ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر

این دریاچه صحنه‌ای آخرالزمانی است! لکه‌های نفتی گسترده و چسبناک و بوی بسیار بد سرتاسر این دریاچه را فرارگرفته است.

ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر

نفت به عنوان ثروت ارزشمند در کشور بحران زده ونزوئلا با ورود به دریا کار ماهیگیران را نیز با مشکل روبرو کرده است.

نشت نفت از سکوهای فرسوده و خطوط لوله ترک خورده در دریاچه ماراکایبو باعث نفوذ آن به آب دریاچه شده است.

طی سالیان گذشته سلامت دریاچه ماراکیبو به دلیل نشت نفت به خطر افتاده است و صدها نفر از ماهیگیرانی که در اطراف این دریاچه سکونت دارند هنوز از این دریاچه آلوده ماهی و خرچنگ صید می‌کنند. آنها به بهبودی این وضعیت امید دارند.

گذشته از خطراتی که ماهیگیری در نفت برای سلامتی ماهیگیران دارد آنان از آتش سوزی و انفجار نیز در این دریاچه در امان نیستند. اخیراً در پی آتش سوزی موتور یک قایق سه نفر در میان شعله های آتش گرفتار شدند.

ونزوئلا به عنوان کشور ثروتمند آمریکای لاتین در دهه ۱۹۹۰ میلادی اینک با بحران اقتصادی و تورم افسارگسیخته روبرو شده است.

متخصصان محیط زیست می گویند دریاچه ماراکیبو در سال ۱۹۳۰ و پس از حفاری های صورت گرفته قربانی شده و اکنون به بدترین وضعیت ممکن رسیده است.

امروزه این دریاچه صحنه ای آخرالزمانی است! لکه های نفتی گسترده و چسبناک و بوی بسیار بد سرتاسر این دریاچه را فرارگرفته است.

ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر ماهیگیری در نفت، اینجا آخرالزمان است! + تصاویر

منبع: فرارو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها