حسینی:

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند بلکه موجب رکود می‌شود.

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

محمد حسینی اظهار کرد: در چند روز اخیر از گوشه و کنار خبر گران شدن ساختمان و به تبع آن کرایه خانه شنیده می شود، با توجه به زمان تغییر و جابجایی افراد مستاجر این موضوعات تنها موجب نگرانی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: صنعت ساختمان و مسکن را می توان به عنوان موتور محرکه اقتصاد نامید زیرا بسیاری از مشاغل و صنایع وابستگی مستقیم به این صنعت دارند، عرضه و تقاضا در بازار مسکن به حد قابل قبول رسیده و شایعه گرانی کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود نیز می شود.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد: میزان نقدینگی در دست مردم و قدرت خرید افراد نیازمند مسکن فاصله قابل قبول داشته و شایعه گرانی موجب رکود دوباره خواهد شد، لذا بر اساس احکام مندرج در قانون برنامه ششم توسعه ماده 59 دولت مکلف است در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به مقاوم سازی و احیاء بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر و ارائه تسهیلات و حمایت از مسکن روستایی اقدام کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تنها تغییر در نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین نرخ سود سپرده های بانکی می تواند به گردش سرمایه توسط مردم از بانکها به حوزه مسکن کمک کند و باعث رونق و اشتغال در این صنعت شود، لذا شایعات موجود در جامعه که توسط بنگاه‌ها و املاک ایجاد می شود تنها موجب نگرانی مردم خواهد شد و کمک به خروج رکود از صنعت ساختمان را نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولین وزارت راه و شهرسازی این موارد را باید مورد بررسی قرار داده و از طریق مشاورین املاک که متولیان این بخش هستند موضوع پیگیری شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها