پناهیان: آن نماینده ای که گفته «40 سال است که هزاران دشمن برای خودمان تراشیدیم» راست راست در مجلس دارد راه می رود

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه غربت و تنهایی ولایت نتیجه سکوت نخبگان است، گفت: گوهر مرکزی دین، ولایت است.

پناهیان: آن نماینده ای که گفته «40 سال است که هزاران دشمن برای خودمان تراشیدیم» راست راست در مجلس دارد راه می رود

حجت الاسلام علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در دانشگاه تهران، گفت: اخلاق از سیاست جدا نیست؛ اخلاق زمانی جدای از سیاست است که در مقابل دین قرار گیرد.

وی آیه 200 سوره آل عمران را سیاسی‌ترین بخش قرآن کریم بیان کرد و ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر این آیه به نظام و تشکیلات اسلامی اشاره می کنند. سکولار اقسامی دارد و غیر سیاسی دانستن قرآن کریم را می توان یکی از مصادیق تفکرات سکولار بیان کرد.

به نوشته رسا، پناهیان با بیان اینکه همه نزاع‌ها در عالم هستی برسر ربوبیت خداوند است نه خالقیت او، ابراز کرد: کسی با وجود خداوند مشکلی ندارد مشکل از آنجا نشأت می گیرد که نمی خواهند حضرت حق در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دخالت داشته باشد، مخالفت با انبیای الهی نیز از همین جا شروع می شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان این مطلب که سکولار به وجود خداوند اعتقاد دارد اما به ربوبیت الهی که یک امر سیاسی محسوب می شود اعتقادی ندارد، اظهار داشت: یکی از جلوه های سکولار جامعه گریزی و اجتماع ستیزی است تا از این طریق دین یک امر فردی و غیر سیاسی به نظر بیاید؛ پشت همه آیات الهی یک جریان سیاسی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا مسلمانان اهل اقامه نماز و روزه بودند اما مهمترین دلیل شهادت حضرت زهرا(س) سکولار شدن امت پیامبراکرم(ص) بود؛ بر این اساس معنای واقعی دین، سیاست و گوهر مرکزی آن ولایت است.

پناهیان با بیان اینکه صلح از راه ریشه کن کردن ظلم محقق می شود نه تحمیل، ادامه داد: زمانی که اخلاق از سیاست جدا شد مردم اخلاق و معنویت را عامل نابودی سیاسی جامعه و دلیل بر سکوت خودشان قرار می دهند و برای نابودی باطل، علیه باطل قیام نمی کنند و فریاد نمی زنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: امام علی(ع) نسبت به فریادهایی که بلند نمی شود فریادها می زنند و می فرمایند: آی مردم؛ اگر از یاری کردن حق کوتاه نمی آمدید، و از اینکه به باطل توهین کنید کوتاه نمی آمدید کسی که ارزش نداشت بر شما طمع نمی کرد و قوی نمی شد که بتواند بر شما غلبه پیدا کند؛ مقصود حضرت از توهین وهن باطل است.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) نیز در منا می فرمایند: علما؛ چرا در مقابل باطل سکوت می کنید؟ مردم به شما احترام می گذارند برای چه!؛ همچنین در جای دیگر آمده آی مردم؛ چرا چشم خود را به روی چیزی که به زیان جامعه است بسته‌اید و سکوت می کنید.

پناهیان افزود: امام علی(ع) در یکی از خطبه های نهج البلاغه می فرمایند: یا اشبه الرجال و لارجال، حلوم الاطفال، نامردها و بچه های نفهم؛ آیا این کلام امام علی(ع) که خطاب به برخی افراد سست عنصر که در برابر دشمن اهل مقاومت نبودند بیان شد سخنی غیر اخلاقی است!

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه سکوت نخبگان در برابر باطل را عامل اصلی غربت و تنهایی ولایت دانست و گفت: باطل باید برای مردم افشا شود و بعضا نخبگان به تاسی از امام علی(ع) باید برای آشکار کردن باطل فریاد بزنند.

وی افزود: اگر نخبگان دوران امام علی(ع) باطل را رسوا می کردند دیگر حضرت مجبور نمی شدند به عنوان اولین نفر فریاد بزنند در حالی که امام معصوم باید آخرین نفر باشند که بفرمایند: یا اشبه الرجال و لا رجال، حلوم الاطفال.

پناهیان ادامه داد: باطل زمانی ضعیف می شود که مقدار وهن باطل برای جامعه روشن شود و این امر توسط مسؤولان و نخبگان جامعه که دارای تریبون هستند و صدای آنان شنیده می شود باید صورت بپذیرد.

پناهیان اضافه کرد: برای مثال زمانی که یک نماینده مجلس پشت تریبون می گوید 40 سال است که با جهان رفتار درستی نداشتیم و بد رفتار کردیم و هزاران دشمن برای خودمان تراشیدیم؛ این کلام مصداق بارز پایمال کردن خون هزاران شهید و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است، همین نماینده امروز راست راست در مجلس راه می رود و برای مسائل مملکت رای می دهد بدون اینکه کسی به او چیزی بگوید.

وی در معنای واقعی اخلاق، خاطرنشان کرد: اخلاق یعنی شدت قباحت یک رفتار را نشان دادن از این رو زشتی باطل باید در جامعه نشان داده شود.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • mokhatab
    0

    راست می گوید. حیف که نمیدانیم آن نماینده کیست وگرنه سرش را گوش تاگوش می بریدیم. البته ، جناب پناهیان چرا نسبت به نمایندگانی که حقوق ملت را پایمال می کنند حساسیتی ندارد؟ فقط انقلاب و ولایت و

  • یزدان
    0

    نماینده در هر موضوعی حق اظهار نظر دارد و این حداقل حق قانونی اوست. اگر قبول دارید نماینده عصاره ملت است پس نماینده میتواند حتی دشمن آمریکا هم نباشد چون خیلی از مردم ما هستند که با آمریکا دشمنی ندارند.

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      اگه با همه ی این بلاها و جنایتها و خیانتها و خرابکاریها و ... که آمریکا سر مردم ایران آورده هنوز کسی به دشمنی آمریکا با ملت ایران شک داشته باشه باید به عقلش شک کرد چه برسه که همچین آدمی نماینده مجلس هم باشه

    • سجاد
      0

      اون نماینده که طرفدار آمریکاست باید به مجلس آمریکا برود چون در مجلس و دولت آمریکا دوست ایران وجود ندارد. ممکن است خیلی ها هم عربستان و اسراییل را دوست داشته باشند در این صورت البته باید به ایرانی بودن خودش هم شک کند

  • احمد شراقتی
    0

    راست میگه تراشیدیم

  • رضا
    0

    دم آقای پناهیان گرم

  • منصور رضائی
    0

    والا راست میگه این مجلس باید از نو ساخته بشه . نه اصلاح طلب نه اصولگرا . فقط انقلابی هایی که دغدغه شون اعتلای دین و کشور و مردم باشه.

  • مهدی
    0

    کاملن حرف حق زدن اون نماینده مفت خور خودش دشمن ملته کیه ندونه نماینده های ما سرشون تو بیتالماله و کاسبن

  • محسن درویش
    0

    خدا لعنت کند نماینده‌ای را که پول مفت می گیرد

  • محمدخلیل تاش
    0

    این نماینده جمهوری اسلامی نیست نماینده اسرائیل هست چرابهاش برخوردنمیشه

  • فدایی رهبر انقلاب
    0

    حالا یکی که حرف حساب زده تو بگو چرا ؟

  • اعظم ارادتمند
    0

    دلیلی نداره تو همچین مجلسی حضور داشته باشی مفتخوری بکنی

  • علی جعفری
    0

    کسی که این حرف زده با اصل نظام مشکل دارد مطمئنا او در یک جایی فرصت پیدا کند مثل فتنه ۸۸ حتما از جلو خنجر خواهد زد از خدا میخواهم ریشه اینچنین انسان نماها نابود کند هرکه با شهدا در افتد با خدا در افتد

  • نگین
    0

    حرف حق به مذاقتان تلخ امده است

  • سعید فتاحی
    0

    شماهم هیچ فرقی با صداوسیما ندارید

  • یک انقلابی هیچی به او نرسیده
    0

    هر دو به دزدی های مسئولین نظر دارند _ نامزدها با رای مردم در مجلس هرکدام شش شغل کنان به هم قرض میدن وصالت فکر آرمان شهدا اما خمینی مستضعف نیستن نوروزی انفجار ملت حتما روی خواهد داد متمرکز سپاه نباید فقط به خارج باشد اشعار سیاسی، باید از داخلدزدی ها موسولینی هایم فلفل نشد %

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چی نوشتی ؟واقعا ایرانی هستی یا .....

  • رنجبر
    0

    باسلام ماقبلاً هم گفتیم نیمی ازنمایندگان مجلس مفسدن واکثراً مال اندوزند.دروغگوند.خیلیا جمهوری اسلامی وخون شهدارا قبول ندارندو.....

  • نیما
    0

    راست گفته والا.چهل ساله به زمینو زمان فریاد مرگ میفرستیم.همش به خودمون برگشته

  • دکتر افشین
    0

    در این‌ که نماینده ای ما بی لیاقت هستن شکی نیست .اما این یکی حرف حق زده.خوب با تمام دنیا دشمنیم .یعنی همه دنیا بد هستن ما خوبیم!!!!

  • رضا
    0

    باسلام وخسته نباشید،نماینده بالاخره بایدیه حرفی بزند تا وقتش پر شود وحقوقش را بگیرد

  • رحمتی
    0

    آنکه‌راست‌می‌گوید‌باید‌راست‌هم‌برودآنهایی‌که‌هر‌روز‌دشمنتراشی‌می‌کنند‌از‌جنگ‌سود‌می.برند‌فرزندان‌آنها‌در‌امریکا‌و‌اروپا‌عیاشی‌می‌کنند‌و‌فرزندان‌محرومین‌در‌جنگ‌کشته‌می‌شوند‌آخر‌ای‌بیدینها‌اگر‌شهادت‌این‌همه‌اجر.دارد‌چرا‌فرزندان‌خودتان‌را‌نمی‌فرستید‌خداومد‌عذابتان‌را‌شدید‌و‌ابدی‌کندبه‌خاطردنیای‌شما‌فرزندان‌محرومین کشته‌می‌شوند

  • javad
    0

    حرف حق جواب نداره

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای پناهیان درست می فرمایند چرا نمایندهایی که این افکار مزدوری دارد در مجلس مانده و برای مملکت قانون و تبصره را تصویب می کند .آیا او به منافع کشور و مردم ایران فکر می کند یا به منافع کسانیکه ایشان از دشمنی با آنها ناراحت هستند ؟

  • ناشناس
    0

    بایدهمچه نماینده ی خائنی رسوابشه.اره مابودیم که هشت سال به عراق حمله کردیم،مابودیم که امریکاواروپاروتحریم کردیم،مابودیم که هواپیمای مسافربری امریکاروزدیم،مابودیم که انواع واقسام دشمنی روبادنیاکردیم،به عنوان مثال دانشمندان هسته ای اوناروترورکردیم.به صدام سلاح شیمیایی دادیم و...واقعاجای تاسف داره نماینده ای اینجوری حرف بزنه.خداخائنین به خون شهداوکشوررولعنت کنه

  • پناهیان
    0

    توی این چهل سال چکار کردید .فقط دشمن تراشی برای بقا حکومت کردید ،یک کشور دوست پیدا کنید ،که به آن باج نداده باشی که دوست باشد

  • دلباز یاسوج
    0

    اگه من به جای شما بودم حداقل در این زمان حساس و شکننده بنزین روی آتش نمی ریختم و سکوت اختیار میکردم. البته همین ناشی گری ها و عدم شناخت و درک صحیح مسایل باعث شرایط حاد سیاسی

  • محمد
    0

    ذکتر افشین جان مشابه حرف شما رو بیسواد ها هم می گویند فقط ما خوب نیستیم و تمام دنیا بد باشند بلکه در دنیا هر کس بنده خدا باشد و بنده بیگانه نباشد خوب است حالا شما ببین کارهات رو بیگانه می پسنده یا خدا

  • محمد
    0

    کاملا صحیح است . ما ایرانیهای بعد از انقلاب بجای اینکه دشمنان خو درا تبدیل به دوستان خود کنیم ، دشمن تراشی کردیم ویا دوستان قبلی خودرا از دست داده ایم. این یک حقیقت است . ترس از حقیقت تلخ ، خودش یک حماقت است.

  • رحیم
    0

    شما چه کردید انها و شما در یک کشتی هستید سوراخ نکنید انوقت باید ار ژاپن حس گر بو وارد کنیم 40 سال کبیر می شود و ما همچنان محتاج اغذیه با پول نفت با التماس چرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها