رحمانی: رتبه کسب و کار ۴۵ پله‌ای در تجارت فرامرزی صعود داشته است

وزیر صنعت با بیان اینکه در سال گذشته ۴ پله درباره‌ی بهبود شاخص‌های سهولت کسب و کار کاهش داشته‌ایم گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه پیگیری بهبود فضای کسب و کار است.

رحمانی: رتبه کسب و کار ۴۵ پله‌ای در تجارت فرامرزی صعود داشته است

رضا رحمانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در پاسخ به سوال فرید موسوی نماینده تهران درباره‌ی اقدامات وزارت صمت برای بهبود فضای کسب و کار گفت: بدون تردید رونق تولید یکی از موضوعات مهم در دنیا محسوب می‌شود. ما برای رسیدن به این مهم و بهبود فضای کسب و کار برنامه‌هایی داریم که از ابتدای سال آن را پیگیری کرده‌ایم. البته موضوع کسب و کار تنها مربوط به وزارت صمت نیست و وزارت اقتصاد هم از محورهای آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه کسب و کار در سال گذشته ۴ پله کاهش داشته است در عین حال گفت: ما در تجارت فرامرزی ۴۵ پله صعود داشته‌ایم یعنی موضوع مربوط به حوزه کاری این وزارتخانه را توانسته‌ایم ارتقاء داده و اقدامات موثری انجام دادیم. درباره‌ی سایر موارد در حوزه فضای کسب و کار هم اقدامات متنوعی آغاز کردیم که از جمله آن اصلاح فرایندها تنقیح قوانین و ارتباط با تشکل‌ها است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تشکیل آیین نامه برای موضوع بهبود فضای کسب و کار گفت: با وزارت اقتصاد به عنوان متولی کار هم مکاتبات و مذاکراتی داشتیم ولی لازم به یادآوری مجدد است که علاوه بر وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت، قوه قضاییه در حوزه ثبت اسناد اجرای قراردادها و موضوعات مربوط به ورشکستگی و پرداخت دیون هم در حوزه‌ی بهبود فضای کسب و کار مسئولیت دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها