شکایت مگان مرکل از رسانه بریتانیایی به دلیل انتشار نامه شخصی

مگان مرکل همسر پرنس هری (نوه ملکه بریتانیا) علیه روزنامه انگلیسی

شکایت مگان مرکل از رسانه بریتانیایی به دلیل انتشار نامه شخصی

پرنس هری (دوک ساسکس) با سرزنش رسانه‌های بریتانیا و نقش آنها در مرگ مادرش در سال 1997 در یک تصادف اتومبیل در پاریس در این باره گفت:

ما به آزادی رسانه ها و روزنامه نگاری هدفمند و معتبر ایمان داریم. ما آن را سنگ بنای دموکراسی می دانیم و در شرایط فعلی جهان در همه سطوح ما بیش از هر زمان دیگری به رسانه های مسئول احتیاج داریم. متأسفانه، همسرم یکی از قربانیان جدید مضامین بریتانیا است که بر علیه کمپین های خصوصی علنی شده است، بدون فکر کردن در مورد عواقب کاری، حمله بی رحمانه فقط طی یک سال گذشته این کمپین شدت گرفت. پرنس هری در بیانیه رسمی گفت: در دوران بارداری و مراقبت از فرزند تازه متولد شده ما رنج و سختی بسیاری را متحمل شدیم.

ساکسس گفت: این تبلیغات بی رحمانه برای مردم گران تمام می شود، به ویژه وقتی این گمانه زنی دروغ و بدخواهانه است، اگرچه ما همچنان وانمود می کنیم که هیچ اتفاقی نمی افتد و چیزی نشنیده ایم؛ بسیاری از شما می توانید این را درک کنید، نمی توانم توصیف کنم که این وضعیت چقدر دردناک است.
وی به یاد مادرش، پرنسس دایانا، که به علت آزار و اذیت پاپاراتزی در یک تصادف رانندگی درگذشت نیز اشاره کرد.

شاهزاده خاطر نشان می شود که مادرم را از دست دادم و اکنون می بینم که چگونه همسر من قربانی همان نیروهای قدرتمند ناعادل می شود.

به عقیده وی، انتشار نامه شخصی از دوک توسط این نشریه راهی برای دستکاری نظر خوانندگان است. شاهزاده همچنین توجه خود را به این نکته جلب می کند که نامه ویرایش و کاهش یافته است به گونه ای که این تصور را ایجاد کند که این برای ایجاد تصویری خاص از نویسنده انجام گرفته شده است.

به گفته پرنس هری: تاکنون نتوانسته ایم انتشار مداوم اطلاعات را اصلاح کنیم، رسانه های مورد نظر از این امر آگاه بودند و به صورت روزانه و غالباً ساعتی از آن استفاده می کردند.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم که شکایت کنیم، که این روند ماهها طول کشید.

تاکنون این نشریه هیچ اظهار نظر و واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع: عصر ایران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها