برنامه اصلاح نظام بانکی روی میز رییس‌جمهور

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی در نیمه دوم شهریورماه به رئیس‌جمهوری تقدیم شد و این وزارتخانه راهکارهای ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری می‌کند.

برنامه اصلاح نظام بانکی روی میز رییس‌جمهور

فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی افزود:‌ افزایش شفافیت، افزایش کارآمدی و مدیریت درست هزینه ‌های بانک‌ ها، منوط به استقرار بانکداری دیجیتال و همچنین اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رئیس هیات مدیره، تشکیل هیات عامل و تشکیل کمیته‌های هیات مدیره است.

وی اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد.

دژپسند

وزیر اقتصاد در ادامه، عزم و اراده جدی بانک ‌ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت‌های تابعه، اموال تملیکی و همچنین تعدیل شعب بانک ‌ها را از اولویت های نظام بانکی برشمرد و گفت: واگذاری شرکت های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از ساز وکارهای شفاف ارزیابی، ارزش‌گذاری و از طریق بورس انجام می شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در این زمینه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و قانونگذار است، حمایت های لازم را از بانک‌ها انجام می دهد.

وی یادآور شد: ساز وکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی های مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:‌ مقرر شده ارائه شیوه‌های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحدها به منظور فعال‌سازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دژپسند از بانک‌ها خواست همچون گذشته حمایت‌های لازم را از بخش‌های مختلف اقتصادی و به‌ویژه بخش تولید به‌عمل آورند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها