خادمی: اگر قوه قضاییه عادل و مستقل باشد کشور توسعه پیدا می‌کند

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی از مسئولینی که فرزندان آنها در آمریکا و انگلیس اقامت دارند خواست که هر چه سریعتر وضعیت آنها را مشخص کنند و بگویند که آیا فرزندان آنها در این دو کشور حضور دارند یا خیر.

خادمی: اگر قوه قضاییه عادل و مستقل باشد کشور توسعه پیدا می‌کند

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن قدردانی از رئیس قوه قضاییه در مبارزه با فساد بیان کرد: این اقدام‌ها باعث توسعه عدالت و کاهش تبعیض می‌شود. اگر عدالت وجود داشته باشد مردم به نظام و مسئولین امیدوارتر می‌شوند. آقای رئیسی لازم است در این حوزه به مناطق کوچکتر هم بیشتر توجه شود و مسئولینی را بر امر قضا بگذارید که بخش‌نگر و باندنگر نباشند. اگر قوه قضاییه کشور عادل و مستقل باشد آن کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: از نیروهای نظامی و امنیتی برای برهم زدن معادلات آمریکا در تشکیل خاورمیانه بزرگ قدردانی می‌کنم. اگر در تمام مباحث اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی این گونه عمل می‌کردیم اکنون این فساد و فقر در کشور وجود نداشت. اما در حوزه سیاسی بد عمل کردیم افراد سیاسی باید شاخصه‌های کارآمدی، سلامت و وطن پرستی را داشته باشند.

خادمی تاکید کرد: ما باید سعی کنیم با کشورهای همسایه رابطه قوی داشته باشیم چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اختلافات استفاده می‌کنند آمریکا سلاح می‌فروشد و رژیم صهیونیستی منطقه را سرگرم می‌کند. پس به کشورهای همسایه و برادر می‌گویم ما سال‌ها برای شما پدری و برادری کردیم بهتر است با همسایه بزرگ خودتان برادری کنید. شاهد بودید که کسی جز خودمان نمی‌تواند امنیت این منطقه را تضمین کند.

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیس جمهور در دیداری که با نخست وزیر انگلیس داشتید از شما خواستند که با یکدیگر در گلاسکو همان جایی که درس خواندید جلسه‌ای داشته باشند و شما نیز خندیدید، اما اگر جای شما بودم می‌گفتم شما به خوزستان و مسجد سلیمان جایی که نفت آن باعث توسعه اروپا شد دعوت می‌شوید.

نماینده مردم ایذه در مجلس گفت: دولتمردان گذشته نتیجه عملکرد شما جزو فقر و بیکاری، فساد اقتصادی، کاهش ارزش پول، رانت و ایجاد دو طبقه فقیر و ثروتمند و ایجاد قشری تازه به دوران رسیده چه بود؟ کشور ما با 8 درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان چرا باید چنین وضعیتی داشته باشد؟ مسئولین ارشد به جز گرفتن اقامت برای فرزندان و ثروت‌های بادآورده برای خود چه کرده‌اند؟

وی افزود: چند نفرتان دوملیتی یا دو پاسپورتی هستید و در طول سال برای تفریح و سر زدن به فرزندانتان به آمریکا و انگلیس سفر می‌کنید؟ این را شفاف بگوید آیا فرزندان شما هم اکنون در آمریکا و انگیس هستند؟ اگر نیستند چرا اعلام نمی‌کنید؟ اگر هستند از کجا معلوم که اطلاعات کشور را به آنها نمی‌دهند؟ چطور فرزندان شما در آن جا باشند و از سوی دیگر بخواهید با آمریکا و انگلیس مبارزه کنید؟

نماینده مردم ایذه در مجلس در خاتمه گفت: اکثر مشکلات ما نه از آمریکاست و نه از اروپا. وای به حال مردم و دولتمردانی که توسعه کشور را منوط به روی کار آمدن رئیس جمهوری در کشور دیگری بداند. مشکلات را باید در ناکارآمدی مسوولان، فساد اقتصادی و عدم جدی بودن در کار بجوییم. باید به فکر آینده کشور باشیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها