چرا عده‌ای با جوسازی می‌خواهند کاندیداها را بترسانند؟/ نباید روی تخلفات سرپوش گذاشت و دهان معترض را قفل زد

عضو شورای شهر در اعتراض به برخی تخلفات انتخابات گفت: آراء مردم یک امانت است و تمام مسؤولان باید در برابر این امانت پاسخگو باشند.

چرا عده‌ای با جوسازی می‌خواهند کاندیداها را بترسانند؟/ نباید روی تخلفات سرپوش گذاشت و دهان معترض را قفل زد

به گزارش خبرفوری به نقل از فارس؛ محمود عامری‌فرد با اشاره به اقدامات اخیر فرمانداری در کارشکنی در مسیر بررسی اعتراضات، اظهار داشت: باوجود اینکه هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان مشهد پس از بازشماری 30 صندوق، بازشماری حداقل 50 تا 90 صندوق دیگر را تصویب کرده است، مع‌الوصف فرماندار تا اطلاع قبلی از همکاری با هیأت نظارت امتناع ورزیده است.

وی با بیان اینکه از اظهارات برخی از مدیران شگفت‌زده نمی‌شویم زیرا گرایشات سیاسی، اقدامات و حمایت‌های جانب‌دارانه آنان برای کسی جای تعجب نمی‌گذارد ، ادامه داد: اما از جناب استاندار که ایشان را نیرویی خوش سابقه و مؤمن می‌شناسیم، این‌گونه اظهارات شگفت‌انگیز است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: ایشان سعی کردند همه مراحل قانونی برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای شهر مشهد را پایان‌یافته اعلام و فرایند رسیدگی به شکایات را تمام‌شده فرض کنند و به این وسیله، جمع‌بندی خود را از جانب دولت و هیأت نظارت به مردم گزارش دهند.

وی افزود : نمی‌دانم آیا استاندار محترم سمت یا مسؤولیتی در هیأت نظارت بر انتخابات دارند یا خود انتخاب کرده‌اند که در جایگاه سخنگوی هیأت نظارت، تمام مراحل رسیدگی به شکایات را تمام‌شده تلقی کنند؟

آقای استاندار گفتند مراحل انتخابات تأیید و ابلاغ‌شده است!

عامری‌فرد با اشاره به سخنان علیرضا رشیدیان در مصاحبه اخیر خود، اظهار کرد: از استاندار محترم سؤال می‌کنم هم‌اکنون که هیأت نظارت شهرستان و استان بازشماری حداقل 50 صندوق دیگر را در دستور کار قرار داده‌اند ، آیا غیر واقعی بودن بخشی از اظهارات زود هنگام شما آشکار نمی‌شود؟

وی تصریح کرد: چرا مجریان دولتی در مسیر اجرای قانون با نظر هیأت نظارت شهرستان مخالفت می‌ورزند و یا در مسیر اقدامات قانونی آنان سنگ‌اندازی می‌کنند، چرا مجریان انتخابات از اجرای قانون می‌هراسند؟ چرا در پاسخ به نامه کتبی عده‌ای از کاندیداهای رقیب لیست دولتی و اعلام شکایت رسمی از اینکه هیأت‌های اجرایی صندوق‌ها بر خلاف بند ص ماده 76 قانون انتخابات از نظارت نمایندگان کاندیداها ممانعت به عمل‌آورده‌اند، اقدامی نمی‌کنید؟

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی مشهد ادامه داد: چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ فرماندار که باید برابر قانون در انتخابات بی‌طرف باشد، به وکیل مدافع لیست طرفدار دولت تبدیل شده و از عبارت سخیف «طرف شکست خورده» استفاده می‌کند که این امر خروج کامل از بی‌طرفی و عمق تعلق روحی وی به لیست دولتی و حقد و کینه نسبت به نیروهای اررشی را نشان می‌دهد.

چرا قبل از تأیید انتخابات، لیست دولتی را پیروز معرفی می‌کنید؟

وی افزود : هنوز تأیید هیأت نظارت را دریافت نکرده‌اند که لیست دولتی را پیروز انتخابات معرفی می‌کنند و حاضر به شنیدن اعتراضات کاندیداهای مقابل نیستند، آیا حق قانونی کاندیدای مخالف برای دریافت وضعیت رأی آوری خود به تفکیک صندوق‌ها را به رسمیت نمی‌شناسید و آنگاه دم از حقوق شهروندی می‌زنید؟

عامری فرد عنوان کرد: آیا هر کاندیدایی جز اعضای لیست دولتی، باید از حقوق قانونی خود محروم شود؟ چرا با گذشت نزدیک به چهارده روز از پایان شمارش آرا، نتایج به تفکیک روستاها و مناطق را در اختیار کاندیداها قرار نمی‌دهید؟ چرا فرمانداری محترم در جایگاه وکیل مدافع لیست دولتی امید قرارگرفته و همه گزارش‌های کتبی شاکیان و مخالفان را که از اولین ساعات آغاز شروع رأی‌گیری تا ساعات پایانی اخذ رأی تا به امروز را یکباره رد کرده و پیگیری نمی‌نمایند؟

نباید روی تخلفات سرپوش گذاشت و دهان معترض را قفل زد

وی خاطرنشان کرد: جناب استاندار، چرا عده‌ای با جوسازی و ایجاد فضای امنیتی و رعب و وحشت از دستگاه قضایی می‌خواهند کاندیداها را بترسانند و نمی‌گذارند رأی واقعی مردم در انتخابات مشخص شود؟ اگرکوتاهی ، سهل انگاری، تخلف ویا جرمی رخ‌داده ، نباید روی آن سرپوش گذاشته و دهان معترضان را قفل زد.

عامری فرد با تأکید بر این که آراء مردم یک امانت است و تمام مسؤولان باید در برابر این امانت پاسخگو باشند، گفت: هدف ما واردکردن ابهام در حماسه بزرگ مردم‌سالاری دینی نیست ، هدف ما خدشه به رأی مردم و بی اعتبار سازی انتخابات نیست بلکه هدف ما اجرای قانون و رسیدگی به شکایات از طریق مجاری قانونی است

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها