خرید توافقی بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از مرغداران/تولید روزانه تخم مرغ به بالای ۲ هزار و ۷۰۰ تن رسید

ترکاشوند گفت: طی هفته اخیر تاکنون، پشتیبانی امور دام بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از مرغداران خریداری کرده است.

خرید توافقی بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از مرغداران/تولید روزانه تخم مرغ به بالای ۲ هزار و ۷۰۰ تن رسید

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار تومان است که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار یک هزار و ۷۴۰ تومان فاصله دارد.

وی افزود: از هفته اخیر شرکت پشتیبانی امور دام به منظور کاهش زیان مرغداران و تعادل قیمت در بازار خرید توافقی تخم مرغ با نرخ ۶ هزار تومان را از تولیدکنندگان آغاز کرد که هم اکنون نرخ را به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ از مرغداران خریداری کرده است، بیان کرد: مسئولان پشتیبانی امور دام قول دادند به صورت پلکانی نرخ خرید توافقی تخم مرغ از مرغداران را به قیمت مصوب ۷ هزار و ۷۴۰ تومان افزایش دهند که امیدواریم با ازدیاد تقاضا در بازار به این نرخ برسیم.

به گفته وی، طی ماه‌های گذشته تاکنون به طور متوسط مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان متضرر شدند که با استمرار این روند، تولیدکنندگان قادر به تولید نخواهند بود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با جمع آوری تخم مرغ مازاد با نرخ مصوب از بازار و احیای صادرات در صورت تخصیص مشوق‌های صادراتی، امکان ادامه تولید برای مرغداران دور از انتظار نیست، در غیراین صورت تولید متوقف خواهد شد چرا که تولیدکننده قادر به ادامه تولید با زیان نیست.

وی تولید روزانه تخم مرغ را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مصرف داخل، بیش از ۱۰ درصد تولید مازاد بر نیاز کشور نیست که به طرق مختلف باید از سطح بازار جمع آوری شود.

ترکاشوند با بیان اینکه صادرات تخم مرغ رونق چندانی ندارد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال حدود ۱۳ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا پیگیری در خصوص تخصیص مشوق صادراتی شده است، بیان کرد: از زمانیکه مسائل مربوط به بازرگانی از وزارت‌جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار شده، مسئولیت تنظیم بازار بر عهده وزارت صمت است که علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مشوق صادراتی، تاکنون اقدامی نشده است.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: با کمک‌پشتیبانی امور دام تا حدودی مشکلات نهاده‌های دامی حل شده که با این وجود بازار نهاده‌های دامی نسبتا خوب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها