گزارش یک رسانه غربی از توان نظامی ایران و ایالات متحده؛

اینفوگرافی؛ توان نظامی ایران و آمریکا / ایران در کدام زمینه‌ها دست بالا رادارد؟

اکسپرس انگلیس در یک گزارش با انتشار یک اینفوگرافی به مقایسه توان نظامی ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران در سه عرصه زمین، هوا و دریا پرداخت.

اینفوگرافی؛ توان نظامی ایران و آمریکا / ایران در کدام زمینه‌ها دست بالا رادارد؟

به گزارش خبر فوری ، با افزایش تنش در منطقه و همچنین نزدیک شدن به گام‌های جدید توسط ایران در مورد کاهش تعهدات هسته ای ( گام چهارم) برخی رسانه‌های غربی بار دیگر از احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در منطقه حرف زده اند.

با اینکه طبق گفته کارشناسان، درگیری نظامی بین ایران و آمریکا فعلا رخ نمی‌دهد ( اینجا بخوانید) اما این بهانه خوبی شده که برخی رسانه‌های اروپایی و آمریکایی به مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا بپردازند.

اکسپرس: مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا

اکسپرس انگلیس در یک گزارش با انتشار یک اینفوگرافی به مقایسه توان نظامی ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران در سه عرصه زمین، هوا و دریا پرداخت.

طبق اینفوگرافی فوق، تعداد هواپیماهای جنگی ایالات متحده نزدیک به 13 هزار است در حالیکه ایران کمی بیش از 500 هواپیما در اختیار دارد. در مورد کشتی‌های جنگی، اکسپرس مدعی است که ایران 398 ناو یا ناوچه یا هر نوع کشتی جنگی دیگر در اختیار دارد و آمریکا هم 415 کشتی دارد. تعداد سربازان و نیروی انسانی فعال ارتش ایالات متحده 1 میلیون و 281 هزار و 900 نفر است و تعداد نیروی انسانی فعال قوای مسلح کشورمان به 523 هزار نفر می‌رسد.

اکسپرس در اینفوگرافی بالا تاکید دارد که بهترین سلاحهای ایران در سه عرصه هوا، دریا و زمین به ترتیب جنگنده کوثر، تانک کرار و ناوچه الوند است.

کوثر نخستین جنگنده تماماً ساخته شده توسط جمهوری اسلامی ایران است. جنگنده‌ای چندمنظوره که در دو نوع دوسرنشینه و تک‌سرنشین ساخته شده. کارشناسان نظامی این جنگنده را به دلیل دارا بودن ابزارهای دیجیتال که در زمان ساخت اف-۵ وجود نداشته‌اند، آن را نسخه ارتقاءیافته و به‌روزشده جنگده اف-۵ آمریکایی می‌دانند.

تانک کرار هم یک تانک ایرانی است در سال ۱۳۹۵ از آن رونمایی شد. این تانک در مدت سه‌سال توسّط متخصّصان سازمان صنایع دفاعی ایران طرّاحی و ساخته شده‌است. سامانه کنترل آتش الکترواُپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرّک در شب و روز، قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق و امکان شلیک توپچی و فرمانده از دو سایت موازی از ویژگی‌های تانک کرّار است.

اما ناو الوند؛ این ناو نخستین ناومحافظ‌های کلاس سام نیروی دریایی ایران است که در سال ۱۹۶۷ در کارخانه بریتانیایی ووسپر تورنیکرافت به سفارش ارتش ایران تولید و در ۱۹۷۱ به نیروی دریایی ایران پیوست. این ناو پیش از انقلاب با نام سام (یا سام۱) شناخته می‌شد.

اکسپرس مدعی است هر کدام از این سه ابزار جنگی ایرانی در نبرد احتمالی باید در مقابل هواپیمای F35 ، تانک M1A2 و ناو SS جرالد آمریکا مواجه شوند.

توان‌ دفاعی ایران که اکسپرس به آن توجه نکرد

با اینکه اینفوگرافی اکسپرس مطالب جالبی را درباره توان نظامی ایران و آمریکا توضیح می‌دهد اما از چند جهت مختلف نقص داشته و جامع نیست. اولا در این اینفوگرافی، مطلبی در مورد موشکهای بالستیک ایران که بنا به قول رسانه های خارجی بدون شک قدرت اصلی ایران در منطقه و عرصه زمینی هستند نیامده است(درباره موشکهای بالستیک ایران اینجا را بخوانید).

به جز این، اکسپرس فقط به بیان کمیات اکتفا کرده و عوامل استراتژیک مهم را توضیح نداده. به طور مثال، اگر جنگ دریایی رخ دهد بدون شک این جنگ در آبهای خلیج فارس و دریای عمان به وقوع خواهد پیوست. این منطقه عرصه نفوذ ایران بوده و سپاه با قایقهای تندرو و تسلط بر تنگه هرمز به راحتی می‌تواند ناوهای آمریکایی را متوقف کند(در این باره اینجا را بخوانید).

عامل دیگر که اکسپرس به آن اشاره نکرد، نیروی انسانی مردمی است که ورای تعداد سرباز بوده و معمولا در جنگها بیش از پیش تاثیرگذار می‌شود؛ چنانچه در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

همچنین، ایران یکی از مجهزترین سیستمهای راداری را دارد و این عامل می‌تواند مانع فعالیتهای موشکی آمریکا در ایران شود. سقوط اخیر پهباد گران قیمت آمریکایی توسط سپاه پاسداران به خوبی این نکته را مشخص کرد. ضمن اینکه، نشنال اینترست در گزارشی ادعا کرده است که ایران و چین در حال طرح ریزی برنامه‌ی ضد هوایی جدی هستند که می‌تواند موجب سقوط هواپیماهای رادارگریز آمریکایی شود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • شهروند
    0

    دیگه مردم به جنگی که شما میخواهید نخواهند رفت چرا از بچه های مدیران عملیاتی .میانی و اجرایی کشور نمی‌خواهید جنگ بروند اینها رو گذاشتی برن اروپا و آمریکا صفا کنند بقیه مردم بمیرند نخیر دیگه هیچ مردی به اون شکل سی هفت سال پیش نخواهند رفت از خواب بیدار بشی

    نظرات شما -
    • ت
      1

      ما عاشقان نبردیم با دوستان با محبتیم با دشمنان بی رحم و قاطع

    • کاربر ناشناس
      1

      زمان جنگ تحمیلی هم خیلی ها رفتند ولی مردم پشت رزمندگان اسلام را خالی نکردند حالا هم خالی نمیکنند

    • کاربر ناشناس
      2

      مرگ بر آمریکا

    • شهروند
      0

      همه میرن حالا میبینی اگه نری اونا میان بالاسرت در هرصورت میمیری چه بهتر شهید بشی

    • Mob
      1

      تو برو شهید شو عاقبت ما به خودمون مربوطه. آمریکا وقتی صدام رو اعدام کرد مردمش رو نکشت سربازان رو کشت با مردم کاری ندارن

  • حامد
    0

    سلام, چرا یه مدته همش در مورد توان نیروهای نظامی ایران و مقایسه اونها با سایر کشورها مطلب می نویسید؟ اگه خبری هست بگید ما هم بدونیم. در اینکه توان نظامی کشورمون خدا رو شکر بالاست شکی نیست ولی در جنگ با هر کشوری چه قوی تر باشیم چه ضعیف تر صدمات جبران ناپذیر به کشور ما و مردم وارد میشه. هنوز آثار جنگ قبلی از بین نرفته و کشور کامل بهبود نیافته چرا باید همش در مورد جنگ و درگیری نظامی صحبت بشه. پولی که روزانه صرف تولید موشک و کندن تونل برای انبار اونها هزینه میشه اگه یک مقدارش صرف اقتصاد کشور بشه مردم شرایطشون خیلی بهتر میشه.

  • حجت
    0

    سلام. هزار بار گفتم جنگنده 5000تا لازم داریم. ناو 2000تا و تانک 30000تا . انواع موشک تا یک میلیون لازم داریم. بابا دشمن خربزه میده زیر بغلمون که ما تجهیزات کم داشته باشیم.این آمار تجهیزاتی که ما داریم به اندازه دفاع از یک شهرستانه نه کشورررررررررررررررررررررر

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      برو شیرت بخور کوچولو

    • ملت
      0

      دقیقا همینه تو جنگ ابزار حرف اول رو میزنن

    • آمریکا
      0

      دقیقا تازه شهرستانی به زور فقط يه دهات

    • یه کسی
      0

      بابا این آمار دروغه . منطقتون کجا رفته ؟

  • ناشناس
    0

    مخصوصا تو حوزه هوایی و زرهی رقابت خیلی نفسگیره خخ

  • ali rostam
    0

    irano irani az hichi harasi nadaran godrate iran bishtar dar imaneshe ke tare amrika az ine vasalam

  • کریمی
    0

    ما در مورد جنگ با کشوری حرف می زنیم که توی این چند ده با کشورهای دنیا نبرد داشته از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم شاید توان نظامی ما برای یک هفته مقاومت و شعار خلاصه شود کشوری که قادر است از اقیانوس با زیر دریایی موشک نقط زن شلیک کند و هواپیماهای قدر در اختیار دارد و اقتصاد دنیا در جنگش است نباید غافل شویم اگر فکر کنیم نبرد با آمریکا ما پیروز میدان می شویم یک خیال باطل است با یک عراقی که ۱۳ روزه به آمریکا باخت ۸ سال جنگ کردیم اگر فکر کنید در جنگ ۸ ساله تجربه کسب کردیم باید بگوئیم تمام دوران تشکیل آمریکا در حال جنگ هست

  • کریمی
    1

    ما در مورد جنگ با کشوری حرف می زنیم که توی این چند ده با کشورهای دنیا نبرد داشته از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم شاید توان نظامی ما برای یک هفته مقاومت و شعار خلاصه شود کشوری که قادر است از اقیانوس با زیر دریایی موشک نقط زن شلیک کند و هواپیماهای قدر در اختیار دارد و اقتصاد دنیا در جنگش است نباید غافل شویم اگر فکر کنیم نبرد با آمریکا ما پیروز میدان می شویم یک خیال باطل است با یک عراقی که ۱۳ روزه به آمریکا باخت ۸ سال جنگ کردیم اگر فکر کنید در جنگ ۸ ساله تجربه کسب کردیم باید بگوئیم تمام دوران تشکیل آمریکا در حال جنگ هست

  • مرتضی
    0

    هیچ عقل سالمی توان نظامی این دو کشور را با هم مقایسه نمی کند.حالا شاید برا بالا بردن روحیه یه عده ای حرفهایی زده میشه ولی نباید راجع به توان ایران بزرگ نمایی شود که این خواست دشمن است

  • حمید
    0

    سلام دوستان منم ی تیرکمون دارم مال دوران نوجوونیمه رواینم حساب کنید

  • فری کلید باز
    0

    لعنت خدا بر کسانی که بر طبل جنگ می کوبند و در شهرها فساد و نکبت و بیکاری می کارند تا مهدی ظهور کند. این فتنه ها از انگلستان و انجمن حجتیه است آنها سرفرازی ایران را نمیخواهند.

  • kkkkkk
    0

    خخخ کشور کدوم کشور کشور مفت خورا خونخورا و... خخخ مردم مردم احمقی و عوضی وشرک پرست و...ای که علاوه براینکا زندگی پیششون عذابه باعث شدنم یه عده جانیم بیان خون عده ای ام که مثل بقیه نیستنو تو شیشه کنن راه فراریم براشون نذارن و...،خخخ نیروی مردمی اگه منظورت از این نیروی مردمی همین احمقا شرک پرستا و...ای هست که گفتم همون برن بمیرن بهترن مارم وقتی کاری از دستمون برنمیاد نابود کنن برامون بهتره مفت خورام تنها اتفاقی که ممکنه تو این وضع براشون بیفته اینه که دیگه نمیتونن به چپاول بیشتر این منطقه از جهان ادامه بدن باید به همون مقدار بسنده کنن و...البته هیچ طرفی احمق نیست جنگ را بندازه چون هر دو طرف دارن از این هارت پورتا وضع موجود و... نون میخورن و...

  • Reza aghavali
    0

    امریکا درنیمکره مقابل ایران هست چه کاری بکار ایران ویا دیگر کشورهای خاور میانه داره باندازه کافی هم تابحال این کشورهارا چاپیده اگر دوباره تجاوز را شروع‌کنه باید سر جاش بنشونندش

  • جانم فدای رهبر
    2

    تازنده ایم رزمنده ایم جانم فدای خاک وطنم ..پرچم سپاه پاسداران و سپاه قدس همیشه بالاس به کوریه چشم دشمن ایران و ایرانی.لبییییییک یا خامنه ای

  • ناشناس
    0

    فکرنمیکنند مابدون جنگ باخته ایم راست میگن دلاررا بکنند هفت تومنه چهل سال قبل ،،،چهل ساله مردک امریکاباخودکار5تومنی بایه تکه کاغذ داره میجنگه همشششششش میگن زورکی بیشتره

  • شهروند ایران
    0

    امریکا هیچ وقت با ایرا ن جنگ نخواهد کرد چرا؟چون میداند جنگ با ایرا ن مساویست با پایان عمر زمین یعنی جنگ جهانی سوم فاتحه ولی انها جرات مردن را ندارند حالا حالاها می خواهند به هم جنس بازیهای خود ادامه بدهند

    نظرات شما -
    • منوچهر
      1

      تا الان سه چهار بار هست که آمریکا تو خلیج فارس از ایران خفت بارش شده مطمعن باشید اگه میتونست از نظر نظامی کاری انجام دهد لحظه ای درنگ نمیکرد و الان هم بعید نیست که دنبال فرصت باشه تا از طریقی بتونه جبران اون خفت ها بکنه. ولی چیزی که در فکرش هست اینه که بتونه با کمترین هزینه و خسارت پیروز این میدان باشه که تا حالا هم تا حدودی موفق بوده ولی از لطف خداوند این آرزوشون به گور میره و وعده خدا یعنی نصرت و پیروزی واقعی مسلمانان دور از انتظار نیست.

  • امیر
    0

    باید دعا کنیم که جنگی اتفاق نیفته چون بازنده اون مردم عادی و سربازان وطن هستند . دلیل جنگ میتونه بدهی بیست هزار ملیاردی آمریکا باشه و توطئه دشمنان این آب و خاک . البته غربیها به هیچ عنوان نمیتونن اینو تحمل کنن که کشورهای منطقه از زیر یوغ اونا خلاص شوند . با روی دادن جنگ احتمالی زیر ساختهای ایران و کشورهای منطقه نابود میشه که هزینه هنگفتی برای مردم و کشورهای منطقه برای بازسازی اون خرابی ها لازمه و سالها به عقب برمیگردم. مردم تحمل گرانی و تورم رو دیگه ندارن و دولت هم درآمد آنچنانی نداره که بخواد توی کوتاه مدت خرابی هارو بازسازی کنه. بیایید دعا کنیم که جنگی روی نده ...

  • محمد
    0

    تجهیز اصلی ایران، سلاح مستحکم ایمان هست که دشمنان از محاسبه آن عاجزند... تا ایمان به خدا و ولایت هست شکست ناپذیریم اما خدا نیاورد روزی را که مسجدها خلوت بشه و کاواره‌ها راه بیفته اونوقت باید شکست را قبول کنیم

  • ملت
    0

    اگر ما قدرتمندیم پس امار حتی سلاحهای ما در برابر اونا چیه حتی بودجه نظامی ما اگر قدرت داریم چرا از جنگ با اعراب عربستان دوری میکنیم با وجود اینکه میدونیم عربستان ضربه میزنه ما یه عده مشتاق برای بهشت و مشتاق به مرگ داریم و اونا زندگی دوست و عاشق زندگی اند هروقت ما تونستیم جلوی خاوریها نعمت زاده ها زنجانی ها رو بگیریم و صرف امورات داخلی کشور کنیم ما هم در زمان خودش قدرتمند میشیم اخه اونیکه میگه امریکا جنگ کنه فلانش میکنیم بهمانش میکنیم چرا هزینه کنه جنگ از این بدتر داریم مسولین چپاول میکنن وغارت میکنن ملت فقیرو فقیر تر بدتر از این داریم یک دلار امریکا یازده هزار تومان پول ایرانه از این بدتر داریم پدرو فرزند به هم رحم نمیکنند بخاطر پول فرزند به مادر مادر به فرزند تا ابد سرمون رو زیر برف نکنیم بدتر از این هست ملت پول ندارن عضو بدن خودشون رو میفروشن مجلسی ها و وزرا بفکر خونه زندگی و بفکر بچه های خودشونن اگر قراره مبارزه ایی بشه باید از مسولین شروع بشه باید مجلس و به توپ بست و اونایی که از نفهمی رای میدن و اعدام کرد تا یه ایرانی مقتدر ساخته بشه قدرت امریکا در نفوذ داخل مسولین و تابعیت فرزندان مسولین مشهوده اونا که الکی حرص میخورن زور بیخود میزنن واقعیت اینه و بس

    نظرات شما -
    • یه کسی
      0

      این آمار از سر تا پا دروغه و بس . آخه ۴۸۰۰۰ تا تانک ؟؟؟ ۱۳۰۰۰ تا جنگنده ؟؟؟ اینا دور از منطق هستش .

  • علی
    0

    امریکا به وجود ایران با سیستم مدیریتی حاضر نیازمند است.انها ایران با دیپلماسی و گفتگو نمی خواهند.و بدبختانه حاکمانمان ندانسته در زمین انها بصورت شایسته بازی می کنند.

  • آرام
    0

    همین ک تو جام جهانی 98 بهشون دوتا زدیم کافیه خخ

    نظرات شما -
    • جانم فدای رهبر
      0

      با سلام جناب ما سردار را با فوتبال عوض نمی‌کنیم

  • ؟؟؟؟
    0

    لحظه ظهور حضرت مهدی (عج) نزدیک است

  • حسین
    0

    به امید خدا ما آماده نبردیم احتمال بالای ۶۰ درصد است که جنگ رخ بدهد سلاح های آنها بیشتر هست ولی قدرت دفاعی ایران را نباید فراموش کنیم همچنین نباید ۸ سال دفاع مقدس رو فراموش کنیم ما در آن ۸ سال تنها بودیم اگر رهبر اجازه بده کل آمریکا و متحدانش را با خاک یکسان میکنیم

    نظرات شما -
    • امیر حسینی
      0

      انشالله با مراجعه به روانپزشک بهبودی نسبی پیدا میکنید

  • جانم وطن
    0

    درود...ابتدا نفرین به تمامی دیکتاتورها .سلطه طلبها و ستمگران تاریخ...قبلش همه اونابیی که دارن گلو جر میدن برن گوشیهای ایفونشونو از جیب خودشون و جیب اونایی که قند قندونشون براشون متبرکه دربیارن بعد زر زرکنن..به ژاپنیه گفتن شما احساس بی عزتی نمیکنی امریکایی که اینهمه بهتون ظلم کرد و بچه هاتون هنوزم دچار جهش های حاصل از بمبارانشن رو دنباله روی میکننین و باهاش دوستین...د جواب گف همینکه گوشیه اصلی ریس جمهورش ساخت کشورمه برامون کافیه...اخه بی چتون مینازید...شما که نه ملی گرایید که بگید عشق خاک و ایران و بزرگیش هستید نه هیچ چیز دیگه..امریکارو بهمباران میکنید میگید الله اکبر ..با عربا میجنگید به زبون اونا هیجان و خوشحالی میکنید...برای بزرگای دشمناتون مراسم میگیرید..میرید برا عربا میجنگید و ازادی براشون میارید .اونام بعد مردن و کشته شدنتون شیرینی پخش میکننن.....به خدا دیگه بسه...به خودتون بیاید ..یه کم به فکذ خاک خودتون...مردم خودتون..اجداد خودتون...فرزندان خودمون باشیم...لعنت به فلسطین..به عربستان..به اسراییل.به لبنان.به غزه...به امریکا......الان شرو میکنین فوش دادن////یا کامنتمو نمیزارید یا میزارید و عین عزیزان با فرهنگ رابه را فوش میدین ای فلان فلان شده...دمتون گرم ..هموطنید..فوشتونم خوردنیه

  • MOHMMAD SALEH
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر ایران ضعیف بود آمریکا ایران را نابود میکرد

  • علیرضاطالب آبادی
    0

    آمریکااول خلع سلاح میکندبعدجنگ میکند.آمریکاازطالبان شکست خوردطالبانی که موشک کروز.موشک بالستیک.جنگنده.هلیکوپتر.سیستم ضدهوایی وپدافند.موشک ضدکشتی.قایق جنگی وناو.مین دریایی.پارازیت افکن.حملات سایبری.نیروی ماهرهوایی دریایی وزمینی را ندارد.ولی ماهمه اینهاراداریم.مادنبال بهانه میگردیم اسرائیل رانابودکنیم.مابالای ۱۰۰۰سکوی پرتاب موشک بالستیک داریم اگراین سکوهافعال بشه اسراییل و۱۰۵پایگاه آمریکانابودند.

  • سارا
    0

    اصلا کل دنیاحریف ایران نمیشه.بادستگاه کرونایاب وسرنگونی هواپیمای مسافربری اکراین.هنوزهیچ کشوری به این فناوری دست پیدانکرده

  • یه بنده خدا
    0

    سلام. اصلا فکر نکنید اگه جنگ شه مثل جنگ ایران و عراق یا جنگ های جهانیه. آمریکا اول پایگاه های ایران رو با b52 ئش میزنه که انقدر بلند پروازه، اگه بیاد تو آسمون ایران، ایران اصلا نمیتونه ببینه! سربازای اونا اصلحه هاشون با اثر انگشتشون کار میکنه! جنگنده های اونا صد برابر ما می ارزه. البته آمریکا مردم ایران رو نمیکشه.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      داداش مگه سریع و خشن هابز و شاوه . اثر انگشت ؟ بنازمت که اگه فردا جنگ بشه معلومه چجوری نامستو وطنتو نگه میداری

    • و
      0

      شمایی که دم از ناموس میزنی.با شمام. خبرداری عراقیا و عربا تو ایران چیکار میکنن؟یا آمار تن فروشی تو ایران چقدر بالاس؟یا کلی مسایل دیگه؟ ناموس داری با جنگ بدست نمیاد

    • مهدی
      0

      من نمیدونم چرا شما اینقدر نادونی که نمیخوای واقعیت ببینی اصلا مردم عراق صدمه ندیدن و افغانستان قدرت اقتصادی منطقه شد

    • حسام
      0

      اگر حرفی که شمایی که از ناموس حرف میزنید ، درست بود . ایران در جنگ عراق با خاک یکسان می شد ، چون ۲۰ تا کشور عراق رو حمایت میکردن!!!!!!!

  • و
    0

    خدمت علمای جنگ طلب و توهمی عرض کنم که اگه توهمات ابر قدرتیت تموم شد برو برای خونت سیب زمینی پیاز و یکم گوشت بگیر.البته اگه وسع مالی داری.نکنه سر سفره ت موشک و فشنگ میخوری که اینقد افتخار میکنی به قدرت نظای ایران؟

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      حتما امریکا با سیب زمینی و پیاز داره منم منم میکنه شما چقد خودت کارشناس میدونی

    • ارش
      0

      انسان با حیوان فرقش اینه که تمام زندگیش شکم نیست ارزشهای زیادی هست که میشه بخاطرش جان داد

  • حمید
    0

    اگه جنگ بشه که خدا کنه هیچ جا جنگ نباشه من یک نفر برای خاک و ناموسم می‌جنگم نه برای حفظ دولت

  • یه کسی
    0

    به نام خدا اول از همه این آمار از سیر تا پیاز دروغه دوم جنگی در کار نیست چون نصف صادرات نفت از زیر دستای ما رد میشه سوم جنگ الان جنگ توپ و تانک نیست و الان جنگ فرهنگی و اجتماعی و سایبری و پهبادی هستش چهارم ، اگه اینقدر قدرتمنده بیاد رو در رو بجنگه پنجم تو این آمار خیلی چیزا لحاظ نشده تازه این یا ماله ارتشه یا سپاه نه هر دو تاشون !!! ختم کلام

  • حسام
    0

    ایران از نظر امار به امریکا نمی رسه ولی یه ابزار ، سلاح و تجربه هایی داره که با امریکا برابری می کنه!!

    نظرات شما -
    • Mob
      0

      ایران تجربه یک جنگ رو داره اونم نافرجام (صدام رو نکشتیم) آمریکا تجربه جنگ با چند کشور رو داره؟ ویتنام،ژاپن،عراق،طالبان،لیبی،کوبا،درضمن فرض کن کل ناو ها پایگاه ها و... رو نابود کردیم آمریکا از خاک خودش یه بمب اتم شکیل میکنه از مدار خارج میشه با سرعت ۴۰۰۰۰ کیلومتر به طرف نقطه هدف میره کجای کاری؟؟!!

    • صدرا
      0

      تجربه ؟ آمریکا تو جنگ جهانی بوده ولی ایران چی ؟فقط هشت سال

  • Mob
    0

    ببینید وقتی جنگ بین آمریکا و عراق رخ داد عراق از نظر قدرت نظامی چهارم بود تو دنیا الان اگه سپاه و ارتش رو کنار هم بگذاریم میشیم ششم تو دنیا یا این حال آمریکا در عرض ۲۱ روز صدام رو نابود کرد کجای کارید آمریکا سالیانه ۷۰۰ ملیارد دلار بودجه نظامی میده ما ۷ میلیارد قابل مقایسه هست؟! حقیقت تلخه.

  • صدرا
    0

    درود آقا این آمار شاید دروغ باشه ولی اگه پای مردم در میان باشه باز هم اونا 320میلیلون هستن پس دعا کنید جنگنشه بعدشم مگه اونا خدا ندارن؟ خدا هیچ وقت بین بنده هاش فرق نمیزاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها