فوتبال سیاسی یا سیاست فوتبالی

چند روزی است که موضوع برخورد توهین آمیز دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی با خبرنگار یکی از رسانه های مشهدی جنجالی رسانه ای شده است و بعضی ها فوتبال سیاسی را منشا بروز این اتفاقات می دانند و شاید هم سیاست های فوتبالی ...

فوتبال سیاسی یا سیاست فوتبالی

به گزارش مشهد فوری ،چند روزی است که موضوع برخورد توهین آمیز دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی با خبرنگار یکی از رسانه های مشهدی جنجالی رسانه ای شده است و بعضی ها فوتبال سیاسی را منشا بروز این اتفاقات می دانند و شاید هم سیاست های فوتبالی و نبود نظارت خانه مطبوعات و انجمن ورزشی نویسان به عنوان حامی خبرنگاران و عکاسان در این میان تاثیر گذار بوده باشد. اما ماجرا از انجا شروع شد که رسانه مذکور خبری مبنی بر توهین به خبرنگارش را منتشر کرد و نوشت: در نشست تیم فوتبال شهر خودرو و پرسپولیس ، محسن حیدری دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی، خبرنگار پایگاه خبری افق مشهد مشهد را که در حال تنظیم این خبر بود با توهین و لحنی نامناسب از هیات فوتبال بیرون کرد!
این در حالی است که هیات فوتبال خراسان رضوی دعوت نامه شرکت در این برنامه را برای رسانه های مختلف از جمله رسانه مذکور ارسال کرده است.
این گونه برخوردها چه به دلیل مشکلات بین دبیر هیات فوتبال و خبرنگار و چه به دلیل مشکلات بین رسانه خاص و دبیر هیات فوتبال، به دور از شان و حرفه ای گری می باشد.

اصل و مبنای انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی باطل است

محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی نیز در اظهاراتی گفت: با احترام به خبرنگاران و عکاسان ورزشی، اصل و مبای این انجمن باطل است، ضمن اینکه خبرنگار برای حضور در هر نشست و هر مکانی نیاز به آی دی کارت ندارد و اینکه بیان شده برای صدور آی دی کارت باید عضو این انجمن باشند کار باطل دیگر و قانون من درآوری بود.

عباس محمدیان افزود: حمایت از جامعه خبری در اساسنامه سازمان ما وجود دارد و فارغ از جریان سیاسی از خبرنگاران در هر حوزه مانند فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی حمایت می‌ کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌ دهیم بلند ترین مقامی به خبرنگاران توهین کند و اگر قدرت برخورد با آن مسئول را هم نداشته باشیم در فضای رسانه ای حمایت می‌ کنیم.

محمدیان افزود: در بحث توهین به خبرنگار در هیات فوتبال از رئیس این هیات پیگیری کردیم و دوستان در پاسخ اعلام کردند این موضوع صحت ندارد !

ایشان در ادامه افزودند: البته بنده به صداقت دوستان خبرنگار اعتماد دارم، آن ها منش صنفی دارند و البته ما صادق‌ ترین خبرنگاران کشور را در مشهد داریم.

محمدیان همچنین در مورد بیانیه صادر شده توسط انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی هم افزود: اصل و مبنای این انجمن باطل است، و این موضوع که برای حضور در هر نشستی نیاز به آی دی کارت دارد نیز کار باطل دیگر و قانونی من درآوری است.

محدود کردن ورزش به طیفی خاص موجب لطمه زدن به آن ورزش می‌شود خصوصا ورزش پر طرفداری مانند فوتبال!
رئیس سازمان بسیج رسانه در پایان تاکید کرد: قانون رسانه می‌ گوید مسئول انتخاب خبرنگار مدیر رسانه است و هیچ انجمن و هیاتی نمی‌ تواند در آن دخالت کند.

سپس پایگاه خبری افق مشهد نیز در حمایت از خبرنگار خود بیانیه ای صادر کرد و نوشت:

هیات فوتبال کمی واقعیت ها را ببیند!

بسم‌الله الرحمن الرحیم
بیانیه در خصوص حواشی ایجاد شده در مورد اخراج خبرنگار از هیات فوتبال خراسان رضوی
هیات فوتبال کمی واقعیت‌ها را ببیند!
با عرض سلام و احترام و تسلیت ایام ماه صفر
با توجه به اتفاقات اخیر و برخی اظهار نظرات پیرامون اتفاق تلخ و ناپسند روز پنج شنبه در هیات فوتبال خراسان رضوی چند نکته را به استحضار می‌رسانیم.
اول آنکه هیات فوتبال خراسان رضوی مانند روال گذشته با ارسال دعوت نامه به پایگاه خبری افق مشهد، از این رسانه جهت حضور در نشست خبری دعوت به عمل آورده است و طبیعتا با توجه به اخلاق حرفه‌ای انتخاب خبرنگار بر عهده رسانه است نه هیات فوتبال، در حالی که بعضی از انجمن‌های بدون مجوز این موضوع را منوط به تایید هیات فوتبال کرده اند!
نکته دوم آنکه نشست خبری قرار بود ساعت ۳۰/۱۸ برگزار شود که خبرنگار این پایگاه در ساعت ۴۰/۱۸ به محل نشست رسید و با درب بسته مواجه شد و بر حسب وظیفه ذاتی خبرنگاری در مقابل درب بسته سالن (راهروی هیات فوتبال) ایستاد و به تنظیم خبر خود مشغول شد که ظاهرا دوستانی در هیات فوتبال به نادرستی اذعان داشتند خبرنگار در اتاقی نشسته و از وی پذیرایی نیز شده است که کاملا کذب است و در صورت وجود دوربین مدار بسته در هیات فوتبال این موضوع نیز قابل اثبات است.
نکته سوم در زمینه توهین و بی احترامی دبیر محترم هیات فوتبال است که در روزهای گذشته و نه به صورت رسمی منکر این موضوع شده‌اند! حال آنکه بیان جملاتی مانند: چه کسی تو رو به داخل هیات راه داده؟ مگر نگفتم برو بیرون ؟ همین الآن برو بیرون! توهین محسوب می‌شود یا نه بر عهده نظر دوستان… ضمن اینکه اکنون که موضوع رسانه‌ای شده به صورت غیررسمی فرمودند اصلا این موارد وجود ندارد
نکته چهارم در زمینه آیدی کارت باید گفت که این رسانه دو ماه مانده به شروع لیگ، نامه رسمی با معرفی سه نفر برای صدور آیدی کارت و حضور در ورزشگاه به هیات فوتبال ارسال شده و مراتب را برای انجام کار طی کرده است، ولی متخصصان آشنا به قوانین و روند کار میدانند که صدور آیدی کارت از سازمان لیگ معمولا تا هفته هشتم زمان می‌برد و نداشتن آیدی کارت در نشست خبری نیز بهانه‌ای بیش نیست، البته به زودی اسامی افرادی که در بازی‌های شهرخودرو با نام خبرنگار در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا میکنند ولی هیچگونه کارت خبرنگاری ندارند، برای اطلاع دوستان منتشر می‌شود
متاسفانه در این بین برخی از عزیزان وابسته با بیان اینکه خبرنگار یاد شده کاری غیر از نشست خبری داشته است سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته اند که لازم به ذکر است ایشان هیچ گونه کار و دلیلی برای حضور در هیات فوتبال خراسان رضوی نداشته اند و این موضوع از اساس کذب بوده و فقط برای فرار از حقیقت مطرح می‌شود.
برخی از عزیزان دیگر نیز بدون رعایت اخلاق و با در نظر گرفتن رفتارهای سیاسی نشات گرفته در انتصابات سیاسی در هیات فوتبال تلاش کردند این موضوع را به هر شکلی لاپوشانی کنند و یا سیاسی جلوه دهند که در این عمل خود ناموفق بودند.
آنها بر این باور بودند با توجه به داشتن برخی روابط سیاسی می‌توانند هر طور که می‌خواهند با هر کسی رفتارکنند و فقط آنهایی که مقبول خودشان هستند و هیچ انتقادی از آنان ندارند در پوشش رویدادهای شهر حضور داشته باشند که این موضوع را به راحتی می‌توان در جایگاه خبرنگار در بازی های خانگی شهرخودرو جست‌وجو کرد.
توهین و رفتار ناشایست با خبرنگاران برای سومین بار بعد از معاون شهردار و روابط عمومی علوم پزشکی این بار در هیات فوتبال رخ داد و همچنان مانند قبل اصحاب رسانه با دید صنفی بر این موضوع نگاه کردند! سیاسیون هیات فوتبال نیز تمام تلاش خود را به کار بردند تا با سیاسی نشان دادن این اتفاق، عمل زشت دبیر خود را پنهان کنند.
این رسانه همچون همیشه بر استقلال و حفظ حرمت قلم و خبرنگار تاکید دارد و امید دارد هر چه سریع تر این موضوعات حل و فصل شود، اما تا حل شدن موضوع و جهت احترام به جامعه خبری از پوشش برنامه های هیات فوتبال خراسان رضوی خودداری کرده و تنها خبرهای نماینده شایسته فوتبال خراسان (تیم فوتبال شهرخودرو) را به جهت حمایت از این تیم مردمی پوشش خواهد داد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها