یک توصیه دلسوزانه به امام جمعه تهران؛

صفحه یک امروز روزنامه کیهان را ببینید و بخوانید + عکس

روزنامه کیهان در آخرین شماره خود با انتشار عکس هم وطنانی که به پیاده روی اربعین رفته‌‎اند و زنانی که روز پنجشنبه به ورزشگاه آزادی رفتند به فضای دو قطبی جامعه دامن زد.

صفحه یک امروز روزنامه کیهان را ببینید و بخوانید + عکس

«از جمله رفتارهای ناپسند در آستانه انتخابات، دو قطبی کردن جامعه است. دو قطبی کردن‌هایی که رأی بیاورد. برخی از اظهارات و اقدامات و برخی از ابلاغات بوی دوقطبی کردن جامعه را می دهد. اگر واقعا مصلحت کشور را می خواهید، نه مصلحت باند و جناح تان؛ این کار را نکنید. دوقطبی کردن جامعه به مصلحت اتحاد جامعه اسلامی نیست»

جملات بالا بخشی از خطبه‌های دیروز سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران است. امام جمعه تهران در حالی از دو قطبی کردن جامعه سخن به میان آورد که روزنامه کیهان در آخرین شماره خود با انتشار عکس هم وطنانی که به پیاده روی اربعین رفته‌‎اند و زنانی که روز پنجشنبه به ورزشگاه آزادی رفتند به فضای دو قطبی جامعه دامن زد. این روزنامه برای بانوانی که به پیاده روی رفتند از تیتر( راهیان آزادگی) و برای حاضران در ورزشگاه از تیتر( قربانیان آزادی) استفاده کرده است.

صفحه یک امروز روزنامه کیهان را ببینید و بخوانید + عکس

آقای احمد خاتمی می‌‎خواهید بدانید دو قطبی از کجا آب می‎‌خورد؟

به قول قدیمی‌ها« آفتاب آمد دلیل آفتاب». حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی اگر می‌خواهد بداند دو قطبی کردن از کجا آب می‌خورد، صفحه امروز کیهان را ببیند و بخواند.

به همین راحتی جامعه را خودی و غیر خودی می‌کنند. همه افرادی که به پیاده روی رفته‌اند یا راهی ورزشگاه شده‌اند، فرزندان این کشور هستند و برای خود محترم، چرا سعی می‌کنیم میان آنها تفرقه بیندازیم و یکی را آزاده خطاب کنیم و دیگری را قربانی؟

از کجا معلوم آن که به ورزشگاه رفته است، فردای بازی راهی اربعین نشده باشد؟ از کجا معلوم تماشاگر بازی در روز پنجشنبه از کسانی نیست که از پیاده روی برگشته‌است؟ اصلا بر چه اساسی آدم‌ها را قضاوت می‌کنید؟

ما دهه ۶۰ را درک نکردیم اما شاهدان آن دوران می‌گفتند، مردم جمعه به نماز می‌رفتند در تشییع شهدا شرکت می‌کردند و بعد راهی امجدیه می‌شدند و فوتبال می‌دیدند.

از نگاه کیهان، شهدا گویی از آسمان به روی زمین آمدند و ۸ سال جنگیدند. انگار آنها فراموش کرده‌اند آنهایی که پوتین به پا کردند و در برابر ارتش بعث عراق ایستادند، همین مردم کوچه و بازار بودند.

دو قطبی را کسانی دامن می‌زنند که جامعه را به انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می‌کنند. آنهم به خاطر رفتاری که با اجازه خود حکومت اتفاق افتاده است. چرا دوست داریم با دست خودمان بگوییم بخش بزرگی از مردمان این سرزمین، مثل غربی‌ها فکر می‌کنند و مثل آنها زندگی می‌کنند. که اگر اینگونه است باید از دستگاه‌های فرهنگی که بودجه‌های میلیاردی می‌خورند پرسید در تمام این سال‌ها چه کرده‌اند، که حالا به این نتیجه رسیده‌اند که غیرانقلابی در جامعه زیاد شده است.

آنها می‌گویند: هرکس باماست انقلابی است و هرکسی برخلاف ماست غیرانقلابی. با این تز و استراتژی سعی می‌کنند بسیاری از نخبگان کشور را که می‌توانند برای جامعه ایران موثر باشند از صحنه اداره کشور حذف کنند.

با خودمان این کار را نکنیم. به فرزندان این سرزمین نگوییم که شما از ما نیستید. البته بماند که در ایام انتخابات یا دهه فجر همین قربانیان آزادی تبدیل به انقلابی‌های درجه یکی می‌شوند که تلویزیون و همین جناب کیهان از دیدن آنها حسابی ذوق می‌کنند. ایجاد دو قطبی‌های اعتقادی تنها باعث رشد نفرت در جامعه خواهند شد و باب انتقام را در کشور باز می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • امیر
    0

    نویسنده محترم خبر فوری نوشتار کیهان را تفسیر به رای و در واقع عقده گشایی نموده اند.هر آزاد اندیشی میفهمد که میان راهیان آزادگی حسینی و قربانیان آزادی و افسار گسیختگی غربی تفاوت از زمین تا آسمان است.اگر بیان این واقعیت را به ایجاد دوقطبی در جامعه تفسیر کنیم پس باید گفت آیات متعددی از قرآن کریم که به این دو گروه اشاره دارد مروج دو قطبی در جامعه بشری است.اگر چنین است پس زنده باد دوقطبی گری.

    نظرات شما -
    • علی خبازها
      0

      اصلا" این کیهان و شریعتمداری رو کی قبول داره.تا دیروز زیر پرچم سازمان مجاهدین سینه میزد امروز داره حسین حسین میکنه

  • عباسی
    0

    نویسنده محترم خود از هواداران آزادی زنان و ناموس به هر قیمتی هستند اصلا حیف است که زائران اربعین را کردم جا پای رهروان کربلا گذاشته اند با ورزشگاه فوتبال آنهم با عقده گشایی در ردیف هم قرداداه یاد اربعین کجا و فوتبال و هواداران فوتبال کجا،!شرم کن دیگر مقایسه نکن همگان می دانند شما به دنبال چه هستید !شما شب وروز جلسه و پول بیت المال را ر خفا با التماس از فیفا و آبروی کثیفتان را خرج کردین تا عده از زنان را بفرستی ورزشگاه تا خوش خدمتی اون وری ها کرده باشید! خجالت بکشین ،نفرمایید فرزندان همین کشورن، لوط پیامی و ابراهیم پیامبر هم زنان شان از امت خودشان بودند که خیانت کردند مگر شما مسلمان نیستید مگر تاریخ اسلام نخواندید مگر طلحه زبیر عمر عاص شریح قاضی و خواص انقلاب ما را نخوانده ای ؛لطفا دیگر دفاع نکنید

  • محمد
    0

    این خبر را یه عقده ای نوشته ، اصلا این خبر نیست با چه لحن تندی متن را نوشته ، البته معلوم بوده طرف که خبر را نوشته مشکل فکری داره

  • من
    0

    شریعتمداری نون به نرخ روز خوره ...امروز اینجوری به نفعشه فردا اوضاع عوض بشه جای همین تیترها رو برای عکسها عوض میکنه...بهش اهمیت ندین تا تو جهل خودش بمیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها