مصر از منطقه‌ای صنعتی و 3500 ساله در سواحل غربی نیل رونمایی کرد

دولت مصر به عنوان بخشی از تلاش های خود برای افزایش نرخ گردشگری از یک منطقه صنعتی 3500 ساله در ساحل غربی رود نیل پرده برداری کرد.

مصر از منطقه‌ای صنعتی و 3500 ساله در سواحل غربی نیل رونمایی کرد

مقامات میراث فرهنگی مصر در بیانیه ای در این خصوص گفتند: این کشف در دره غربی منطقه که به عنوان دره میمون ها نیز شناخته می شود انجام شده و مربوط به سلسله هجدهمین پادشاهی جدید مصر( تقریباً 1543 تا 1292 پیش از میلاد) است.

زاهي هاواس ، باستان شناس مصری، كه سرپرست يك کاوش دو ساله در منطقه بود ، گفت: اين محل شامل 30 کارگاه است که در آنجا مبلمان تشییع جنازه مقبره های سلطنتی ساخته می شده است. براساس این بیانیه ، هاوس در یک کنفرانس مطبوعاتی در لوکسور گفت: این تیم همچنین یک اجاق گاز را که برای تولید محصولاتی مثل مخزن ذخیره آب و اشیاء مورد استفاده برای تزئین تابوت های سلطنتی استفاده می شد را کشف کرد.

تیم هاواس همچنین یک مقبره سلطنتی را کشف کردند که شامل ابزارهای مورد استفاده در ساخت مقبره بود. حود دو سال پیش و در مارس 2017 تیمی از باستان شناسان آلمان و مصر یک تندیس عظیم 26 فوتی(7.9 متر) در یک زاغه در قاهره در منطقه سوق الخمیس ، در نزدیکی ویرانه های شهر باستانی هلیوپولیس مصر یافتند. کارشناسان معتقدند که این مجسمه 3000 ساله از فرعون رامسس دوم ، یکی از معروف ترین حاکمان باستانی کشور است. این بنا به عنوان یکی از مهمترین اکتشافاتی که تاکنون توسط وزارت میراث فرهنگی مصر انجام شده است مورد ستایش قرار می گیرد.

در حال حاضر کار در دره غربی برای یافتن مقبره های ملکه نفریتی و همسر پسر توتنخامون در حال انجام است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها