ساعت رومانسون؛ کره‌ای‌ها ساعت لوکس ساخته‌اند!

رومانسون به فناوری ساعت‌سازی سوییسی دست یافته است، در این مطلب با این نوع ساعت‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

ساعت رومانسون؛ کره‌ای‌ها ساعت لوکس ساخته‌اند!

شما در جمعی نشسته اید و خانمی می گوید کره ای‌ها در صنایع دقیق استعداد خاصی دارند، چون از چاپ-استیک های فلزی برای غذا خوردن استفاده می کنند. بعد آقایی مخالفت می کند و می گوید سوئیسی ها با چوب غذا نمی خورند ولی با اینحال آنها پیشروان صنعت ساعت سازی پر ظرافت هستند. پس ساعت سازهای کره ای کجا اند؟

خانم اشتباه آن آقا را تصحیح می کند و اشاره می کند که یک شرکت ساعت سازی کره ای بزرگ بنام رومانسون وجود دارد.

در واقع رومانسون به فناوری ساعت سازی سوییسی دست یافته است. و این شامل ساعتهایی می شود که سطح شیشه آن به شکل الماس تراش خورده است، همانطور که در سایت رومانسون بدان اشاره شده است.

این کمپانی در سال 1988 تاسیس شد، و در سئول آغاز به تولید ساعت کرد بهمراه جنبش ساعت سازی در کشور سوئیس، بغیر از کلاس ویژه ساعت های سوئیس که فقط در آنجا ساخته می شوند. نام رومانسون برگرفته از شهر ساعت سازان سوئیس، رومانس هورن بوده است، خاستگاه بسیاری از برندهای ساعتسازی.

بیایید کمی با ساعت رومانسون آشنا شویم. در میان دستآورد های بزرگتر رمانسون، یکی از دستآوردهای این شرکت، طراحی ساعت مچی برای رهبران کره جنوبی می باشد، و همچنین طراحی ساعتی خاص برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل می باشد.

وقتی صحبت از ساعت مچی می شود، همه بیاد ساعت مارک رولکس و امگا و این قبیل ساعت های پرفروش می افتند. این درحالی است که قیمت های ساعت اصل برندهایی مانند رولکس بسیار گرانقیمت تر از آن چیزی است که واقعاً ارزش دارد. رومانسون از سوی دیگر، با یک قیمت متوسط، همان دقت و شیک بودنی را به شما می دهد که با هزینه های گزاف از ساعت رولکس انتظار دارید.

یکی از افتخارات رومانسون طراحی ساعتی بسیار ریز (3.89 میلیمتر) بوده است! و همچنین ساعت استیل به رنگ رز طلایی است که در نوع خود کمیاب است و این نشان می دهد رومانسون چقدر به طراحی خاص و فناوری خاص در ساعت های خود اهمیت می دهد. و شعار اصلی این کمپانی، «طراحی یعنی رقابت» می باشد. که نشان می دهد رقابت در طولانی مدت باعث خلق طراحی های بهتر و حیرت انگیز تر می شود.

دلیل موفقیت ساعت رومانسون در فروش این بوده که ساعت ساز جوان 26 ساله، کیم کی مون، در سال 1988 تمام تلاش خود را کرد تا بازار خاورمیانه را برای محصولات خود بدست بیاورد، بجای اینکه به مشتریان کره ای بسنده کند، زیرا متوجه شده بود که خاورمیانه با فروش نفت بسرعت در حال توسعه است. این استراتژی موفق از آب درآمد و فروش های از طریق صادرات برای رومانسون در کمتر از یک دهه به 20 میلیون دلار رسید.

کیم معتقد است شرکت خود را در این مدت کم به موفقیت رسانده است و برند رومانسون در میان برندهای ساعت با زیبایی طراحی اش، فناوری و رقابت پذیری قیمتی و همچنین کیفیتش شناخته شده است.

در سال 2009 پس از 20 سال تولید، به ناگهان فروش رومانسون با وارد شدن موبایل به عرصه فناوری سقوط کرد و همه چیز داشت به هم می ریخت. البته این مشکل برای همۀ برند های ساعت وجود داشت. برای رویارویی با این چالش، در سال 2011، رومانسون در سری Premier خود، یک مدل تولید کرد بنام آتراکس که نامش از یک رطیل خطرناک استرالیایی گرفته شده بود. و شکلش انگار که چهار تا پا از پشت قاب، ساعت را نگه داشته اند. این مدل رکورد فروش را در خانه و خارج از کره بسرعت زد و سوپراستار خط تولید ساعت رومانسون شد. این مدل با قطعات کلیدی ساخت سوئیس اصل تولید می شود.

اگر به نمایشگاه بازل زوریخ تشریف ببرید، تعدادی از مارکهای لاکچری ساعت معروف سوئیسی، گالری محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته اند، که ساعت رمانسون نیز از سال 2013 به Baselworld راه یافته و تنها برندی در آنجاست که اصلیتش سوئیسی نیست.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا اسدی
    0

    من هر چقدر میگردم ببینم رومانسون ساخت کجاست متوجه نمیشم، سوئیس کره چین همه کشورا انگار ساعت مچی رومانسون تولید میکنند. اما با خوندن این مقاله فکر کنم کره ای هست دیگه.

  • فراهانی
    0

    من یک ساعت رولکس اورجینال از کشور امارات تهیه کرده بودم اما وقتی اوردم ایران کارشناسا گفتن این بدنه ساخت شرکت نیست با این که جنسش از طلای 18 عیار بود به نظرم حتما از کشور ایران بخرید تا گارانتی پشتش باشه و بتونید پیگیری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها