کارخانه اسلحه‌سازی کلت آمریکا، دیگر مسلسل‌های دستی نمی‌سازد

کارخانه اسلحه‌سازی کلت آمریکا اعلام کرده است که با هدف کمک به پیش‌گیری از کشتارهای متعدد با سلاح گرم در آمریکا تولید مسلسل‌های نیمه اتوماتیک چون ای‌آر ۱۵ را متوقف می‌کند.

کارخانه اسلحه‌سازی کلت آمریکا، دیگر مسلسل‌های دستی نمی‌سازد

کارخانه اسلحه‌سازی کلت آمریکا اعلام کرده است که با هدف کمک به پیش‌گیری از کشتارهای متعدد با سلاح گرم در آمریکا تولید مسلسل‌های نیمه اتوماتیک چون ای‌آر ۱۵ را متوقف می‌کند. مسلسل نیمه‌اتوماتیک ای‌آر ۱۵ یکی از سلاح‌های اصلی مهاجمان در کشتارهای چند سال گذشته در آمریکا بوده است.

کارخانه کلت همزمان اعلام کرده که همچنان حامی بزرگ حق مالکیت سلاح در آمریکا باقی خواهد ماند و به تولید انواع دیگر سلاح ادامه خواهد داد.

کلت که سلاح‌های کمری آن شهرت جهانی دارد گفته به جای تولید سلاح‌های اسپورت (تفریحی) تمرکز خود را بر مشتریان رسمی خود چون ارتش و پلیس خواهد گذاشت.

با وجود این، ناظران تردید دارند که تصمیم کارخانه کلت برای توقف تولید ای‌آر ۱۵ تاثیر مهمی بر دسترسی همگانی سلاح‌های نیمه-خودکار ایجاد کند چرا که کارخانجات دیگر آمریکایی انواع مسلسل‌های دستی نیمه-خودکار تولید می کنند و بازار سلاح در این کشور از این لحاظ تا حدودی اشباع شده است.

با این حال، ای‌آر ۱۵ به علت آن که در چند کشتار مهم اخیر در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است برای مخالفان آزادی سلاح به "نماد مبارزه" تبدیل شده است.

بنابر گزارش روزنامه نیویورک تایمز در کشتا‌ر دو سال پیش پارکلند فلوریدا که ۱۷ دانش آموز دبیرستانی در آن کشته شدند و آغازی بر جنبش دانش‌آموزی برای کنترل سلاح شد، در کشتار میکده پاتوق همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو فلوریدا و همچنین در کشتار مدرسه سندی هوک در ایالت کانتیکت، همه مهاجمان از مسلسل نیمه خودکار ای‌آر ۱۵ استفاده کرده بودند.

ماه گذشته هم والمارت، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که فروش چند نوع مهمات از جمله چند نوع تیر و فشنگ‌ را متوقف خواهد کرد.

این تصمیم پس از کشتار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو تگزاس روی داد که طی آن ۲۲ نفر جان باختند.

منبع: بی‌بی‌سی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها