عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

بارها در مجلس تهدید کرده‌اند که اگر رایتان آنچه ما می‌خواهیم نباشد، تایید صلاحیت نمی‌شوید / اخلاق و دین را کنار بگذاریم برای حذف یک نفر؟

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه من شخصا با شفافیت آرای نمایندگان موافق هستم، اما آنهایی که بر شفافیت آرا تاکید دارند اهداف پنهانی دارند گفت: فراکسیون امید رسانه نداشت که دیده شود.

بارها در مجلس تهدید کرده‌اند که اگر رایتان آنچه ما می‌خواهیم نباشد، تایید صلاحیت نمی‌شوید / اخلاق و دین را کنار بگذاریم برای حذف یک نفر؟

محمدرضا هاشمی- پروانه سلحشوری چه آن زمان که رییس فراکسیون زنان مجلس بود و چه حالا که عضوی از آن است همیشه یکی از چهره‌های رسانه‌ای و خبرساز مجلس دهم به شمار می‌رفت. او می‌گوید کسانی که به دنبال تخریب او هستند هدف‌شان حذف وی از چرخه سیاسی است اما تاکید می‌کند که این تخریب‌ها هیچ وقت باعث نشده است که احساس ناتوانی کند. سلحشوری معتقد است که در مجلس دهم کارهای بزرگی انجام شده و نقش فراکسیون امید را در این رابطه پررنگ می‌داند. او می‌گوید آنهایی که خود را اصولگرا می‌دانند نشان دادند که چقدر بی‌اصول هستند و تاکید می‌کند که از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران است. نماینده مردم تهران چند روز پیش میهمان دفتر خبر فوری بود. گفت‌وگویی با او انجام دادیم که مشروح آن در ادامه می‌آید:

آنهایی که بر شفافیت آرا تاکید دارند اهداف پنهانی دارند
خبر فوری : نظر شما درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس چیست؟
سلحشوری: من شخصا با شفافیت آرای نمایندگان موافق هستم، اما اهداف پنهانی در بین کسانی که تاکید برشفافیت آرا می‌کنند وجود دارد. شخصیت‌هایی که خودشان فیک و جعلی هستند، از ما نمایندگان طلب شفافیت می‌کنند، افرادی که حتی شخصیت حقیقی‌شان را کسی نمی‌داند چگونه است؟ چگونه از ما نمایندگان طلب شفافیت می‌کنند. اهداف پنهانی که هست موضوع رد صلاحیت‌هاست، آنها به دنبال این هستند که من بارها در صحن مجلس دیدم که می‌آیند به ما می‌گویند که امروز باید رای علنی باشد و اگر ما ببینیم که رای شما خلاف چیزی است که ما توقع داریم بعدا تایید صلاحیت نمی‌شوید. این هدف پنهان است. اما من معتقد هستم که اگر این هدف هم وجود دارد، بازهم (شفافیت آرا) در بلند مدت مفید است.

بارها در صحن مجلس دیدم که می‌آیند به ما می‌گویند که امروز باید رای علنی باشد و اگر ما ببینیم که رای شما خلاف چیزی است که ما توقع داریم بعدا تایید صلاحیت نمی‌شوید

خبر فوری : شما از جمله نمایندگانی هستید که همواره در رابطه با مسائل مختلف موضع‌گیری می‌کنید، به همین خاطر شما را به تندروی متهم می‌کنند. آیا شما یک نماینده تندرو هستید؟
سلحشوری : شما اول باید ببینید که چه کسانی به من این اتهام را می‌زنند. افرادی به من این اتهام را می‌زنند که خودشان تندرو هستند، مگر نه اینکه من حرف دل مردم را می‌زنم؟ حذف من هدف این افراد است و رویکردهای سیاسی دلیل آن.


فراکسیون امید رسانه نداشت
خبرفوری: انتقادهایی زیادی به فراکسیون امید و عملکرد آن در مجلس دهم می‌شود، برخی هم معتقدند که نباید این تجربه تکرار شود. به نظر شما مشکل اصلی فراکسیون امید چیست؟
سلحشوری : در رابطه با اینکه می‌گویند فراکسیون امید موفق نبوده، به نظر من سطح انتظارات به گونه‌ای بالا رفت که کارهایی که توسط این فراکسیون و کل مجلس انجام شد دیده نشده است. در این مجلس کارهای بزرگی انجام شده که در مجلس‌های پیشین انجام نمی‌شد. مثل لایحه حمایت از کودکان که سال90 ارائه شده بود، لایحه تجارت که دارد در این مجلس به ثمر می‌رسد، لایحه مدیریت شهری هم همینطور. ما طرح‌ها و لوایح خوبی را به انجام رساندیم. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با پیگیری ما به نتیجه رسید. ما کارهایی را کردیم که در دوره‌های مختلف به آنها توجه نشد. کار ما قانون‌گذاری است و ما در این حوزه تلاش‌های خود را کردیم و فکر می‌کنم همین لوایح بزرگ و مهم با پافشاری اعضای همین فراکسیون به نتیجه رسید. اینها کارهای بزرگی است که شاید در غیاب یک رسانه قوی دیده نشدند. برآیند مجلس که دارد بیرون می‌آید نه اینکه بگویند اصولگرا یا اصلاح طلب، در کل می‌گویند مجلس دهم موفق بود یا نه. اگر ما یک رسانه خوب داشتیم، کارهای ما بیشتر دیده می‌شد و برآیند مجلس هم می‌توانست خوب باشد.

سطح انتظارات به گونه‌ای بالا رفت که کارهایی که توسط این فراکسیون و کل مجلس انجام شد دیده نشد. در این مجلس کارهای بزرگی انجام شده که در مجلس‌های پیشین انجام نمی‌شد. مثل لایحه حمایت از کودکان که سال90 ارائه شده بود، لایحه تجارت که دارد در این مجلس به ثمر می‌رسد، لایحه مدیریت شهری هم همینطور. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با پیگیری ما به نتیجه رسید

عارف بهترین گزینه برای ریاست فراکسیون امید است
خبرفوری: نظرشما درباره رییس فراکسیون امید چیست؟ آیا شما با اظهارنظر آقای کرباسچی که گفته‌اند آقای عارف یک چهره سیاسی نیستند موافق هستید؟
سلحشوری : آقای عارف یک چهره آکادمیک هستند با ضریب هوشی بسیار بالا. در کل نحوه تعاملی که آقای کرباسچی داشتند درست نبود. آقای عارف همیشه به عنوان رییس فراکسیون سعی کردند کار را انجام دهند، اصلا هم برای ایشان مهم نبوده که رسانه‌ای شود یا نه. بیشتر روی اهدافی که برای فراکسیون دارند کار می‌کنند. من فکر نمی‌کنم هیچ چهره‌ای در فراکسیون امید وجود داشته باشد که به اندازه ایشان رویش اجماع باشد. آقای عارف بهترین گزینه برای ریاست فراکسیون است.

جامعه هنوز به اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تکیه می‌کند
خبرفوری: یکی از شعارهایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ما با آن مواجه شدیم این بود که اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. چقدر با این شعار موافق هستید؟
سلحشوری : به نظر من جامعه هنوز به این دو طیف تکیه می‌کنند، هرچند توقعی که جامعه داشته برآورده نشده است و دست به گریبان مشکلات زیادی شدیم. وقتی مردم به صورت پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند توقع دارند تاثیر این حضور را ببینند. اما متاسفانه با موجی از نابسامانی‌ها و مشکلات روبرو شدیم. جامعه ما دقیقه نودی است. ما نمی توانیم از الان بگوییم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند یا نه. جامعه ایران در دقیقه نود و حتی وقت اضافه تصمیم خود را می‌گیرد. ولی چیزی که است اگر اتفاقات مثبتی در همین چند ماه تا انتخابات رخ دهد شانس حضور بیشتر مردم را در انتخابات افزایش می‌دهد.

هنوز برای کاندیدا شدن تصمیمی نگرفتم
خبرفوری: آیا شما در سال 98 بازهم کاندیدای انتخابات مجلس خواهید شد؟
سلحشوری : من سال‌ها است تلویزیون نگاه نمی‌کنم اما یک بار مصاحبه ای با آنها داشتم، یک مصاحبه سه ساعتی، هشت دقیقه آن را نشان دادند، درست آنجایی که در روزهای اول مجلس دهم گفته بودم من روزشماری می‌کنم مجلس زودتر تمام شود. اما در واقع، من هیچ وقت در این مجلس احساس ناتوانی نکردم، حتی بعد این همه هجمه. آن روزها فکر می‌کردم من که یک شخصیت معلمی دارم و آن پرستیژ بسیار ارزشمندتر از نماینده بودن است. اما کارهایی که بعدها در مجلس کردم متوجه شدم می‌شود حتی یک نفر باشی و تلاش تو به نتیجه برسد. مثل وزارتخانه شدن سازمان گردشگری، این نتیجه تلاش من و دوستانم بود. تبدیل این سازمان به وزارتخانه سیاسی نیست بلکه یک کار ساختاری است. هنوز برای کاندیدا شدن تصمیمی نگرفتم.
آنهایی که خود را اصولگرا می‌دانند نشان دادند که چقدر بی‌اصول هستند

خبرفوری: چرا در جامعه ما عده‌ای به دنبال تخریب افراد هستند؟ ماجرای ماساژ انتخاباتی که به شما نسبت داده شد چه بود؟
سلحشوری: رشته دانشگاهی من جامعه شناسی است، اخلاق برای من اهمیت زیادی دارد و همواره خود را مقید می‌دانم که تا جایی که ممکن است امور اخلاقی را زیر پا نگذارم. به نظر می‌رسد که بعد از اظهار نظرهای من درباره دختری که در کنار دادگاه قضایی خود را سوزاند و بعدها به نام «دختر آبی» معروف شد، بعد از آن موج تخریب شدیدی علیه من شروع شد. همان موقع هم خیلی واکنش نشان دادند، تا آنجا که من اطلاع دارم سه برنامه زنده تلویزیونی به این ماجرا پرداخت، یکی 20:30، دو تاهم برنامه‌ای با عنوان «پرونده ویژه». من و آقای مطهری اعتراض کردیم که ما هم وقت می‌خواهیم که از خود دفاع کنیم، گفتند شما صبح بیایید، ما گفتیم موضوع پرونده ویژه ما بودیم، شما می‌گویید آن زمان مخصوص برنامه پرونده ویژه است.
کسانی که اگر سازمان یافته به دنبال تخریب من بودند و به دنبال این بودند که صحبت‌های من را تلافی کنند، به جای بدی دست گذاشتند. گفتند که سرکرده باند ماساژورها را گرفتند، حرف هایی زدند که من از بازگو کردن آنها شرم دارم و در نهایت گفتند که سرکرده این باند برادرزاده پروانه سلحشوری بوده است. بعد در توئیتر این خبر را چرخاندند و در اینستاگرام و تلگرام. من دو برادرزاده دارم از دو برادر. آنها نمی‌دانستند، من برادر دارم یا نه. آنها یک سنگی انداختند که یا می‌گیرد یا نمی‌گیرد. یکی از برادرزاده‌های من 4سال دارد، آیا به نظر شما بچه 4ساله می‌تواند این کار را کند؟ یک برادر زاده دیگر من 20سال دارد که پدر او جانباز دفاع مقدس است و فردی مسجدی است، ساکن اهواز هستند در این شهر شناخته شده هستند و از آنها به نیکی یاد می‌شود. آنهایی که خود را معتقد به اصول معرفی می‌کنند و خود را اصولگرا می‌دانند، نشان دادند که چقدر بی اصول هستند، آنهایی که می‌گویند ما ارزشی هستیم نشان دادند که چقدر ضد ارزش هستند.

من از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران هستم
من به خاطر این ناراحت نیستم که به من حرفی زده‌اند، خدا جای حق نشسته است، من از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران هستم، من از این که حذف رقیب به هر قیمتی نگرانم. من از این که هدف وسیله را توجیه کند نگرانم و من ازینکه متوسل شدن به افرادی که خود را معتقد می‌دانند و این چنین بی‌اخلاقی می‌کنند نگران هستم. مگر نه سلحشوری هیچ است. من دوست ندارم بزرگ شوم آنها خودشان دوست دارند من را بزرگ کنند.
چنین اتفاقاتی نه تنها من را خسته نمی‌کند بلکه من را مصمم‌تر می‌کند، من کسی نیستم که فعالیت براندازانه انجام دهد، من اصلاح‌طلب هستم و به دنبال اصلاح امور در جامعه هستم و به عنوان یک جامعه شناس و یک مادر معتقد هستم تنها راه گذار از بحران‌هایی که در آن هستیم اصلاح‌گری و اصلاح طلبی است. امام حسین(ع) هم زمانی که خواستند قیام خود را شروع کنند، فرمودند که من برای اصلاح آمدم و برای بازگشت به سنت جدم. ما هم می‌خواهیم برگردیم به چیزی که انقلاب داشته است، اصل انقلاب. من و هم‌ سن‌وسالان من دیدیم که در روزهای انقلاب و جنگ چه رشادت‌ها، عشق و از خودگذشتگی در این کشور موج می‌زد، اما حالا چه؟ اخلاق و دین را کنار بگذاریم برای حذف یک نفر؟

1

حجم ویدیو: 48.23M | مدت زمان ویدیو: 00:25:03 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • سلحشور
    0

    جمهوري اسلامي مشكلي ندارد ،انها فقط هركس دزدي بيشتري كند ،يا اختلاس بالاتر كند ،يا فساد بزرگتري داشته باشد پستهاي بالاتر گيرشان مي ايد

  • کافر
    0

    باید از مسئولان مملکتی بپرسیم : آقایان کدام دشمن می‌توانست در عرض ۴۰ سال : جنگل‌هایمان را نابود رودخانه‌های‌مان را بی آب دریاچه هایمان را باتلاق تالاب های‌مان را خشک مزارع مان را ویران دشتهایمان را کویر آثار باستانی مان را تخریب صنایع مان را ورشکسته فرهنگمان را نابود هویتمان را تحقیر کشاورزمان را دربدر معلمانمان را بیچاره کاسبانمان را دزد پزشکانمان را بی و جدان جوانانمان را معتاد زنان مان را منزوی نخبه هایمان را فراری دانشگاه هایمان را بی خاصیت دانشجویان مان را کم سواد اساتیدمان را منفعل بازنشستگانمان را محتاج کارمندان مان را بیکار کارگران مان را گرسنه کارآفرینان مان را بدهکار بانکهایمان را کم رمق مسئولانمان را اختلاس گر مدیرانمان را رانتی پاسپورتمان را بی اعتبار و پول ملی مان را چهار هزار برابر بی ارزش کند ؟؟؟!!

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      داداش زدی به هدف ولی نگران نباش اب فواره هرچه بالاتر بره محکمتر میخوره زمین

    • ایرانی
      0

      این کارها فقط از امثال شما کافرها و بنده های غرب برمی یاد

  • ملت
    0

    کسی که اختلاس میکنه دزدی میکنه رشوه میگیره بچه هاش د رفاه هستن رو کی انتخاب میکنه ؟کی میره پای صندوق رای مجلسیها از اسمون میرن یا وزیرا خودشون میان یا ریس جمهور خودش رو انتخاب میکنه لعنت خدا برکسی که رای میده تا دزدپروری رو رواج میدید کاش بفهمید رای دادن حق الناسه نشناسی رای بدی فردای قیامت باید پاسخگو باشی اگر خدا شناس نیستی وجدان که دارید اگر وجدان ندارید ادم که هستید شماها رای میدید یه عده میرن چپاول غارت میکنن بچهاشون رو چنان بی نیاز میکنن حق ماها رو میخورن اونوقت باید تقاص رو ملت بدبخت بدن بفهمید رای دادن حق الناسه

  • م.م
    0

    مردمو احمق فرض کردی حاج خانم .... شما که علناً با سخنرانی هات هزار تا مسئله امنیتی برای کشور درست کردی کسی باهات کاری نداره لااقل بذار ما مردم بدبخت بدونیم کی برجام بیست دقیقه ای تصویب کرد

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      من به خوب و بد این خانم کاری ندارم اما برجام بیست دقیقه ای مربوط به مجلس نهم بود، این خانم نماینده مجلس دهمه. اون موقع نماینده نبود

  • مهدی
    0

    خود خانوم سلحشوری یه پا انحطاط اخلاقیه اظهار نظرهای ایشون و تلاششون برای دید زدن رای نماینده هارو هم دیدیم ایشون در حدو قواره ی این حرفها نیست

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      بله . خانم سلحشوری که خودشو معلم اخلاق جا میزنه ، فیلمش هست که میره بالای سر خانم نماینده وای‌می‌ایسته ببینه به فلان وزیر یا فلان طرح یالایحه رأی مثبت میدهیا منفی حالا اومده برای ما ادای اخلاق در میاره نه خانم ! ما بچه مدرسه‌ای تو نیستیم که به آسانی گولتو بویم تو خودت یه پا تندیس تفتیش عقایدی شیرفهم شدی ؟ ادابازی در نیار ما می فهمیم

    • محمدامین عبدالهی
      0

      عزیز برادر بایستی انصاف رو از اون افرادی جستجو کن که تهمت های ناروا میزنند و برای خراب کردن انسان های حقیقت جو و مخلص. از هر راهی فروگذار نیستند تا آن شخص را محو نابود کنند یه کمی انصاف و مروت

  • علی
    0

    شما موقعی که به آقای رئیسی تهمت وافترا میزدن نگران انحطاط جامعه نبودی

  • امیرسجاد جلودارزاده
    0

    از برادرزادشون هم میپرسیدید

  • تنها
    0

    این خانه از پایه ویرانه است از چهل سال پیش

  • sam
    0

    سلام خانم سلحشور شماهم دروغ میگویید حالا که صحبت انتخابات شده دنبال مقصر میگردی ،پس این مدت که نماینده بودی چه کردی ایا حاضر به اعلام اموال خود بودید

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      دنبال رای اعتماد وزیر بوده تا پول کلان برا خونواده اش به جیب بزنه ملتم نفهمن باز رای میدن

  • شاهد
    0

    باور داشته باشیم که کارهای خوب اگر در زیر خروارها خاک هم مدفون شوند اثرات مثبت آن روزی همچون خورشیدی درخشان نمایان خواهد شد همانطور که ماه همیشه پشت ابر نمی ماند.

  • محمد داودآبادی
    0

    خانم سلحشوری سلام داری جاخالی میدی ! و دنبال مقصر میگردی ؟ ! تو که همه جور حرفی میزدی و رایها هم غیر شفاف پس ، الان چی شده اینجور میگی ؟ یکم منصف باش و بدور از کاسبی

  • ناشناس
    0

    من درجواب این فردباهویت کافربایدعرض کنم،منصف باشید،شما(استقلال،خودباوری،پیشرفت های مختلف درعلوم جدید،که درخیلی هاشون جزءده کشوردنیاهستیم،سازندگیهادرکل کشور،که وقتی وزیرخارجه ی اسبق انگلیس میادایران شگفت زده میشه،درصنایع دفاعی وهواوفضاکه دشمنانمون روارحمله ی به کشورمون ناامیدکرده،اینکه نظرایران درخاورمیانه وجهان چقدراهمیت داره،اینکه چقدرامیدبه ملت های مستضعف داده،وووو... رونمی بینیدومغلطه می کنید.به امیدهدف نهایی(تعجیل درفرج)

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      چرت نگو نگاه به ثروت هایی بکن که از ایران خود دولت مردا به خارج قاجاق کردن خاوریها اگر اون همه ثروتی که اینها به یه عده دادن تا از ایران فرار کنن مث نعمت زاده ها به ملت میدادن کلی پیشرفت داشتیم همه نخبه ها رو کشورا خارج بها بهشون میدن ولی تو ایران اختلاسهایی که میشه و دزدی چپاول ها که میشه رو خرج خود ایران کننددما ابر قدرت میشدیم ولی دزدی اولیم

    • رضا
      0

      جناب آقای ناشناس دنیا ایستاد فقط ما پیشرفت کردیم. ترکیه و کره جنوبی در عر ض چند سال چقدر پیشرفت کردن.

  • ایرانی
    0

    فراموش نکنیم هم رئیس جمهور و هم نمایندگان مجلس و هم شورای اسلامی با انتخاب خود ما هستن ، از قدیم گفتن هر چی بکاری درو میکنی. هر کس رو دیدید که گفت مشکل ما با بستن با غرب و شرق درست میشه بدانید که آنجا منافع دارن و آقا زاده هاشون انجا هستن

  • رضا
    0

    مملکتی که دم از عدالت میزنن، نماینده را در مجلس بخاطر رایش تهدید به رد صلاحیت میکنند خدا به داد این ملت برس.این ضعف شورای نگهبان را نشان می دهد.از مجلس هم نیاید انتظار زیادی داشت چون هنگام تبلیغات انتخاباتی مجلس چندبرابر حقوق دوره نمایندگی پول خرج میکنن پس معلومه واسه خدمت به مجلس نمیره.برای رشوه و اختلاس و جمع آوری اموال از بیت المال

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      هرکی بدش بیاد چون حرف حق تلخه یادبگیریم رای به کسی باید بدیم که کارمیکنه نه مث این چهل سال دزدو غارتگراگر هم نمیشناسیم رای ندیم که حق الناس نکنیم

  • حاج صادق
    0

    باسلام :اینکه عده ای در مجلس نماینده ای را بابرچسبهای فتنه گر وگروهکی وازاین رقمها می نامندومنبع کسب وکارشان شده است ،همه میدانندهدفشان فقط برای دزدی وچپاول بیشتر مردم است وبس .باید ریشه فراکسیونهاوچپ وراستها و ولاییها خشکانده شود.وراه دیگری ندارد.مجلس اسلامی باید یکپارچه باشد نه اینکه زیرپرچم دیگران گریبان خودراپاره کنند.اگرفردی نماینده ملت است باید برای ملت دل بسوزاند،نه اینکه چون فلان آقامزاغش باتصویب فلان قانون خوش نمیشود،پس باید حق ملت را زیر پابگذارندو نماینده راتهدید وارعاب کنید ،اصلاً مگرراُی دادن درقانون تمام دنیایکسان ومحرمانه نیست؟ ومگرنبایدآرای افراد محترم شمرده شود .پس این شفافیت یعنی چه؟یعنی بازور راُی موافق از دیگران برای رسیدن به اهداف خودشان بگیرند.

  • حسنعلی
    0

    عمروعاصی نشوید طبل به دستت ندهند باز با حیله سر نیزه شکستت ندهند .قضیه قرآن بالای سر نیزه کردن کار این جماعت

  • فقط خدا میداند
    0

    هر چی فکر میکنم ،می بینم یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست.خانوم سلحشوری هدفتون از این حرفا چیه؟؟؟ فکر نکنیم با خراب کردن دیگران ،میتونیم محبوب شیم.این راهش نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم نماینده نمی تونی حرف بزنی خب حرف نزن غلط املایی زیاد داری اونجا نوشتی رایتان اشتباه نوشتی باید بنویسی راهتان کی توراانتخاب کرده به عنوان نماینده تو که نمی تونی درست بنویسی چطور میخواهی از حق اونایی که بهت رای دادند دفاع کنی وچطوری میخواهید این مملکت اسلامی رااداره کنید اول برو نهضت سواد اموزی یه چیزی یاد بگیر بعد بیا ن ر بده نماینده کدام استان وشهرستان هستی

  • سعید
    0

    خانم سلحشوری نمی تونی نظربدی ونمی تونی حرف بزنی حرف نزن توچطوری میخواهی از این مملکت اسلامی وازاین مردمی که بهت رای دادند دفاع کنی

  • ر
    0

    شما که نمیتونی مستقل رای بدی چرا نماینده شدی واز تحدید میترسی چیز خودتی فکر مردم با حرفای قشنگ خراب نکن مرد باش و مردانه رای بده و پای رایت هم بمون آخه چیز خودتی

  • علی پور
    0

    هرچه بگندد نمکش می زنند .وقتی شما نمایندگان چنین اظهار نظری می کنید چه توقعی ازمردم عادی دارید.حال چه صحیح باشد چه غلط .به هرحال شاید فردی راست بگوید.راستی چرا هرنوع راستی وافشاگری درموقع خودش صورت نمیگرد نزدیک انتخابات یکی یاور مسضعفین میشود دیگری درمورد اختلاس ودزدی وآن یکی درمورد گرانی وبیکاری وکمی درآمد حقوق بگیران صحبت میکند وحامی می شود .انتخابات که تمام شد.موقع رای اعتماد وزرا یکسری دور آنها جمع می شوند وهرچه رئیس یانواب رئیس می گوید بفرمایید سرجایتان بنشینید کسی توجهی ندارد.هنگام بحث وتصویب درمجلس توی گوشیها هستند وهیچ توجهی به بحث ندارند.آیا مصوبه بنفع موکلین خواهد بود یاخیرآیابصلاح مملکت است نمایندگان تهران دراین مدت چه نشستی باافراد بدون حامی یعنی مردم عادی داشته اند.وچه کارهایی برایشان انجام داده اید درکارها همیشه خداوند را درنظربگیرید.ناینکه وجود مردم رافقط موقع رای حس کنید.باید همیشه ازحال موکلین باخبرباشید

  • بنده ی بزرگ
    0

    ایشون دم از اصلاح زدند و به کرات ثابت شده این سیستم و حکومت قابل اصلاح نیست ‌ چون خودشون نمیخان اصلاح شن . نتایج اصلاحات رو در این ۲۲ سال بگن ما هم بدونیم . و در پایان اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

  • ملت
    0

    از پدرو ملک املاکت بگو ولش کن اینا رو هرچندمیدونم ملت باز رای میدن یه عده ام دارن میسوزن باجهل مردم که اونا که رای میدن باید فردای قیامت جواب بدن چون عمر یک ملت رو با رای دادن نابودمیکنن اگراعتقادهم ندارن وجدان که دارن

  • ازاد
    0

    باز نزدیک انتخابات شد. اون موقعی نجفی همسرش رو تو حموم تیرباران کرد کجا بودی؟ این روش همه اصلاح‌طلبانه که وم انتخابات بیاد مردم میافتن

  • فضول خان
    0

    اولا از اون عدد ۱۶ بگو دوما بالاخره معلومت شد که اون کافی هست یا نه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها