گزارش لحظه به لحظه نودمین شهرآورد تهران؛

پرسپولیس، پیروز نودمین شهرآورد / یک پنالتی بی‌ثمر و یک اخراجی دستاورد تیم دختر آبی

نودمین شهرآورد تهرانی با پیروزی قرمز پوش‌ها به پایان رسید: در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به تیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد.

پرسپولیس، پیروز نودمین شهرآورد / یک پنالتی بی‌ثمر و یک اخراجی دستاورد تیم دختر آبی

ترکیب استقلال سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.

ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور، جونیور براندائو

دقایق و حواشی حساس در حالی که بازی ۲ تیم آغاز شده، اما هنوز تعداد زیادی از سکو‌های ورزشگاه خالی مانده و همه بلیت‌ها فروخته نشده است.

حدود ۵۰ هزار هوادار در زمان شروع مسابقه در ورزشگاه حاضر هستند. این در حالی است که اعلام شده بود همه بلیت‌های این مسابقه به فروش رفته است. سرمربی تیم ملی در زمان ورود به جایگاه VVIP با هوادارن استقلال عکس یادگاری گرفت.

دقیقه یک: در اولین توپی که استقلالی ها قصد نزدیک کردنش به دروازه پرسپولیس را داشتند، داریوش شجاعیان روی شجاع خلیل زاده حرکتی انجام داد که از سوی داور خطا گرفته نشد اما خلیل زاده مصدوم شد و چند ثانیه ای روی زمین افتاد.

دقیقه ۵: دو تیم اسیر احساسات ابتدای بازی بودند و بازیکنان در دادن توپ ها به یار خودی دچار مشکل می شدند و توپ ها زود لو می رفت.

دقیقه ۶: نخستین شوت استقلالی ها به سمت دروازه پرسپولس را مسعود ریگی زد که این ضربه را علیرضا بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه ایستگاهی که نصیب پرسپولیس شده بود را محمد انصاری روی دروازه ارسال کرد که ضربه جونیور از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست خودش روی دروازه پرسپولیس شد که این ضربه را غفوری روی دروازه ارسال کردکه مدافعان حریف توپ را برگرداندند.

دقیقه ۱۸: ضربه سر سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۴: خروج به موقع حسینی مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای پرسپولیس شد و در ادامه شوت علیپور از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۲۶: داریوش شجاعیان پا به توپ قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که درون محوطه جریمه شجاع خلیل زاده او را متوقف کرد و بنیادی فر اعلام پنالتی کرد.

دقیقه ۲۸: این ضربه پنالتی را علی کریمی زد که علیرضا بیرانوند توپ او را مهار کرد.

دقیقه ۳۰: علی کریمی با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۳۱: حرکت مهدی ترابی از جناح راست استقلال با خطای علی کریمی روی او مواجه شد که داور به کریمی کارت زرد داد و یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس رقم خورد که این ضربه را ترابی زد و دفاع استقلال برگشت داد.

دقیقه ۳۸: حرکتی که مرتضی تبریزی روی کنعانی زادگان انجام داد با واکنش هواداران پرسپولیس مواجه شد و پرتاب اشیا بازیکن مصدومیت مدافع پرسپولیس از ناحیه سر شد و برای دقایقی بازی متوقف شد تا کنعانی زادگان با سری بانداژشده به بازی ادامه دهد.

در این لحظه محسن خلیلی برای اعتراض به نیمکت استقلال از روی نیمکت این تیم بلند شد، اما فتاحی و مسئول برگزاری بازی جلوی او را گرفتند.

استراماچونی به محمدرضا منصوری، کمک داور اول بازی اعتراض کرد.

بازار فحاشی بین هواداران ۲ تیم داغ بود و در این میان به تبریزی، خلیل زاده و کنعانی زادگان فحاشی شد.

دقیقه ۴۴: برخورد وحشتناک عارف غلامی با سیامک نعمتی سبب شد تمام اعضای کادرفنی و پرسپولیس از جای خود بلند شده و به بنیادی فر اعتراض کنند.
در این لحظه کارت زرد نگرفتن غلامی سبب فحاشی هواداران پرسپولیس به داور شد.
داور ۳ دقیقه برای نیمه نخست وقت اضافه گرفت.

دقیقه ۴۵: دو تیم در مرکز زمین در تلاش برای رسیدن به دروازه ها بودند که تمایل پرسپولیس برای گلزنی بیشتر بود. در سه دقیقه وقت اضافه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست شد که این ضربه هم راه به جایی نبرد و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم از ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه شروع شد.
گابریل کالدرون در نیمه دوم با دقایقی تاخیر وارد زمین شد.
دقیقه ۵۰: پیش از ارسال کرنر تیم پرسپولیس روی دروازه استقلال برخورد شجاع خلیل زاده با سیاوش یزدانی سبب توقف بازی و اعتراض شجاع و کنعانی زادگان به داور پشت دروازه شد.

دقیقه ۵۱: اشتباه حسینی در شروع بازی توپ را پشت محوطه جریمه استقلال به جونیور رسید، اما پاس بد این مهاجم برزیلی سبب شد بار دیگر توپ به دروازه بان آبی‌ها برسد.

دقیقه ۵۳: اشتباه بیرانوند در دفع توپ مسعود ریگی را صاحب موقعیت کرد، اما ضربه او از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۹: استقلال صاحب اولین ضربه کرنر خود شد که این ضربه را وریا غفوری ارسال کرد اما توپ او ثمری برای تیمش نداشت و مدافعان پرسپولیس توپ را برگشت دادند.

دقیقه ۶۱: تکرار شروع مجدد حسینی سبب شد بهزاد غلامپور، مربی دروازه بان‌های استقلال از روی نیمکت بلند شده و به او تذکر بدهد.

پیش از ورود مهدی قائدی به زمین هواداران استقلال او را تشویق کردند.

دقیقه ۶۴: بشار رسن به جای مهدی شیری وارد زمین شد.
پس از این تعویض سیامک نعمتی به دفاع راست پرسپولیس رفت و بشار در مرکز میدان جای او را گرفت.

دقیقه ۶۸: فرشاد احمدزاده به عنوان دومین تعویض پرسپولیس به جای جونیور به زمین آمد.

دقیقه ۶۹: مهدی قائدی جای آرش رضاوند به بازی آمد.
مارک ویلموتس که در کنار تاج بازی را تماشا می‌کرد و پس از توقف‌های زیاد مسابقه سرش را به حالت تاسف تکان داد.

دقیقه ۷۱: پس از اعلام خطای بشار رسن روی عارف غلامی، گابریل کالدرون اعتراض کرد و به داور چهارم معترض شد.

دقیقه ۸۱: مهدی عبدی که یک دقیقه پیش وارد زمین شده بود در اولین توپی که به پایش خورد دروازه استقلال را باز کرد. در این صحنه عبدی توپ را درون محوطه جریمه به سمت دروازه زد که توپ ابتدا به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت به پشت بدن سیدحسین حسینی رفت و وارد دروازه شد.

پس از این گل هواداران پرسپولیس به هر طریقی که می‌توانستند خوشحالی شان را ابراز کرده و استقلالی‌ها به بهت فرو رفته بودند.

استراماچونی پس از گل اول پرسپولیس علی دشتی و محسن کریمی را به زمین فرستاد.

دقیقه ۸۶: ضربه خطرناک علی کریمی با برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد.

مارک ویلموتس و محمدرضا ساکت پیش از اتمام بازی ورزشگاه را ترک کردند.

دقیقه ۹۰: علی کریمی که یک پنالتی را از دست داده بود، اخراج شد.

بنیادی فر ۵ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفت.

اواخر بازی هواداران استقلال و پرسپولیس در بخش رو به روی جایگاه به هم سنگ و بطری پرتاب می‌کردند.

‌درگیری بین بازیکنان ۲ تیم در اواخر بازی به سکو‌ها هم سرایت کرد و ماموران نیروی انتظامی برای بازگرداندن آرامش بین تماشاگران رفتند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    تاحسن روحانی رئیس جمهوره این قضیه هم همینه٪

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها