلب با مقایسه امکانات و عوامل مختلف دیگر مانند هزینه، شما را در تهیه بلیط قطار و یا هواپیما برای مسافرت پیش رو یاری خواهیم کرد.

برای سفر کدام گزینه به صرفه تر است؟ هواپیما یا قطار+جدول

به گزارش خبر فوری ، از زمان های گذشته تا به امروز انسان ها برای فرار از روزمرگی تغییراتی را در زندگی خود ایجاد می کردند، یکی از این تغییرات مسافرت است. سفر همیشه برای انسان جذابیت های خاصی را در بر داشته است. انسان ها برای سفرهای پیش روی خود از وسایل مختلفی با توجه به سلیقه خود استفاده می کنند. دو وسیله نقلیه قطار و هواپیما برای رقابت در خدمات، سرعت و ارائه امکانات با یکدیگر در رقابت هستند. چه عواملی باعث می شود تا یک مسافر هواپیما یا قطار را انتخاب کند؟ ما در این مطلب با مقایسه امکانات و عوامل مختلف دیگر مانند هزینه، شما را در تهیه بلیط قطار و یا هواپیما برای مسافرت پیش رو یاری خواهیم کرد.

در سفر با قطار دیگر نگرانی بابت تامین امنیت نخواهید داشت. قطار توانسته خود را به عنوان امن ترین وسیله نقلیه در جهان معرفی نماید، همین امر باعث شده تا متقاضیان زیادی سفر با قطار را به دیگر وسایل نقلیه ترجیح دهند. در سفر با قطار دیگر خبری از حوادث جاده ای و هوایی نیست. شرایط آب و هوایی نیز تاثیر چندان زیادی بر حرکت قطار نخواهد داشت. با قطار دیگر نگرانی گم شدن در جاده های شناخته شده و ناشناخته را نخواهید داشت بر روی صندلی راحتی که در نظر گرفته شده می نشینید و از مسیر پیش رو لذت می برید.

برای سفر کدام گزینه به صرفه تر است، هواپیما یا قطار+جدول

در طول زمان سفر با قطار مسافر می تواند در رستوران به خوردن غذای مورد علاقه خود بپردازد و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند یا از موسیقی زیبای دلخواه خود لذت ببرد.

مقایسه قطار و هواپیما با یکدیگر

ایستگاه های قطارها قابل دسترس تر از فرودگاه ها می باشند. اکثر ایستگاه های قطار در داخل شهر و فرودگاه ها بیرون شهر قرار دارند و همین امر باعث شده تا مسافران هزینه بالایی را برای رسیدن به فرودگاه پرداخت نمایند.

با خرید احتیاجی به تشریفات چندین ساعته نیست و فقط کافی است 30 دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشید. اما سفر با هواپیما بسته به پرواز داخلی و بین المللی باید چندین ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. در سفر با قطار هیچگونه محدودیت باری وجود ندارد. اما در هواپیماها میزان بار متغیر خواهد بود. میزان بار در هواپیما به پروازهای داخلی و خارجی، نوع شرکت هواپیمایی و نوع هواپیما بستگی دارد. سوغاتی های خود را با حجم بیشتر و راحت تر به وسیله قطار جابجا می نمایید ولی در هواپیما خبری از این نوع جابه جایی نیست.

برنامه حرکت قطار نیز متنوع تر از هواپیما خواهد بود. در یک میسر می توانید از چند قطار با ساعات مختلف استفاده نمایید. در هواپیما در کمتر مسیری می توانید تنوع ساعت حرکت را بیابید. در اوقات فراغت می توانید به کارهای مورد علاقه خود در هر دو وسیله نقلیه بپردازید ولی در قطار این شرایط برای شما فراهم است تا قدم بزنید و از گرفتگی پاهای خود جلوگیری نمایید.

مهمترین فرق این دو وسیله نقلیه هزینه و قیمت سفر با آنهاست. قیمت بلیط قطار ثابت بوده ولی بها بلیط در هواپیماها بسته به شرایط مختلف متغیر می باشد. با خرید بلیط قطار و هواپیما از طریق سایت تیک بان به مسافرت خود بپردازید. این سایت ارزانترین بلیط هواپیما و قطار را ارائه می دهد.

در جدول زیر هزینه های سفر با قطار و هواپیما را بررسی کرده ایم

برای سفر کدام گزینه به صرفه تر است، هواپیما یا قطار+جدول

مقایسه قیمت و خرید آنلاین بلیط

اگر وسیله های نقلیه دیگری را در نظر دارید تا با آن به مسافرت خود بپردازید، می توانید با مراجعه به سایت تیک بان مقایسه های مختلف را انجام دهید. سایت تیک بان این شرایط را برای متقاضیان فراهم ساخته تا بتوانند خریدهای خود را بر اساس نوع وسیله نقلیه، قیمت، نوع درجه بندی و امکانات و ساعت های حرکت مقایسه کنند. همچنین سایت تیک بان، خرید آنلاین و هواپیما را مانند خوردن یک لیوان آب برای شما فراهم ساخته است.

حال انتخاب با خود شماست. ما و قطار را در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم. به خوبی می توان مشاهده کرد که به ترتیب هواپیما، قطار، ماشین شخصی و اتوبوس هزینه های مختلفی را در بر خواهند داشت.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها