روحانی به مکرون: بیانیه کشورهای اروپایی، اتهام زنی بی‌اساس به ایران است

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه درباره جزئیات تلاش‌های فرانسه و سایر طرف های باقیمانده در برجام برای حفظ و اجرای تعهدات این توافق به عنوان توافقی چندجانبه و بین المللی رایزنی و بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – پاریس تاکید کردند.

روحانی به مکرون: بیانیه کشورهای اروپایی، اتهام زنی بی‌اساس به ایران است

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و امانوئل مکرون عصر سه شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید نمودند.

روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

رئیس جمهور فرانسه تعامل و گفتگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس - تهران تاکید کرد.

روحانی خطاب به عمران خان: عزم تهران ادامه روابط خوب و سازنده با اسلام آباد است

رئیس جمهور کشورمان که روز دوشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده است، همچنین در حاشیه این اجلاس با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی به مکرون: بیانیه کشورهای اروپایی، اتهام زنی بی‌اساس به ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور کشورمان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این دیدار در مورد روابط دوجانبه، امنیت مرزی میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و بازیابی صلح و ثبات در منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

روحانی ضمن تاکید بر عزم ایران برای ادامه روابط خوب و سازنده میان دو کشور، بر اجرایی شدن هر چه سریعتر توافقات سفر اخیر عمران خان به ایران تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان هم ضمن اشاره به کمک های ایران در چند دهه گذشته به ملت و دولت پاکستان، برای هر گونه همکاری با کشورمان جهت کاهش تنش در منطقه اعلام آمادگی کرد.

عمران خان همچنین تشکر ویژه خود و ملت پاکستان را از مقام معظم رهبری و مسئولان ایرانی برای اتخاذ مواضع صحیح و اصولی در حمایت از مردم کشمیر اعلام کرد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها