پلوسی: طرح اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان و امارات دور زدن کنگره است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طرح رئیس جمهوری این کشور برای اعزام نیروی ارتش و تجهیزات دفاع هوایی به عربستان و امارات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این جدیدترین اقدام دولت برای دور زدن کنگره است.

پلوسی: طرح اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان و امارات دور زدن کنگره است

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تسریع ارسال تجهیزات دفاع هوایی به عربستان و امارات و استقرار نیروهای اضافی در منطقه جدیدترین اقدام از سوی دولت برای دور زدن خواسته دو حزبی کنگره است.

مارک اسپر، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا جمعه شب در پنتاگون این طرح ترامپ را اعلام کردند.

پلوسی در ادامه بیانیه خود آورده است، مجلس نمایندگان و سنا قانون دو حزبی را چند ماه قبل برای متوقف کردن فروش سلاح به عربستان و امارات و همچنین محکوم کردن دخالت عربستان در یمن تصویب کرده بودند. یکبار دیگر، ترامپ چشمانش را روی خشونت مداوم عربستان علیه یمنی‌های بیگناه و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی می‌بندد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین این اقدام ترامپ را در فروش سلاح به عربستان و امارات "ظالمانه" توصیف کرد و گفت: این اقدامات غیرقابل قبول، هشدار دهنده هستند. آمریکایی‌ها نگران جنگ هستند و تمایلی برای ورود به یک درگیری دیگر در خاورمیانه آن هم از جانب عربستان ندارند. زمانیکه رئیس جمهوری امنیت ما را تضعیف می‌کند و زندگی نیروهای شجاع ما را به مخاطره می‌اندازد، مردم در کنارش نمی‌ایستند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها