انتقاد امام جمعه یزد از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی

نماینده ولی فقیه در استان یزد از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی به شدت انتقاد کرد و گفت: باید کیفیت کالاهای صادراتی ایران افزایش یابد.

انتقاد امام جمعه یزد از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به روایتی از حضرت امام سجاد(ع) با این مضمون که کار خوب به زیاد انجام دادن نیست بلکه به درست انجام دادن است اظهار داشت: عملکردن به شرایط و ضرورت‌هایی که وجود دارد موضوعی است که باید توسط همه افراد مورد توجه باشد و در واقع این موضوع همان استاندارد است.

وی با انتقاد از کم‌فروشی برخی افراد عنوان کرد: متاسفانه دیده می‌شود که برخی افراد برای منفعت بیشتر خود، اقدام به کم‌فروشی و کاهش وزن محصولات خود می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد این منفعت‌طلبی را عامل اصلی عدم توجه به استاندارد دانست و عنوان کرد: این چنین اقداماتی نوعی خیانت و اخلاق بد در جامعه به حساب می‌آید.

ناصری یزدی سودمحور بودن برخی فعالیت‌های اقتصادی را عامل دیگر افزایش فروش کالاهای غیر استاندارد دانست و عنوان کرد: تعدادی دیگر از افراد در واحدهای صنعتی و بحث واردات هستند که در تولید یا واردات خود به هیچ عنوان فکر نمی‌کنند چه محصولی به درد جامعه می‌خورد بلکه تنها به دنبال این هستند که چه محصولی برای آنها سود بیشتری دارد و طبیعتا محصولات بی‌کیفیتی که بتواند فروش بیشتری داشته باشد را انتخاب می‌کند.

امام جمعه یزد بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بین فعالان اقتصادی تاکید کرد و افزود: این فرهنگ که رفع نیازهای کشور در اولویت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی قرار گیرد باید به صورت جدی در تمام فعالیت‌ها ترویج پیدا کند.

وی بر ضرورت استقال و خودکفایی کشور به محصولات اساسی به ویژه در حوزه موادغذایی تاکید کرد و ادامه داد: دشمن به دنبال جلوگیری از خودکفایی ایران در این مواد است و عده‌ای هم سعی می‌کنند برای سود بیشتر مواد نامرغوب را خریداری و به کشور وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خواستار توقف واردات کالاهای بی کیفیت و مضر برای سلامتی شد و عنوان کرد: چرا باید کشور ما تبدیل به بازاری برای فروش محصولات بی‌کیفیت کشورهای دیگر شود؟

ناصری‌یزدی افزود: در کنار این موضوع باید به شدت بر افزایش کیفیت کالاهای داخلی تمرکز کنیم و استاندارد محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم به ویژه محصولات صادراتی باید با کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

امام جمعه یزد از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی به شدت انتقاد کرد و افزود: امروز حتی کشورهایی که از لحاظ پیشرفت و وضعیت اقتصادی از ایران پایین‌تر هستند هم حاضر نیستند برخی خودروهای تولید ایران را خریداری کنند.

وی ادامه داد: رفع این موضوع با تعریف استاندارد کیفی و نظارت جدی برای عمل به این استانداردها امکان‌پذیر است و به ویژه در ارتباط با واردات قطعات یدکی حتما باید این نظارت‌ها به شدت اعمال شود.

وی عرصه بعدی که در ارتباط با استاندارد و کیفیت مطلوب باید به شدت مورد توجه باشند را مواد غذایی دانست و افزود: امروز سبک زندگی مردم با تغییر مواجه شده و در ارتباط با غذا به سمت غذاهای فست فود و آماده رفته‌اند که بسیاری از آنها اصلا کیفیت لازم را ندارند.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها