اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند

گردهمایی اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام همزمان با پیاده روی اربعین در نجف و کربلا برگزار می شود.

اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند

این نشست های پنج روزه با هدف شبکه سازی دانشمندان جهان اسلام و ایجاد بستر های مطالعات و همکاری های علمی در محور های اربعین پژوهی برگزار خواهد شد و بیش از ۵۰ مقاله و سخنرانی علمی با مشارکت دانشمندان برجسته جهان اسلام از کشور های مختلف ارائه خواهد شد.

این گردهمایی با مشارکت اتحادیه اساتید عراق و همچنین مراکز علمی و پژوهشی کشور برگزار می گردد. همکاران علمی این همایش شامل دانشگاه امام صادق ع، دانشگاه صدا و سیما، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها، انجمن علمی حوزه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و اساتید سایر دانشگاه های کشور هستند.

همچنین با همکاری اتحادیه اساتید دانشگاه های عراق با همکاری دانشگاه کربلا، دانشگاه مستنصریه، دانشگاه واسط، دانشگاه بغداد، کوفه و سایر دانشگاه کشور اساتید برجسته عراقی در این همایش مشارکت خواهند داشت.

نشست تخصصی رسانه به مدیریت دانشگاه صدا و سیما، اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام و رسانه های کشور اسلامی در روز ۱۹ صفر در کربلا با حضور اساتید برجسته حوزه رسانه برگزار خواهد شد و به بررسی ظرفیت های رسانه های خواهند پرداخت.

علاوه بر این نشست تخصصی علوم انسانی و اجتماعی با همکاری دانشگاه امام صادق و اتحادیه اساتید عراق و ایران در روز های ۱۸و ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های علمی بانوان، شب شعر آیینی، محفل قرآنی از جمله برنامه های کمیته فرهنگی اربعین در این همایش بین المللی اربعین است.

این نشست ها در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ صفر در شهر نجف و همچنین ۱۷ الی ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار می شود.

از جمله محور های همایش بررسی موضوعات فرصت های اربعین از نگاه علوم انسانی و اجتماعی، اربعین و قدس شریف، اربعین و تمدن نوین اسلامی، گفتمان مقاومت، پیام جهانی اربعین، الگوی اربعین در تمدن جهان اسلام، بررسی مسائل جهان اسلام، بررسی نسل چهارم و گام دوم انقلاب، اربعین و فناوری اجتماعی، بررسی ظرفیت های بین المللی اربعین، ظرفیت های ارتباطاتی و رسانه ای اربعین است.

کلیه اساتید و نهاد های علمی و پژوهشی و فرهنگی علاقمند که در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حضور دارند می توانند در این نشست های علمی و پژوهشی شرکت کنند.

برای اعلام حضور یا ارسال چکیده سخنرانی به نشانی http://alarbaeen.ir/home/int_form مراجعه کنند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بنده ی گنهکار
    0

    من در آوردی و خرافه در دین و مذهب چیست؟ --- من در آوردی: هر رفتار و گفتار و پنداری بنام دین و مذهب که هیچ پایگاه استوار قرآنی و عقلی ندارد یا در تضاد و تعارض آشکار با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی است و یا با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول استدلال عقلی ناهمگن و ناهم آهنگ و غیر منسجم است من در آوردی بشر در دین و مذهب است و پایبندی به این گونه من در آوردی انحراف و کج روی و دهن کجی به قرآن و سرپیچی از دستورات و هشدارهای خداوند در قرآن است و بنا بحکم قرآن گناه بزرگ نابخشودنی است. خرافه: هر باور یا اعتقاد یا تصور بنام دین و مذهب به وجود توان فرا طبیعی نزد آفریدگان از بشر و غیر بشر که فاقد پایگاه استوار قرآنی یا دلایل متین قابل اثبات عقلی باشد خرافه ی ساخته و پرداخته ی ذهن ناتوان بشر به شمار می آید و پایبندی به چنین خرافه ای انحراف و کج روی و دهن کجی به قرآن و سرپیچی از دستورات و هشدارهای خداوند در قرآن است و بنا بحکم قرآن گناه بزرگ نابخشودنی است. بشر برای گرامی داشت مراسم و مناسک و شعایر اصیل دینی مقید به پیروی از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای روش دین داری و مذهب داری قرآن است و سرپیجی از روش دین داری قرآنی برای بشر تباهی آفرین است.

  • ناشناس
    0

    شگفتا که دین داری و مذهب داری متضاد با قرآن و عقل شده مایه ی افتخار و مباهات ما؟؟؟!!! --- شگفتا!!! بجای خوشحالی از رهنمون ساختن مردم به پیروی از روش پایبندی بی کاستی و بی فزونی به حد و مرزها و بایدها نبایدهای دین داری خداپسندانه ی قرانی و عقلی ؛ با نهایت جرئت و جسارت افتخار و خوشحالی خود را از تشویق شدن میلیونها مردم به تجاوز به این حد و مرزها و بایدها و نبایدها که خشم خداوند قهار را بر می انگیزد پیوسته در بوق کرنا می دمیم گو این که وارونه و با هوا و هوس دین داری کردن و بازیچه ی من در آوردیها و خرافات قرار دادن دین و مذهب فتح الفتوح علیه دشمنان خدا و دشمنان دین و مذهب را برای ما فراهم می سازد؟؟؟!!! چرا اصرار داریم ولایت مداری و مودت اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین را بجای بایبندی به روشهای متعارف قرآنی و عقلی پیروی خدا پسندانه ی صادق از دین داری و مذهب داری و سنت و سیرت قرآنی معتبر این بندگان مقرب خداوند ، در پیروی از من در اوردیها و خرافات قرآن ستیز و عقل گریز ساخته و پرداخته ی ذهن ناتوان بشر خلاصه کنیم و پیوسته به این کج روی بی هیچ بیم و هراس از خشم بزرگ خداوند افتخار و مباهات کنیم؟؟؟!!! چرا هیچ دین شناس پارسای پرهیز کاری پیدا نمی شود که با وجود قران کریم با ترجمه در دست رس همگان این من در آوردی سازیها و خرافه گستریهای دین زدا و زیان بار ذهن ناتوان بشر هوس ران را با علوم قرآنی و عقلی ذی ربط به تجزیه و تحلیل به نتیجه گیری علمی بگذارد و رسوا کند و مردم را آگاه سازد تا در کج رویهای قرآن ستیز و خرد گریز دین فروشان و مذهب فروشان ، اسیر و غرق نمانند و بحکم خداوند در قرآن یک عمر دین داری خود را از دست ندهند و دچار عذاب ابدی الهی نابخشودنی نشوند؟؟؟!!! « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا. الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳-۱۰۶ سوره کهف ﴾. چرا با اصرار بر من در آوردی گرایی و خرافه گستری دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه بی رحمانه ی دشمنان دین و مذهب از صهیونیسم و استکبار و نوکران و مزددوران آنان می شویم و مذهب مظلوم تشیع را نزد جهان اسلام و خرد گرایان دین دوست با من در آوردی سازی و خرافه گستری بد نام و منفور می سازیم؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    شگفتا که دین داری و مذهب داری متضاد با قرآن و عقل شده مایه ی افتخار و مباهات ما؟؟؟!!! --- شگفتا!!! بجای خوشحالی از رهنمون ساختن مردم به پیروی از روش پایبندی بی کاستی و بی فزونی به حد و مرزها و بایدها نبایدهای دین داری خداپسندانه ی قرانی و عقلی ؛ با نهایت جرئت و جسارت افتخار و خوشحالی خود را از تشویق شدن میلیونها مردم به تجاوز به این حد و مرزها و بایدها و نبایدها که خشم خداوند قهار را بر می انگیزد پیوسته در بوق کرنا می دمیم گو این که وارونه و با هوا و هوس دین داری کردن و بازیچه ی من در آوردیها و خرافات قرار دادن دین و مذهب فتح الفتوح علیه دشمنان خدا و دشمنان دین و مذهب را برای ما فراهم می سازد؟؟؟!!! چرا اصرار داریم ولایت مداری و مودت اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین را بجای بایبندی به روشهای متعارف قرآنی و عقلی پیروی خدا پسندانه ی صادق از دین داری و مذهب داری و سنت و سیرت قرآنی معتبر این بندگان مقرب خداوند ، در پیروی از من در اوردیها و خرافات قرآن ستیز و عقل گریز ساخته و پرداخته ی ذهن ناتوان بشر خلاصه کنیم و پیوسته به این کج روی بی هیچ بیم و هراس از خشم بزرگ خداوند افتخار و مباهات کنیم؟؟؟!!! چرا هیچ دین شناس پارسای پرهیز کاری پیدا نمی شود که با وجود قران کریم با ترجمه در دست رس همگان این من در آوردی سازیها و خرافه گستریهای دین زدا و زیان بار ذهن ناتوان بشر هوس ران را با علوم قرآنی و عقلی ذی ربط به تجزیه و تحلیل به نتیجه گیری علمی بگذارد و رسوا کند و مردم را آگاه سازد تا در کج رویهای قرآن ستیز و خرد گریز دین فروشان و مذهب فروشان ، اسیر و غرق نمانند و بحکم خداوند در قرآن یک عمر دین داری خود را از دست ندهند و دچار عذاب ابدی الهی نابخشودنی نشوند؟؟؟!!! « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا. الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳-۱۰۶ سوره کهف ﴾. چرا با اصرار بر من در آوردی گرایی و خرافه گستری دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه بی رحمانه ی دشمنان دین و مذهب از صهیونیسم و استکبار و نوکران و مزددوران آنان می شویم و مذهب مظلوم تشیع را نزد جهان اسلام و خرد گرایان دین دوست با من در آوردی سازی و خرافه گستری بد نام و منفور می سازیم؟؟؟!!! چرا و با چه صلاح دید قرآنی و عقلی انکار ناپذیر و با کدام دلیل قرآنی و عقلی قاطع باید اساتید دانشگاه ها بجای راهنمایی مردم به روش دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی خدا پسندانه خود دانسته یا ندانسته با عوام زدگی پیرو من در آوردیها و خرافات شیطان پسند شوند.

  • ناشناس
    0

    سهم عادلانه ی بشر در قیامت بی کاستی یا فزونی متناسب با نتیجه ی رفتار و گفتار و پندار دنیوی او خواهد بود --- چرا برای اکثریت دین شناسان و صاحبان قدرت آگاهی توده های مردم به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای اصیل دین داری قرآنی و آگاه شدن مردم به تباه شدن همه ی آثار خوب دین داری ومذهب داری و همه ی نیکو کاریهای آنان در نتیجه ی گرایش به دین داری و مذهب داری من در آوردی و خرافی متضاد با محکمات قرآن و غیر قابل اثبات ، مقرون به صرفه نیست؟؟؟!!! چرا این اکثریت بی پروا در مقابل غرق ماندن مردم متدین در دین داری قرآن ستیز و خرد گریز تا مرز سکوت مطلق بی تفاوت اند و محض رضای خدا هیچ عکس العمل خدا پسندانه ای با تکیه به قرآن و عقل از خود نشان نمی دهند گو این که یقین دارند فردای قیامت خداوند هیچ حساب و کتابی را برای حساب رسی رفتارها و گفتارها و پندارهای خلایق باز نخواهد کرد و گو این که هیچ سرنوشت قرآنـی و عقلی ابدی متناسب با اعمال آنان در انتظار آنان نخواهد بود؟؟؟!!! حرمت و قدسیت نهضت انسان ساز عاشورای حسینی با اصرار بر آمیختن این نهضت با من در آوردیها و خرافات ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر و با دخالت تجاوز کارانه ی بشر در دین خدا و در مکتب قرآنی مذهب اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین هرگز تامین و تضمین نمی گردد. تنها با زنده نگه داشتن اهداف انسان ساز و عزت بخش و والای قرآنی و عقلی این نهضت و پیروی صادقانه ی همیشگی از این اهداف است که نهضت را جاذبه دار و جاویدان می سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها