فعالان بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه جدید

امروز یک شرکت جدید در بورس تهران عرضه اولیه شد و به این ترتیب تعداد شرکت هایی که در سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه اولیه شدند به شش شرکت رسید.

فعالان بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه جدید

امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه شد به این ترتیب این ششمین شرکتی بود که در سال جاری به جمع شرکت های بورسی پیوست.

به این ترتیب ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "ساخت فلزات اساسی" در فهرست نرخهای بازار دوم و در نماد "کویر" به شیوه ثبت سفارش عرضه شد.

کف قیمت این سهم ۶۰۰ و سقف قیمت آن ۶۲۵ تومان بود که در نهایت در قیمت ۶۲۵ تومان کشف قیمت شد. حداکثر سهمی که هر سهامدار حقیقی یا حقوقی می توانست خریداری کند ۶۰۰ سهم بود.

احمد خوروش -مدیرعامل شرکت فولاد سپید کویر- در نشست خبری که به این مناسبت در بورس تهران برگزار شد، گفت: سال ۱۳۸۶ با ظرفیت ابتدایی ۳۵۰ هزار تن اولین تولید را داشتیم. ما شناخت خوبی از بازار فولاد داشتیم و توانستیم به بازار هدف راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ حتی به نزدیک به ۴۵۰ هزار تن تولید دست پیدا کردیم. در سال ۱۳۹۲ به سمت تولید فولاد های آلیاژی رفتیم. در سال ۱۳۹۵ این طرح به بهره برداری رسید. درر سال ۹۵ از ظرفیت اسمی عبور کردیم و به تولید ۹۳۶ هزار تن برسیم.

خوروش ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ به بعد در راس تولید کنندگان تولید فولاد در کشور بودیم. سال ۱۳۹۵ به بعد صادراتمان رو به رشد بوده است در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۶۷ هزار تن توانستیم صادر کنیم. ما می توانیم تمام تولید را صادر کنیم اما به بازار داخل هم نگاه داریم.

وی در پاسخ به به ایسنا مبنی بر اینکه آیا تحریم ها در مقدار صادرات شما تاثیر داشته است و آیا توانسته اید ارز ناشی از صادرات را به داخل وارد کنید؟ گفت: متاسفانه تحریم های ظالمانه ای ایجاد شده که برای همه کشور زحماتی ایجاد شده است و ما هم از این مستثنی نیستیم اما مشکل اساسی ما نداشتن کانال ارتباطی بانکی رسمی است تا ارز ها را به راحتی برگردانیم ولی سعی کردیم که این نقایص را برطرف کنیم و توانستیم همه آن پولی که در رابطه با صادرات بوده به داخل جذب کنیم.

وی در پاسخ به دیگر مبنی بر اینکه ارزش صادرات امسال شما چقدر است و آیا آن را در سامانه نیما عرضه کردید؟ گفت: ارزش صادرات در شش ماهه اول سال حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است که تقریبا همه را ما به سامانه نیما پرداخت کردیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها