تراژدی مرگبار با تب کریمه کنگو این بار در کرمانشاه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از تلفات بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه خبر داد.

تراژدی مرگبار با تب کریمه کنگو این بار در کرمانشاه

با وجود تکذیب مکرر مسئولان استانی از نبود بیماری تب «کریمه کنگو» در استان کرمانشاه، مسئولان کشوری با ارائه آمارهایی نشان دادند نه‌ تنها این بیماری در این منطقه وجود دارد بلکه سبب تلفات نیز شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال 28 مورد اثبات‌شده بیماری تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شده است که دو نفر بر اثر این بیماری فوت کردند؛ یکی از آنها در کرمانشاه و دیگری در استان هرمزگان بود.

محمدمهدی گویا افزود: علاوه بر آنها یک مورد در کرمانشاه، یک مورد زابل و دو مورد در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان ، یک مورد در هرمزگان و یک مورد نیز در استان اصفهان که مربوط به شهرستان چادگان است به این بیماری مبتلا شده‌اند.

حال با تأیید خبر وجود بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه مسئولان استانی باید اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خود را چند برابر کنند تا آمارها بیشتر از دو نفر نشود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بیماری تب «کریمه‌ کنگو» در استان کرمانشاه همچون سال‌های گذشته است، اظهار داشت: در ابتدای امسال یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

ابراهیم شکیبا عنوان کرد: به همشهریان تأکید می‌شود گوشت قرمز مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند و از تهیه گوشت از مراکز غیرمجاز و درختی و کنارجاده‌ای به‌طور جد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تماس فرد با گوشت، خون، ترشحات و امعا و احشای بدن دام آلوده امکان انتقال این بیماری به انسان وجود دارد، گفت: این بیماری می‌تواند کشنده باشد و علائم اولیه آن شبیه آنفلوآنزا است و پس از آن تب، کاهش پلاکت خون و خونریزی از بسیاری از منافذ بدن بروز می‌کند.

شکیبا افزود: افراد به‌طور حتم بعد از تهیه گوشت قرمز آن را به‌مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد قرار دهند زیرا در این شرایط عمده میکروب‌های درون گوشت از بین می‌رود.

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها